۶۸۴۴۲۸
۱۳۱ نظر
۵۰۰۱
۱۳۱ نظر
۵۰۰۱
پ

اعتراض به «آشغال» خطاب کردنِ پناهجویان ایرانی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا در پاسخ به اظهارات توهین آمیز ۲سیاستمدار استرالیایی درمورد پناهجویان ایرانی دریک برنامه تلویزیونی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رویکرد یکجانبه و جهت دار این برنامه و اظهارات خلاف واقع و توهین آمیز دو نفر از رهبران سیاسی استرالیایی به پناهجویان ایرانی باعث نارضایتی جامعه ایرانی ساکن استرالیا شده است. لثم (رهبر سابق حزب کارگر استرالیا) در این برنامه در عباراتی توهین آمیز و به صورت کلی از واژه آشغال(trash) خطاب به پناهجویان ایرانی استفاده کرد که باعث نارضایتی جامعه ایرانی ساکن استرالیا شده است.

خبرگزاری ایرنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا در پاسخ به اظهارات توهین آمیز ۲سیاستمدار استرالیایی درمورد پناهجویان ایرانی دریک برنامه تلویزیونی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رویکرد یکجانبه و جهت دار این برنامه و اظهارات خلاف واقع و توهین آمیز دو نفر از رهبران سیاسی استرالیایی به پناهجویان ایرانی باعث نارضایتی جامعه ایرانی ساکن استرالیا شده است.

شبکه خبری تلویزیونی ۹ استرالیا ( ۹News) در برنامه شبانه کارنت افیر(A Current Affair) در ۲۶ فوریه ۲۰۱۸ (۷ اسفند) اقدام به پخش خبر مربوط به بازداشت یک زوج ایرانی به جرم توزیع مواد مخدر در شهر سیدنی کرد.

دراین برنامه به نقل از دو نفر از سیاستمداران استرالیایی اظهارات سخیف ، خلاف واقع و توهین آمیزی علیه ایرانیان پناهجو منتشر شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا با صدور بیانیه ای به شرح ذیل به آن پاسخ داد:

'رویکرد یکجانبه و جهت دار این برنامه و اظهارات خلاف واقع و توهین آمیز دو نفر از رهبران سیاسی استرالیایی به پناهجویان ایرانی باعث نارضایتی جامعه ایرانی ساکن استرالیا شده است. از این رو سفارت جمهوری اسلامی ایران، مدیریت کانال ۹ را به نکات ذیل جلب کرده و خواستار اصلاح رویکرد آن در مواجهه با جامعه ایرانی و انتشار پاسخ سفارت می باشد.

کشور ایران به دلیل همجواری با یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده مواد مخدر، خود یکی از قربانیان اصلی قاچاق مواد مخدراست و تاکنون هزاران نفر از نیروهای نظامی و امنیتی آن در مبارزه با قاچاق و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر جان خود را از دست داده اند و لذا از سیاست عدم مماشات در برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر حمایت می کند و اقدامات ایران در این زمینه بارها مورد تحسین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

سناتور پالین هنسن (Pauline Hanson) رهبر حزب ملت واحد در این برنامه مدعی شد که ایران با استرداد مجرمین موافقت نمی کند.

این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران از مدت ها قبل در مذاکره با مقامات استرالیایی به صورت شفاهی و مکتوب آمادگی خود را برای امضای معاهده استرداد مجرمین اعلام کرده، اما تا کنون برنامه مثبت اجرایی دریافت نکرده است.

دولت ایران معتقد است که در مبارزه با جرایم نباید به صورت تبعیض آمیز برخورد کرد و بایستی نسبت به استرداد معدود مجرمان مالی که با کلاهبرداری و نابودی زندگی مردم بی گناه، به کشور استرالیا پناهنده شده و استرالیا به بهشت امن آنها تبدیل شده، نیز برخورد شود. چرا علیرغم درخواست های مکرر دولت ایران و ارائه اسناد معتبر قضایی در استرداد آنها در چارچوب معاهدات بین المللی تعلل می شود؟

مارک لثم( Mark William Latham)، رهبر سابق حزب کارگر نیز در برنامه کارن افیرز به موضوع پناهجویان قلابی و حادثه تاسف آور یک رستوران سیدنی اشاره کرد این درحالی است که سالها قبل از آن دولت ایران به صورت رسمی و مکتوب موضوع کلاهبرداری و مشکلات روانی فرد مجرم را به مقامات استرالیایی اعلام و خواستار استرداد او بود و نسبت به حضور آزادانه وی در جامعه استرالیا هشدار می داد، اما مقامات استرالیایی به وی پناهندگی سیاسی اعطاء کردند.

دولت استرالیا در حالی بر بازگشت اجباری پناهجویان ایرانی اصرار دارد که آنها به دلیل پیامدهای تحریم های اقتصادی ظالمانه و غیرانسانی آمریکا و کشورهای متحد آن مانند استرالیا بر علیه ملت ایران و تحث تاثیر تبلیغات دروغین قاچاقچیان انسان از مرزهای ایران به صورت قانونی خارج و به استرالیا عزیمت کرده و بسیاری از آنها مدارک هویتی خود را بعد از ورود به خاک استرالیا از بین برده اند. ایران در چند سال اخیر تسهیلات لازم برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان بعد از احراز هویت آنها را فراهم کرده و در مذاکرات کنسولی مشترک نیز پیشنهادهای راه گشایی جهت حل و فصل موضوع ارائه کرده است که برخی از آنها در حال اجرا می باشد.

لثم در این برنامه در عباراتی توهین آمیز و به صورت کلی از واژه آشغال(trash) خطاب به پناهجویان ایرانی استفاده کرد که باعث نارضایتی جامعه ایرانی ساکن استرالیا شده است.

بیان چنین سخنان نفرت انگیزی از یک سیاستمدار باتجربه دور از انتظار است. در پاسخ به آقای لثم بایستی یادآور شد که رفتار یک فرد مجرم را نمی توان به کل یک جامعه چند هزار نفری در یک کشور تعمیم داد. در بین پناهجویان ایرانی نیز تعداد زیادی افراد تحصیل کرده و دارای مهارت وجود دارند که به دلایل متعدد اقتصادی و یا اجتماعی ترجیح به عزیمت به استرالیا گرفته اند. هماهنگونه که محکومیت چند نفر از اتباع استرالیایی در یکی از کشورهای همجوار به اتهام حمل مواد مخدر را نمی توان به کل جامعه استرالیایی تعمیم داد.

مهاجرت غیرقانونی تعدادی از اتباع ایرانی طی سال های گذشته با سیاه نمایی غرب از ایران و بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا انجام شد که بسیاری از مهاجران با در بسته مواجه شدند و چندین سال از عمر خود را در بازداشتگاه های غیراستاندارد استرالیا در نائورو و جزیره مانوس در پاپوا گینه نو سپری کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا ناراحت میشید و واکنش بیخودی نشون میدین؟
      مثلا میخواین بگین خیلی به رگ غیرتتون برخورده؟ مگه خودِ مسئولین مملکت به ما خس و خاشاک و گوساله نگفتن؟ وقتی شما که نون و زندگیتون به ما وصله ما رو با این کلمات خطاب میکنید چطور توقع دارید بیگانه ها با احترام با ما برخورد کنن؟
      بیخودی خودتونو وطن پرست نشون ندید شماها هیچی نیستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بجای اینکه به توهینی که کرده اند توجه کنی حرف احمدی نژاد رو پیش میکشی ؟

      • انگلیس

        در پاسخ به این توهین وقیحانه برادران همیشه در صحنه به سفارت استرالیا حمله کرده ضمن دادن شعار
        مرگ بر کانگورو
        استرالیایی از ایران برو سفارت را اتش بزنید
        متچکریم

      • بدون نام

        راه حل فقط حمله به سفارت استرالیاست :)

      • وطن فروش ها سزاوار توهین اند

        اون که هیچی نیست تویی و سزاوار اون گوساله و خس و خاشاک هم خودتی. و اینقدر احمقی که چون یه روزی احمدی نژاد به بخشی از مردم ایران توهین کرد فکر میکنی همه ی خارجیا حق دارن تا قیامت به ما توهین کنن. به تو شاید ولی به ما نه

      • بدون نام

        تو از اون آدمهایی هستی که حاضری بری کاناداو استرالیا زمین بشوری اما تو ایران آقایی نکنی

      • بهزاد

        دستت درد نکنه چه زیبا گفتید زنده باشید .

    • بدون نام

      از قدیم گفتن از هر دست بدی از همون دست میگیری.
      این دقیقا همون کاریه که ما ایرانی های نژادپرست سالهاست با پناهجویان افغانی میکنیم.
      آقایون مسئول رگ گردنتون الکی نزنه بیرون . یه سوزن به خودتون بزنید یه جوالدوز به مردم

      پاسخ ها

      • جواتی

        آقا حرفت خیلی قشنگ بود راست میگی وقتی نوبت خودمونه میگیم افغانی های وحشی و بیفرهنگ باز با پناهجوهای ایرانی که هزار جور خلاف تو استرالیا میکنن میگیم باید باهاشون خوب رفتار بشه نژاد پرستی داره موج میزنه

      • بدون نام

        چرت و پرت میگین ها. کدوم نماینده مجلسی تا حالا برگشته گفته باید این آشغال ها رو بریزیم دور و همه شون تروریستن. کی گفته ؟ چرا الکی جو میدین. از توهین به ایرانی خوشحال شدین خب خوشحال باشین تا روزی که نوبت شما هم برسه. یکم صبر کنیم نوبت توهین و فحش خوردن شما هم میرسه

      • بدون نام

        تعداد ایرانیهای پناهجو با تعداد میلیونی پناهنده های افغان قابل مقایسه نیست .از نظر رفاهی و اقتصادی هم استرالیا نسبتا پیشرفته ست و مهاجر پذیر ولی ایران نیست.ایرانی در دهه های اخیر مدام درگیر جنگ و تحریم هم بوده و اصلا لزومی نداشته این همه پناهنده از کشور همسابه وارد ایران بشن .خشکسالی هم که روز به روز وضعیت بدتری ایجاد میکنه.پس اصلا ایران و استرالیا قابل مقایسه نیستند .نژادپرستی هم در مورد سفیدهای اروپایی صدق میکنه که هر کسی شبیه خودشون نباشه رو درجه دو حساب می کنند .ایرانیها که اصلا از یک نژاد خالص نیستند بلکه مخلوطی از نژادهای مختلف اند و همه شکلی بینشون پیدا میشه

    • Hadi

      شاید اگه اینجا رفاه. امنیت و اسایش بود کسی مجبور به پناهندگی نمیشد. ولی درهرصورت کار درستی نکردن.
      میرفتین تو رستوران ها جارو میزدین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بلاخره اگه کسی با شرایط و مشکلات کشور خودش صبر کنه تحقیر نمیشه ؟

      • امنیت و رفاه بهونه است

        امنیت و آسایش و رفاه هست. مشروب و روسپی خانه نیست. تاپ وشورت توخیابون نیست. اینا بهونه است. کسی برای امنیت نمیره یه کشور دیگه که گروه های ناسیونالیستش به قتل تهدیدش کنن

      • بدون نام

        این همه آدم اینجادارن زندگی میکنن لیاقت اینجورآدمها که حسرت زندگی تو غری رو دارن همینه که برن اونجا یا تو رستوران کار کنن و دیلیوری بشن یا بیفتن گوشه زندان

      • بدون نام

        راست میگی. آمار مسافرت ایرانیا به تایلند و آنتالیا رو ببینی میفهمی دنبال رفاه و امنیت و آرامش اند یا بیکینی ودید زنی و نمایش دادن خودشون و عرق خوری و ...

    • فرزاد مخصوصی

      همه بخاطر بیکاری فرار میکنن. وغیره آیا ما یک استرالیایی را قبول کردیم حق دارند بگویند

      پاسخ ها

      • کار هست. همت نیست

        همه بخاطر توهم خوشبختی و دنیای زیبا فریب میخورن. اونقدری که خارج باید کار وتلاش کنی اینجا هم همونقدر تلاش کنی صدبرابر موفقی. مساله اینه که تا اینجان گشادیسم فرهنگ قالبه و تبلی و مفت خوری و این کارها در شان ما نیست. معلومه که بری استرالیا نقاش ساختمون بشی زندگیت میچرخه. همینجا هم میچرخه.

      • بدون نام

        کاربر کار هست همت نیست! جواب قشنگی دادین. زیاد دیدم که متاسفانه تحصیل کرده ها مون میرن به بهونه ی کار نیست و تن به کارا و شرایطی میدن که هزار سال تو مملکت خودشون حاضر نیستن انجام بدن. چطور فکر میکنین تو کشوری که به شما میگن آشغال خوشبخت میشین؟؟؟؟

    • ارش جهانی

      ما خودمون مردم کشورمون را خس خاشاک اشغال. خطاب میدیم چه توقعی از دیگران داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند بار نظر میذاری؟

      • بدون نام

        خس و خاشاک ببند دهنتو خاک میره توش. قبول فهمیدیم خارجی ها حق دارن به تو توهین کنند. ما داریم راجع به بقیه صحبت میکنیم.

      • سفسطه نکنید

        یه عده فقط دنبال اینن که چیزای بی ربط و بهم ربط بدن. خب کلی ایرانی تا حالا بهم توهین کرد. اصلا من همین الان به تو توهینای ناجور میکنم تو دلم که نمیشه اینجا نوشت. خب یعنی استرالیایی ها مجازن به ما بگن آشغال؟ بعد ما مجاز نیستسم به اونا بگیم آشغال؟ یا حیوون یا کثافت یا بی همه چیز؟؟؟

    • ایمان

      آشغال چه کلمه آشنایی هست. کجا شنیده بودم ؟
      آها یادم اومد. صدیقی امام جمعه به مردم و جوانان معترض لقب آشغال داده بود. راستی واژه خس و خاشاک هم که یادتونه رئیس جمهور همین کشور که روزی امثال شما طرفداران سینه چاکس بودین به مخالفین لقب داده بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون کسی که به پرچم کشورش توهین کنه به نظر تو چی ؟

      • بدون نام

        آشغاله خب. یا خوک کثیف. تو مایه های لیلا حاتمی

    • بدون نام

      خدایا بنازم قدرتت رو حقا که جای حق نشستی
      ما افغان ها سالهاست داریم به خاطر جرمی که عده ای خلاف کار مرتکب میشن توهین و تحقیر میشیم بذار دیگران هم بدونن چه مزه ای داره آشغال خطاب شدن در حالی که بیگناهی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگران ؟ کم افغانی تو ایران ادم کشتن و دزدی کردن و مواد آوردن و به بچه ها تجاوز کردن؟؟؟

      • بدون نام

        تو که افغانی نیستی واسه ادعا میکنی ؟ همین چون خوشحالی به ما توهین شده یه توجیهی براش پیدا میکنی؟

      • علی چ

        افغانی محترم جور و پلاستو جمع کن برو کسی بزور نگه نداشته تو.برو از وطن و ناموس شرفتت دفاع کن سربار کسی هم نباش خوشگلدین.

      • بدون نام

        بیگناه ؟ خنده داره. آمار جنایت هایی که افغانی ها در ایران انجام دادن سر به فلک میزنه. تازه صداش رو درنمیارن که مردم اینا رو نکشن

      • بدون نام

        مسوولين ايراني هيچوقت به افغان ها توهين نكردند

      • بدون نام

        جناب علی چ شما خودتم شهروند دوم یه کشور دیگه حساب میشی

    • مهاجر

      ایران که با مهاجرین تو ایران رفتارهای بدتر از این رو داره دمت گرم استرالیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهاجرینی که به ایران میان تحصیل کرده های پولدار نیست. بی سواد وبدبختن که میان اینجا و قطعا وضعیت فرهنگیشون هم فرق میکنه. مایه دارا و استادای دانشگاه که نمیان اینجا کارگری کنن ولی از ایران تحصیل کرده ها و کسایی که اکثرا دستشون به دهنشون میرسه میرن استرالیا و کانادا

      • بدون نام

        کسب تابعیت استرالیا رو بهت تبریک میگم آشغال

      • بدون نام

        فعلا خودمون مهاجریم ،افغانیها بیشتر شهرها رو اشغال کردن،دیگه اجازه ورود به ایران رو نمیدن

      • بدون نام

        اگه دختر مجرد داری بهشون بده

      • بدون نام

        بی نام ۲۰:۱۸ یعنی واقعا فکر میکنی هزاران ایرانی که از طرف استرالیا تو اردوگاههای گینه نو نگهداری میشن پولدار و استاد دانشگاهن؟!یه کم مطالعه کن عزیز

        پولدارا خیلی راحت و با احترام پذیرفته میشن تو کشورای مختلف.آدمای عادی که پول ندارن ؛تحصیلاتشون عادیه ولی میخوان تو کشورای خوب زندگی کنن؛این بندگان خدا تو اینطور اردوگاهان

    • بیخیال

      وقتی هیچ کشوری ایران رو آدم حساب نمی کنه چه انتظاری از دیگران باید داشت..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخشیش هم بخاطر فرهنگ و رفتار ماست .

      • بدون نام

        واسه اینه که ما نتونستیم و نخواستیم به دنیا از فرهنگمون بگیم و فرهنگمون رو هم از دست دادیم.

      • بدون نام

        گمشو بیخیال...وطن فروش با اون پرچم مضحکی که علم کردی

      • بدون نام

        برین استرالیا خیلی بهتره که بهتون بگن آشغال تو اروپا و و آمریکا بهتون میگن تروریست و مثل انتحاری ها باهاتون رفتار میکنن

    • بدون نام

      رفتار ما با مهاجران به کشورمون خوبه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله زیادی خوبه. خیلی زیاد. اونا بدون اینکه سهمی از نفت داشته باشن از آب و برق و گاز و موبایل و اینترنت وتحصیل و آموزش و پرورشی استفاده میکنند که همش بر مبنای سوبسیده و از هزینه کردن پول نفت قیمتاش پایین نگه داشته میشه. هیچ کشوری اینکارو با مهاجرای . در ضمن هیچ مالیاتی نمیدن در حالیکه ما خودمون کلی مالیات و عوارض و سالانه و فلان و بهمان میدیم. بعد کشورش هم آب رو به روی ایران میبنده. عوض تشکرغیر قانونی نمیکنه

      • بدون نام

        یه افغان چهل دفعه کامنت گذاشته

    • بدون نام

      کسی که وطن خودش رو می فروشه و پناهنده به بیگانگان میشود آشغال است.
      شما خودتون رو ناراحت نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی از اونایی که میرن برای پذیرفته شدن درمورد ایران بدگویی و بزرگنمایی میکنن و باعث میشن قوانین و تحریم های جدید شرایط رو برای ما که اینجا هستیم سخت تر کنه

      • بدون نام

        وطن فروش آشغاله. خوکه کثیفه. مثل لیلا حاتمی وطن فروش

      • بدون نام

        نه عزیزم اونهایی آشغالن که مثل شما انسانیت ندارن و متعصبن و به آدما حق نمیدن به دنبال زندگی تو یه کشور سالم و شاد باشن

      • بدون نام

        اين وطن هست كه اونارو فروخته

    • بدون نام

      همونطوری که مهاجرای کشورای اطراف به ایران رو هر جور میخوایم صدا میزنیم نکنه انتظار دارین کشورای پیشرفته مارو گل و بلبل صدا بزنن ایران هم مثل کشورای همسایش جهان سومه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه تو سوادت و فرهنگ خانواده ات و اطرافیان با کارگرایی که میان از افغانستان در یه حده که خب حق با توست. ما داریم راجع به آدمای یکم مترقی تر صحبت میکنیم

      • بدون نام

        افغانستان جزیی از خاک ایران است

      • بدون نام

        ناشناس جان۲۰:۳۲
        شما که خودت ار این طرز فکرت مشخصه فرهنگ بسیار پایینی داری عزیزم

      • بدون نام

        ایرانی ها فقط برای خلاص شدن از این کشور مسخره فرار میکنن و کاری هم جز کارگری نمیتونن بکنن اونا هم که ویزای تحصیلی میگیرن به محض تموم شدن تاریخ میندازنشون بیرون اونا هم که بورسیه میگیرن عین بدبختا اونجا مفت کار میکنن مسئولین باید به فکر ارزشی که برای مملکت ساختن باشن کاربر ۲۰:۲۳ معنی ادب خانوادگی هم فهمیدیم بی فرهنگ

      • بدون نام

        حرف مفت نزن افغانستان فقط افغانستان هست هیچ وقت جز خاک شما نخواهد بود

    • بدون نام

      اعتبار پاسپورت رو نخواستیم بالا ببرید. حداقل خوار و خفیف نکنید ما رو بدتر

    • بدون نام

      همين حسي كه شما نسبت به افغان ها داريد ارنا نسبت به شما دارند، چيه دردتون اومد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کی افغانیا بلد شدن کامنت بزارن تو سایتای فارسی. برو ناستو بزن

      • بدون نام

        خفه شو دیگه. مثل این بچه ها که تازه یه کاری رو یاد گرفتن 50 بار نظر یجور گذاشتی. گمشو برو ولایت خودت به کشت خشخاشت برس و آدم کشی

      • بدون نام

        افغانیها تو این سی وپنج سال نشون دادن که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستن ،قتل دزدی جنایت رو به اوج رسوندن،فکر کردن اینجا افغانستانه ،ا

      • بدون نام

        اگه افغان میخاد تو ایران و مثل یه ایرانی باشه باید خاکشو به ایران برگردانه

      • بدون نام

        نوابغ من افغاني نيستم و فقط همين يه نظر رو گذاشتم!
        با حضور افغان ها در. ايران موافق نيستم ولي توهين هم دردي رو دوا نمي كنه و اوضاع بدتر ميشه

    • بدون نام

      باید دانست این ته فکر و اندیشه واقعی صاحبان کشور دیگر برای مهاجران است.کشور خودمان با وجود مشکلات از همه جا مناسبتر برای زندگی است.و اولین حسش آن است که مال تو است

    • بدون نام

      تو تریبون رسمی کشورمان هم به ملت میگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار درستیه. باعث میشه اونایی که میخوان برن بدونن کجا میخوان برن و چی در انتظارشونه

    • بدون نام

      یکسال پیش یک باند توزیع مواد مخدر را در اندونزی دستگیر کردن که رئیس و اعضای این باند اکثرأ استرالیایی بودن .کشوروسیاستمدارهای استرالیا خیلی تلاش کردن جلوی اعدام این افراد را بگیرن...وخیلی برای کشور اندونزی هم خط و نشان کشیدن .ولی همشون اعدام شدن...حالا تمام دنیا هم باید به شهرودان استرالیا توهین کنند. ربطی به شهروندان ندارد. دو نفر ایرانی خلاف کردن مجازاتشان کنید..ولی حق توهین به مردم شریف ایران ندارید...البته یک مشکل ههمم داریم مسئولین ایران از ایرانی های خارج از کشور هیچ دفاهی نمی کند. برای بنده پیش آمده بچه خواهرم تاجر بود و شرکت داشت و صادرات داشت به کشورامارات دبی ...با یکی از اماراتی ها بخاطر اختلاف حساب درگیر شد در شهر دبی . و ناپدید شد..رفتیم دبی تقریبأ یک ماه دنبالش گشتیم به ما می گفتن بروید در ایران دنبالش بگردید اینجا نیست..جالبش اینه هر روز یکسر میرفتیم سفارت ایران در دبی .وابوظبی ..مسئولین ......سفارت ایران هم به ما می گفتن بروید ایران دنبالش بگردید...یک روز مسئول سفارت گفتم مفت خور......اگه خواهرزاده من رفته ایران چرا پاسپورتش تو دفتر پلیس ال مرقبات است..به من جواب داد با لنج قاچاقی رفته ..آخه کدوم آدم...پاسپورت تو جیبش با ویزا .بعد قاچاقی بره ایران....هیچ خلافی هم نکرده باشه... خلاصه یک پلیس سی آی دی ..شهر دبی را دیدیم .کلی رشوه بهش دادیم .پرینت زندانی شدن خواهرزاده من آورد.وگفت مسئولین سفارت ایران می دانستن این آقا در زندان است.چرا به شما جواب ندان...عزیزان تور رو خدا اگر می خواهیدبروید مسافرت. خارجی مواظب خودتان و خانوادتان باشید. چون هیچ کسی موقع که گرفتار شوید کمک تان نمی کنند. ما رفتیم پیش وکیل در دبی ..اینها هم به گفتن ما اجازه نداریم وکیل ایرانیها بشویم..بهتره بروید ایران خواهر زاده شما بعد از دادگاهی شدن صددرصد آزاد خواهد شد.پرسیدم چند وقت طول می کشد دادگاهی شود.خیلی سریع گفت پرونده شهروندان ایرانی زودتر از یکسال به دادگاه نمی رود.اگر افغانی بود یکهفته می رفت دادگاه... خلاصه بعد از چهارده ماه خواهر زاده ما زنگ زد که در فرودگاه امام خمینی است وآزاد شده ..جرمش فقط یک درگیری فیزیکی که هیچ خسارتی هم نداشته بود....حالا قضاوت کنید اماراتی های کثیف که تا چهل سال پیش آب نداشتن برای خوردن و تو کپر زندگی میکردن جان و زندگی شان ..مال ایرانی هاست..بخاطر سیاستهای غلط مسئولین ایران این عربهای کثیف روز به روز وضعشان بهتر می شود..شهروندان ایرانی بدتر و فقیر تر از دیروز...هیچ جای دنیا به ایرانی احترام نمی گذارن ما رو تروریست و آدمکش وآتیش پرست خطاب میکن. مبارک دولت مردان ایران باشه

      پاسخ ها

      • لعنت به امارات مفت خور

        متاسفانه شبیه به این ماجرا چند تایی شنیده ام و همه توصیه میکنن قید تجارت و کار و شراکت با اماراتی ها رو بزنید و نامردی و سواستفاده از همکاری پلیس و قانونی که شما رو برده ی شریک اماراتی تون میکنه همه از خباثت امیر کثیفشون و کینه شون نسبت به ایرانه. از پول ما و تجارت با ایران آدم شدن و حالا غلط های زیادی میکنند.

    • بدون نام

      بلآی سرمهاجرین افغان شما آوردین خدا سر اون ایرانی های مهاجر استرالیا میارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ مسوول ایرانی تو تریبون رسمی به افغان ها توهین نکرده بلکه همیشه گفتن برادر ما هستند. چرا دروغ میگین؟

      • بدون نام

        تو روزگاری که جنگ بود تو کشورشون چقدر دولت و ملت به این ها کمک کرد. در شرایطی که هزاران مشکل و دشمن داریم خودمون. آخرش هم عوض تشکر لعن و نفرین برامون میمونه. لعنت به شما نمک نشناسا. حرومتون باشه نونی که بردین و پولی که خوردین. ملت ایران راضی نیستن و حرومتونه

      • بدون نام

        چی میگی افغانی،پانزده میلیون افغان تو ایران هستند ،کجای دنیا اینجور پناهندگی میدن

      • بدون نام

        ناشناس ۸:۰۹ خدایی خودت خندت نمیگیره به آمار چرندی که دادی؟
        پونزده میلیون؟! بی سوادی و ناآگاهی در چه حد آخه؟ یه عدد از خودت درآوردی به خودت میگی کی به کیه بذار یه عدد بالا بگم!

    • بدون نام

      اشغال انهایی هستند که جوانان را به این روز انداختن ک مجبورن کشور خود را ترک کنند و پناهنده بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی مجبورت نکرده برای یه کنار ساحل دید زدن پاشی بری استرالیا. همین جا هم بخوای کار کنی کار زیاده ولی خب شان شما ها خیلی بالاست و فقط تو کشورای خارجی حاضرید جون بکنید. به سلامت

      • بدون نام

        به کوری چشم خیلیها، این همه جوون تو مملکت دارن تحصیل و کار میکنن مگه همه رفتن کشورهای دیگه؟ تو فقط نوک دماغت رو میبینی...کار هست ولی یه عده آدم عقده ای دوست دارن سایه بالا سرشون غیر مسلمون از جنس چشم ابی باشه حاضرن مستراح این ادمها رو بشورن ولی تو مملکت خودشون کار نکنن....لیاقتشون هم همینه

    • بدون نام

      بله اگر کشور ما کشور بود مدیریت خوبی داشت هیچکس برای پناهندگی مرض نداشت بره کشورهای دیگه .چرا بجز افغانستان کسی دیگه نمیاد کشور ما چون اینجا نه کار هست نه عدالت هست نه اینده هست نه رفاه هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به سلامت. بدو برو استرالیا منتظرتن. بگو در من اینجا غیرت نیست. معرفت نیست . عرضه نیست. ...کار کردن نیست.

      • بدون نام

        ایران یه روزی میشه خاک افغانستان

    • ع

      واقعاچرابعضی ایرانیها غیرقانونی میرن بعداینکه موادداخل ایران میکشن هیچی نمیگن خب اینراه راببندن تا دیگه هیچ کسی مواد نکشه اشغال کسی که مواد ازطرق مختلف وارد میکنه تا جوانان مملکت معتاد بشن

    • بدون نام

      به جایی رسیدیم که هه ازمون متنفرن . حتی افغانیام از ما بدشون میاد. یه زمانی بود عربا مثل چی از ما میترسیدن ولی الان همه دنیا واسمون شاخ شدن. حتی جیبوتی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میترسیدن؟ چرا یعنی آدم به ترسناک بودنش باید افتخار کنه

      • بدون نام

        بالاخره دوست داری همه ازت بترسند یا دوست داری دوستت داشته باشند؟ وای از عوااام

    • بدون نام

      یک زمانی اینها آرزوی کشور ما را داشتن حالا به ما میگویند آشغال باید دید کجای کارمان اشکال دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها هم توهمات ساخته پرداخته پهلوی چی هاست ! هیچ وقت کسی آرزوی کشور ایران رو نداشته لااقل در دویست سال اخیر .در دوره پهلوی هم فقط یکی دو تا شهر اصلی با پول نفت تغییرات ظاهری کردند و اون همه مردم روستایی و عشایر که حتی آب خوردن هم نداشتند این تغییرات رو ندیدند لذا انقلاب شد

    • بدون نام

      استرالیا مزخرف ترین کشور دنیا هستش
      قاره خشک و بی آب و علف
      نیمکره جنوبی و مغایر با سیستم بدن انسان های کره شمالی که باعث بیماری های لاعلاج میشه
      دوری از بقیه کشورهای دنیا

      کور استرالیا با تمام تیلبغات مسخره و مزخرفی که انجام میده نه کشور به درد بخوری برای تحصیل هست نه زندگی
      منتها الکی آتیشش رو زیاد می کنه

      استرالیا به درد سطل آشغال هم نمیخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه که ایرانیها در وسط جنگلهای پر باران زندگی می کنند اینه که به آب و هوای خشک عادت ندارند :)))

      • بدون نام

        اون هم نیم کره شمالیه .نه کره شمالی!!! ای خاورمیانه ای!

      • بدون نام

        خواب و خیال داری میبافی؟!!!بی آب و علف؟ استرالیا یکی از زیباترین کشورهای دنیاست. تا حالا فکر کردی چرا مردم سرو دست میشکنن برن اونجا؟

        یه سر برو سیدنی یا ملبورن که متوجه بشی کشور یعنی چی. شهرهای به شدت سر سبز و زیبا؛با کلی رودخونه در داخل و اطراف شهرها. مردم شاد و سالم . یه کشور پیشرفته و همه چی تمامه

    • بدون نام

      بفرمایید تحویل بگیرید. بعدش هم بشینید واسه خانم لیلا حاتمی کف بزنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد لیلا حاتمی هنرمند نمای تیریپ روشنفکری برداشته ی خائن نادان وطن فروش ساده لوح بدبخت بیچاره

    • شما

      به جای اعتراض کردن به اونا برین دنبال این باشید چرا بعد ۴۰ سال عزت و شرف ایرانی اینقد لگدمال شده!!!؟چرا بیشترین تعداد پناهجو رو داریم چرا ملت فرار میکنن!!!!؟؟؟؟چیکار کردن با انسانیت ایرانی ها که به این وضع دچار شدن؟

      پاسخ ها

      • دروغ نگو

        چرا دروغ میگین؟؟ کی گفته بیشترین تعداد پناهجو را داریم ؟؟؟ واقعا ؟ از بقیه کشورا خبر دارین ؟
        یه مرضی هست که تو کشور ما همه گیره و اونم اینه که فکر میکنیم مرغ همسایه غازه

    • مریم

      از ماست که بر ماست . تو کشور خودمونم ما اشغال و خس و خاشاک خونده میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لیاقت امثال تو همینه

    • بدون نام

      خب راست گفته بنده خدا

    • بدون نام

      کار اسراییل جهان خوار و نسل کش بشریت با هم دستی آمریکا علیه ایران است که وجهه ایران را در جهان منفور کند

      پاسخ ها

      • دشمنت رو بشناس

        هر جا ضرری به ایران میرسه اسراییل توش دست داره یا مراقبه. اینقدر که اینها کینه ی تاریخی دارن نسبت به ایران. اینها واقعیت های تاریخه. برای همین میرن فیلم های تاریخی میسازن و تاریخ رو تحریف میکنن. ....

    • ضد

      خو اشغالن دیگه

    • بدون نام

      مدیران نادان در کل کشور= کشور ویران

    • بدون نام

      چه اعتراضی داربد وقتی که خوار و ذلیلمون کردین. این شما مسئولین بی دردین که ایران رو به لجن کشوندین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لیاقت آشغالهایی مثل شما همینه...نوش جونتون

    • کوروش

      حق با استرالیاست

    • بدون نام

      چیزی که عوض داره گله نداره .
      تو ایران خودمون کم به پناهجوهای افغان توهین نشد .
      این به اون در .

    • نیلوفر

      خودمان کردیم ارزش خودمان راخودمان دردنیاپائین آوردیم خودمان

    • ترسو

      احمقانه ترين اعتراض ! تو " كشور خودمون " خس و خاشاك و گوساله و بُز و داغ و درفش ! اونوقت اعتراض به " كشور خارجي " ؟!

    • رضا کرد

      وقتی خودمون همدیگرو تو داخل اشغال و امثالهم خطاب میکنیم چه انتظاری بیهوده ای از دیگران داریم که ما رو به احترام خطاب کنند

    • افشین

      باید دست مریضاد گفت به مسئولان محترممون که اینچنین وجهه بین المللی بلند مرتبه ای رو برای ایران و ایرانی درست کردن.دست بزنید به احترامشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افشین عزیز کاسه لیسی بسه...الان اون مقام استرالیایی پست تو رو نمیخونه بیاد بهت اقامت بده

      • shahrooz

        همه می دونن خارج از کشور مثل ایران نیست که با پاچه خواری کردن مثل شما بردارا امتیاز بگیرید ملت رو غارت کنید!!!!بسته دیگه

    • بدون نام

      والا ایرانیها هر جا میرن با خودشون مواد فروشی و کلاهبرداری رو هم می برند .تا مالزی بردند چرا به استرالیا نبرند؟! بهرحال پناهجو با کسی که از راه درست مهاجرت میکنه و بابتش زحمت می کشه و شایستگی نشون میده فرق داره .باید قبول کنیم

    • بدون نام

      چه کردند با ایران؟!
      چهل پنجاهش سال پیش ایران برای خودش عزت و احترامی داشته تو دنیا

    • علمدار

      سیاستهای خارجی غلط ونادرست ایران ودلیل مهمتر خس وخاشاک خواندن ملت ایران توسط مسولین خود کشورمون باعث این بی احترامیها میشه!!!

    • بدون نام

      عجب

    • بدون نام

      بازم سانسور کردی؟ باشه یه روزی هم ما سانسورت مکنیم ، زمین بدجور گرده

    • پایان سلطه

      اون سیاستمداری کثیفشون هستند که نوکر اسراییلند. به امید نابودی اسراییل کثیف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پایان سلطه = ننگ و نفرین بر وطن فروش منور الفکر به ظاهر آمریکایی نخاله ...بازم میخای؟

    • بدون نام

      این یه دستاورده

    • بدون نام

      بر باعثش لعنت!!!!

    • مهاجر

      تازه یک کلمه آشغال شنیدین اینجوری شدین
      اگه جای افغانیاباشین که بیگناه بهشون بدترین توهین وفحاشیهارومیکنن چی حالی میشین
      اگه سرباز استرالیای مادریگ ایرانی روجلوی رویش کتک بزنه توجمع چی حالی میشین؟؟؟؟؟؟؟
      نژادپرست ترین مردم دنیا مردم ایران هست که فکرمیکنن نژاد آریای بهترین نژاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانیها اصلا یک نژاد خالص ندارند بلکه ترکیبی از نژادهای مختلفند .اینکه تا به حال نفهمیدند هم از هوش پایین عاریایی شون نشات می گیره!!!

      • بدون نام

        خب انقدر که افغانی رو دوست داری ،شبها دستشون رو بگیر ببر خونه ،بهشون دختر بده تا محرم تر بشین

    • بدون نام

      ۱۰:۴۷ خواهر زاده شما بی خود کرد رفت درگیری ایجاد کرده تو مملکت قریب،در ضمن شاکی خصوصی داشته. خوب کاریش کردن نوش جونش.

    • بدون نام

      دمشون گرم واقعیت رو گفتند،برید تو خیابون تو چشم یکی نگاه کن تا مثل وحشی با قمه بیوفته به جونن

    • بدون نام

      راست میگن اکثر جامعه یا معتاد و مواد فروشن یا بیکار و خانه نشین ،یا اختلاص گر، چیزی هم نداریم بهش افتخار کنیم چون تاریخمون پاک شده

    • بدون نام

      اینافغانیاچی پرروشدن عوضیهااخه ایران نبودالاپ نون خشکه می‌خوردیم تقصیرشماعوضیهاس مفت خور باعث بیکاری وفقرایران وایرانی شدین کثفتها حدود۱۵ملیون چه گروهی می‌خوریم وخرگ آب ونان گازبرق بهداشت ....‌وشغلتونم می‌دیم خودمون بی آب کم بودجگی واینهمه بیکاردلیلش یک اشغال ای بی غیرت ۲۰۰سال بودجه کشورصرف شما ترسوهای بزدل وحشی شدوحرام ملکه راضی نیستیم افغانی کمتر زندگی بهتر وقتی شمااومدین ایران وایرانی بدبخت شده بایداخراج کنن تا مملکت درست بش بیریختهای چشم بادامی یواستفادگر

    • f

      به نظرم خوب کاری کردند. ایرانیها پراکنده ترین مردم جهان هستند.همه جا در بدر هستند، آخه چرا

    • رحیم جاوید

      آقا جون گور پدر خارجی ها ولی باید قبول کنید هرجا ایرانی دستگیر میشوند در ارتباط مواد مخدر است خوب این بعنوان نقطه ضعف ما بوده همش فکر نعشگی هستیم به آبرو ریزیش فکر نمیکنیم

    • ایرانی

      دوستان .کسانی که تشویق می کنند به یک سفارت حمله بشه ضد انقلاب هستند و قصد تخریب ایران را دارند . مواظب این حرف ها باشید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج