۶۸۵۷۹۶
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آقای روحانی فقط مخالفت با دولت شما از روی بی عقلی است؟

امروز هم بر همه فعالان سیاسی از راست و چپ، از اصلاح طلب و اصولگراست که در مقابل تمایل به رشد آرام تک صدایی در کشور، علم مخالفت را بردارند. اصلاح طلبان نباید سکوت اصولگرایان را در مقابل احمدی نژاد فراموش کنند؛ سکوتی که تبعاتش دامن خود اصولگرایان را هم گرفت. امروز هم اگر اصلاح طلبان در مقابل تشویق به تک صدایی، جانانه ایستادگی نکنند، روزی که اقتدارگرایی در کشور نهادینه گشت، آنان نیز از امواج بنیان برانداز اقتدارگرایی در امان نخواهند ماند.

تابناک: هر چقدر هم استاد بازی با کلمات باشیم، مخالفت با دولت یا هر نهاد دیگری، بر بستری از انتقاداتی صورت می گیرد که مورد توجه دولت یا نهادهای دیگر قرار نگرفته است. وقتی فردی یا جریانی سیاست دولت یا هر نهاد دیگری را نقد می کند و آن انتقادات از سوی دولت وارد دانسته نمی شود، منتقدان به مخالفان آن سیاست های کذایی تبدیل می شوند؛ اما آیا می توان حق مخالفت را از افراد گرفت؟ آیا می توان مخالفان را بی عقل دانست؟ آیا این دولت تنها دولتی است که از او انتقاد یا با سیاست هایش در بخش های مخالفت می شود؟

رئیس جمهور امروز در سخنرانی خود در مجمع سالانه بانک مرکزی گفت: ما امروز به تورم تک رقمی رسیدیم و این دستاورد بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم، بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است. مخالفت با دولت معنی ندارد، مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت، ضربه زدن به امید یک ملت و ضربه زدن به اعتماد مردم است.

سخنانی که مانند سخنان گذشته رئیس جمهور، نمی توان به راحتی از مقابل آن گذشت، چون این سخنان به شدت تمایل به اقتدارگرایی و ایجاد تک صدایی در کشور را در اذهان متبلور می کند. رئیس جمهوری که خود تا کنون در مخالفت با خیلی از نهادها سخنرانی کرده، در مخالفت با شورای نگهبان، با سپاه، با قوه قضائیه و حتی بالاتر از این نهادها هم صحبت کرده است! اگر از بازی با کلمات پرهیز کنیم، همه متوجه می شویم که مخالفت با دولت، مخالفت با موجودیت دولت نیست، مخالفت با سیاست های دولت است. همچنان که مخالفت رئیس جمهور با اصل سپاه یا اصل صدا و سیما نیست، بلکه مخالفت با سیاست های این نهادهاست. آیا همه این نهادها هم می توانند مدعی شوند که مخالفت ها با آنان، از روی کم عقلی و یا کمبود عقل است؟

آیا اگر فردی یا جریانی چنین صحبتی را بکند؛ مثلا بگوید:

مخالفت با رهبری معنا ندارد؛ مخالفت با رهبری از روی بی عقلی است،

یا مخالفت با شورای نگهبان معنا ندارد؛ مخالفت با شورای نگهبان از روی بی عقلی است،

یا مخالفت با سپاه معنا ندارد؛ مخالفت با سپاه از روی بی عقلی است،

یا مخالفت با قوه قضائیه معنا ندارد؛ مخالفت با قوه قضائیه از روی بی عقلی است،

یا مخالفت با صدا و سیما معنا ندارد،مخالفت با صدا و سیما از روی بی عقلی است،

آن وقت تکلیف انتقادات و مخالفت های رئیس جمهور با این سخنان شبیه سخنان خودش چگونه خواهد بود؟ آیا تقویت چنین جریانی حرکت آشکار به سوی ایجاد اقتدارگرایی در کشور نیست؟ آیا این تقویت تک صدایی و بستن دهان ها و شکستن قلم ها نیست؟

همه می دانیم مرز روشنی بین مخالفت و انتقاد وجود ندارد، چه بسا کسی موافق دولت، اما مخالف برخی از اقدامات باشد. اینکه رئیس جمهور از همان روزهای اول دولتش انتظار دارد که دولتش مخالف نداشته باشد و اگر دارد آنان کمبود عقل دارند، ناشی از نگاهی است که با هر چه بخواند با آزاد اندیشی و آزاد منشی سازگاری ندارد. از همان ابتدا هم مشخص بود، شاید افرادی بتوانند در کوتاه مدت نقش سید محمد خاتمی را بازی کنند، ولی نمی توان بلند مدت در نقش ماند. گذشت زمان نقش های ساختگی را از انسان ها می گیرد و خود واقعی آنان را به مردم می نمایاند!

امروز هم بر همه فعالان سیاسی از راست و چپ، از اصلاح طلب و اصولگراست که در مقابل تمایل به رشد آرام تک صدایی در کشور، علم مخالفت را بردارند. اصلاح طلبان نباید سکوت اصولگرایان را در مقابل احمدی نژاد فراموش کنند؛ سکوتی که تبعاتش دامن خود اصولگرایان را هم گرفت. امروز هم اگر اصلاح طلبان در مقابل تشویق به تک صدایی، جانانه ایستادگی نکنند، روزی که اقتدارگرایی در کشور نهادینه گشت، آنان نیز از امواج بنیان برانداز اقتدارگرایی در امان نخواهند ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      این دولت از پی ورشکستگیهای پیدرپی خود معلوم نیست چکار میکند برای خودش تار عنکبوت می بافد عرضه کارکردن نداری برو کنار چرا وقتی بکارهای احمقانه ات مخالفت میکنند فورا به آنها برچسب بی عقلی میچسباند ؟؟؟؟

    • بدون نام

      کشور انقلابی = مردمان انقلابی میخواهد مردمانی که برای امنبت و رفاه مردم وکشور فعالیت کنند ایران اباد = بدرور از شورش و غارتگری / مدیران نادان و ناتوان و فاسد باید از کلیه ادارات اخراج شوند

    • بدون نام

      سلام 9ماهه کم عقل شدم .....یک شهروند کم عقل

    • بدون نام

      تورم تک رقمی؟؟؟؟تو توهم هستن ایشون،فکر میکنن چون حقوق خوندن ایشون و بازی با اعداد و ارقام،که اونور مساوی تک رقمی رو نشون بده،رو مردم نمیفهمن.آقای عزیز همین مردم از بی عقلی بهتون رای دادن و حالا خیلی از این مردم گرسنه و خسته و افسرده اند،به جای بازی با آمار راهی برای رفاه مردم کنین.

    • میثم

      ۹۰٪مردم ایران مخالف شدید دولت روحانی نالایق هستند .
      بیکاری . تورم . رکورد . کاهش دستمزد کارگران و ... غیره
      از میلیون ها دلیل مخالفت مردم با دولت روحانی است .
      .... خداوند جایگاهی را بدترین جای جهنم قرار دهد ... سوره حج آیه ۵ .
      باید جواب مردم را در دنیا و خداوند را در روز قیامت بدهد .. در دنیا نمی‌تواند
      در آخرت که ...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر روحانی

    • ایرانی دربدر

      چرا سفسطه میکنید؟؟؟ خودتون نوشتید رییس جمهور گفته مخالفت با دولت، پس انتقاد را نگفته.. از خدا بترسید و بدانید قیامتی هست. البته اینجانب اصولگرا هستم و طرفدار روحانی نیستم ولی انصاف خوب هست

      پاسخ ها

      • میثم

        در کشور اسلامی اصول گرا و اصلاح طلب معنایی ندارد
        .... فقط حکم و دستورات خداوند .... دیگر هیچ

    • بدون نام

      بی عقل اونیکه بتورائ داده اقای روحانی

    • سعید

      یادتونه وقتی ممدتی جلوی دوربین و دنیا گفت آب رو را بریزی اونجایی که میسوزه منظورش که مردم نبودند؟ حتماً منتقدان و مخالفان دولت و کشور بودند خوب چرا شما اون موقع نیشتون تا بناگوش باز میشد و کیف می کردید و براش دست هم می زدید.

    • بدون نام

      دکتر روحانی هر آن چه گفت حقیقت دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این هماازبی عقلی شماست

    • دیدبان

      یکی مخالفین را خاشاک می داند .یکی هم کم عقل .بنازم به این دیگاهتان .

    • بدون نام

      منظور روحانی مردم نیستند سیاسیون مخالف هستند

    • بدون نام

      بارها از همین سیاسیون شندی که کم ترامپ کم عقله ولی انگار
      ملت کم عقل ترند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج