لزوم تعریف حقوق مصرف‌کنندگان در فضای مجازی
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
ایرانیان - f تبلت1111
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
فرش مرتضوی_1
سمپاشی امحا_1
دکتر نداف کرمانی 3
سمپاشی امحا_3
فرش مرتضوی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
سمپاشی امحا_4
دکتر نداف کرمانی 4
فرش مرتضوی_ 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
سمپاشی امحا_2
دکتر نداف کرمانی 2
فرش مرتضوی_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۶۸۶۱۳۹
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
۲۹۶۹
یک فعال حوزه تجارت الکترونیکی با اشاره به ضرورت قانون‌گذاری در حوزه فعالیت‌های مجازی، مشخص نبودن حقوق افراد را عامل ایجاد بی‌اعتمادی در فضای مجازی ارزیابی کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال حوزه تجارت الکترونیکی با اشاره به ضرورت قانون‌گذاری در حوزه فعالیت‌های مجازی، مشخص نبودن حقوق افراد را عامل ایجاد بی‌اعتمادی در فضای مجازی ارزیابی کرد.

محمد خانزادی - فعال حوزه تجارت الکترونیک، با اشاره به جنبه‌های مختلف پولی، بانکی و قانونی اقتصاد کشور، اظهار کرد: همان طور که ما در فضای پولی و بانکی به وجود قوانینی نیاز داریم تا بر پایه آن اعتماد عمومی را جلب کنیم، در فضای کسب و کار هم به همین شکل است آن هم مخصوصا در مورد پدیده‌هایی که مانند فضای مجازی نوظهور هستند و اعتماد سرمایه‌گذاران در صورت وجود قوانین و مقررات به این حوزه جذب خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که وجود قوانین و مقررات در حوزه فضای مجازی باعث جلوگیری از ایجاد سرخوردگی می‌شود، گفت: اساسا اگر حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در برخی از حوزه‌ها تعریف نشود، کسب و کاری هم شکل نمی‌گیرد. ما علاوه بر این‌که به کپی‌رایت جهانی پایبند نیستیم، در داخل هم قانون مدونی در این خصوص نداریم که این باعث می‌شود بسیاری از فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای مجازی شکل نگیرد.

این فعال حوزه تجارت الکترونیکی با بیان این که مقررات و قوانین در حوزه فضای مجازی باید تخصصی و مخصوص به همین حوزه باشند، اظهار کرد: یک زمانی در آمریکا کسب‌وکارهای مجازی با انواع سنتی خود دچار تداخلاتی شدند که آنها به مرور زمان برای هر کدام از حوزه‌های مختلف کسب‌وکارهای مجازی قوانینی را تعریف کردند.

خانزادی با تاکید بر این‌که باید از افراد خبره برای تعریف حقوق افراد در فضای مجازی استفاده شود، گفت: در این مورد باید مرجع قانون‌گذاری به طور مشخص تعیین شود تا باعث ایجاد سردرگمی‌های بعدی نشود. برای مثال می‌توان به قوانین بسیار تخصصی مربوط به تاسیس استارت‌آپ‌ها، مالیات و مسائل مربوط به منابع انسانی آن‌ها اشاره کرد که در حال حاضر نبود این قوانین باعث شده تا مشکلاتی برای صاحبان کسب‌وکارهای نوپا به وجود بیاید.

وی در نهایت به لزوم تعریف حقوق مصرف‌کنندگان در فضای مجازی هم پرداخت و گفت: علاوه بر این برای رقابت در فضای مجازی نیز باید تدبیری اندیشیده شود تا شرکت‌ها بتوانند در یک بستر قانونی مطمئن به رقابت و تلاش بیشتر برای کسب سهم بیشتری از بازار خود تلاش کنند.

مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش ریحان 1
فرش تارنگ_1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش ریحان 3
فرش تارنگ_3
اپیلاسیون نانا 4
فرش تارنگ_4
شیرآلات زمانی_4
فرش ریحان 4
فرش ریحان 2
اپیلاسیون نانا 2
فرش تارنگ_2
شیرآلات زمانی_2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
کالابرد_فوترموبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
چوب و هنر _فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
سفیر بار ساقدوش_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
چوب و هنر _فوتر
فرش تارنگ_فوتر
استیل رگال_فوتر
کالابرد_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
بانک کتاب پایتخت_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
شفا_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر