۶۸۶۶۸۱
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

هشدار به آمریکا برای خروج فوری از عراق

&#۰۳۹;جعفر الحسینی&#۰۳۹; سخنگوی کتائب حزب الله از گروههای مقاومت اسلامی در عراق گفت: گزینه مقابله با آمریکایی ها از چند ماه قبل پیش بینی شده است و اگر نظامیان آمریکا از عراق خارج نشوند نیروهای مقاومت کاملا آماده اند و وارد عمل خواهند شد.

خبرگزاری ایرنا: 'جعفر الحسینی' سخنگوی کتائب حزب الله از گروههای مقاومت اسلامی در عراق گفت: گزینه مقابله با آمریکایی ها از چند ماه قبل پیش بینی شده است و اگر نظامیان آمریکا از عراق خارج نشوند نیروهای مقاومت کاملا آماده اند و وارد عمل خواهند شد.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق گفت: ما مهلت زیادی به دولت دادیم تا با آمریکا در این خصوص صحبت و تعامل کند و ارزیابی شخصیت های نزدیک به مقاومت اسلامی نیز همین بود که به دولت فرصت بدهیم تا کار خود را انجام دهد و پس از آن وارد مرحله ایفای نقش مقاومت در این زمینه شویم.

وی گفت آمریکایی ها اصرار بر ماندن دارند و مقاومت اسلامی اصرار بر عدم حضور آنها در خاک عراق دارد.
الحسینی گفت : این بار شکل تقابل تا حد زیادی متفاوت خواهد بود و اقدامات و روش های اتخاذ شده توسط آمریکا هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت و باعث بیشتر ماندن در عراق نمی شود، آنها در کشور تحرکاتی دارند اما همه تحرکاتشان آشکار نیست در چندین منطقه حضور دارند و از جایی به جایی دیگر می روند.

این فرمانده مقاومت اسلامی در لحنی هشدار گونه به آمریکا افزود نیروی مقاومت اسلامی در مرحله پیش رو تاکتیک های متفاوتی خواهد داشت که همانند قبل نخواهد بود. مقاومت داشته هایش ده ها برابر افزایش یافته و امکاناتی دارد که پیش تر نداشت.

به گفته وی، این بار فعالیت های آمریکایی ها و نحوه حضور آنان نیز با گذشته متفاوت است چرا که در پایگاه های مشترک با نیروهای عراقی و دستگاه های امنیتی خواهند بود چون به خوبی می دانند که ما به عراقی ها حمله نخواهیم کرد به همین دلیل پیام هایی را به فرماندهان این پایگاه های مشترک با آمریکایی ها فرستادیم و آنها را از ضرورت دوری نیروهای عراقی از این پایگاه ها آگاه ساختیم تا سپری انسانی برای آمریکایی ها نشوند. برای آمریکایی ها هم پیام های میدانی فرستادیم.

سخنگوی کتائب حزب الله گفت: بعضی از افراد اهل تسنن که خواستار حضور نیروهای امریکایی هستند نماینده اهل سنت عراق نیستند زیرا اهل تسنن خود بهتر از هر کسی از جنایات قبلی آمریکایی ها مطلع هستند و آسیب دیده اند و می دانند این آمریکا بود که القاعده را به وجود آورد و گروههای بیداری (الصحوه) را درست و مسلح کرد که بیشترین زیان و خسارت این امر متوجه خود اهل سنت شد.

وی گفت بنابراین کسانی که خواستار حضور نظامی آمریکا هستند فقط از طرف خود حرف می زنند و نماینده گروه یا جریانی نیستند و در واقع مزدور آمریکا هستند.

الحسینی در ادامه گفت: اکثریت کسانی که در ائتلاف انتخاباتی الفتح (متشکل از فرماندهان داوطلب و بدنه الحشد الشعبی) حضور دارند امکان و توان مقابله با طرح های آمریکا را دارند و همان نیروهای مقاومت و الحشدالشعبی هستند که ندای مرجعیت دینی را لبیک گفتند و از با ارزشترین داشته های خود گذشتند و با داعش که ابزار آمریکایی ها بود جنگیدند و در آزادی موصل و الانبار مشارکت داشتند، این رزمندگان امروز هم کاملا آماده اند که همان راه را ادامه دهند.

با اعلام پایان نظامی گروهک تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه جاری، بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور آمریکا تحت پوشش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در کشورشان، بیش از پیش خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شده اند.

آمریکایی ها که در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک عراق شده بودند، سه سال بعد به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف خودخوانده بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

با استمرار مطالبات برای خروج نظامیان آمریکا، پارلمان ملی عراق نیز در جلسه روز پنجشنبه گذشته در مصوبه ای از دولت خواست جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور تعیین کند.

ساعتی بعد «سعد الحدیثی» سخنگوی رسمی «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق گفت: پارلمان عراق حق درخواست خروج نیروهای خارجی از کشور را دارد، اما موضوع این است که ما همچنان به حضور این نیروها در کشور نیازمندیم.

درهمین حال برخی ناظران می گویندآمریکایی ها با توسل به بهانه های مختلف و حتی خلق بحران های ساختگی همه تلاش خود را برای تداوم حضور نظامی خود در عراق انجام می دهند و یکی از این بهانه ها ادعای ضرورت حضور نظامیان آمریکا در مناطق آزادشده از داعش در مرحله برگزاری انتخابات است.

با وجود مخالفت گسترده با مداخله آمریکایی ها در این امر، 'مزاحم حویت' سخنگوی عشائر نینوا (شمال) روز یکشنبه فاش کرد نیروهای نظامی آمریکایی مکلف به 'حفاظت' از انتخابات وارد استان های نینوا، اربیل و الانبار شده اند.

وی گفت این نیروها در دشت نینوا و مناطق مورد مناقشه (میان بغداد - اربیل) مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد که اولین گروه از نیروهای نظامی آمریکایی که مکلف به حفاظت از (نظم و آرامش) انتخابات پارلمانی (22 اردیبهشت) هستند به پایگاه های نظامی اربیل و عین الاسد در الانبار و نینوا رسیدند.

وی افزود این نیروها به جای نیروهای امنیتی دولت فدرال و الحشدالشعبی برای نظارت بر انتخابات در استان های دیالی، نینوا، صلاح الدین، الانبار و مناطق مورد مناقشه (میان بغداد و اربیل موضوع ماده 140 قانون اساسی این کشور) مستقر خواهند شد.

الحویت پیشتر اعلام کرده بود که برخی گروههای اهل سنت عراق به طور رسمی از دولت آمریکا درخواست کرده اند تا نیروهای نظامی را برای نظارت بر انتخابات پیش رو در این مناطق مستقر کند.

انتشار این خبر درحالی است که برخی چهره های اهل سنت عراق از ماهها پیش و همزمان با تلاش برای تعویق انتخابات ضمن تشکیک در بی طرفی دولت و نیروهای فدرال مستقر در این منطقه خواستار حضور نیروهای نظامی آمریکا به مناطق تازه آزاد شده از دست داعش (اغلب سنی نشین) شده بودند.

در مقابل، بسیاری از شخصیت ها، احزاب و فعالان سیاسی و رسانه ای شیعه، سنی و کرد عراق نسبت به این امر هشدار می دادند و آن را مخالف حاکمیت ملی و استقلال عراق و بهانه ای برای القای وجود شرایط غیر عادی در مناطق آزاد شده تلقی می کردند.

دولت عراق و دستگاه های سیاسی و امنیتی ذیربط تاکنون در خصوص خبر اعزام نیروهای نظامی آمریکا به استان های مذکور واکنشی نداشته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم اگه نکنش فردا ب دردسری برا مردم عراق تبدیل میشه

    • بدون نام

      بفرما کي. جرات ميکنه امريکا رو تهديد کنه با يک حمله ديگه ميزنه پدرتونو در مياره

    • بدون نام

      همسایه های دانا وتوانا == منطقه در امنیت ودر رفاه

    • بدون نام

      خاک برسرتون داعش کشورتون رو داشت تمام وکمال اشغال میکرد پشت دروازه های بغداد بودن اگه امریکا نبود که الان شما هم نبودی چقدر بی چشم ورو هستین یا حقوقتون از جای دیگه میاد فکر کنم شماهم نوچه های مالکی هستین

    • بدون نام

      ۰۷:۰۵ چقدر شعور سیاسیت بالاست چشم نخوری الهی، امریکا داعش رو از عراق بیرون کرد یا حشد الشعبی وارتش عراق وباکمک ایران، امریکا داعش را بوجود اورد وهمیشه هر وقت داعش تو محاصره ارتش ونیروهای مردمی دراومده بود امریکا یا نیروهای مردمی را بمباران کرده بود یا کمک های هوایی برا داعش در محاصره با چتر فرستاده بود حتی چندین بار ارتش عراق را بمباران کرده وبعد اعلام کرد اشتباه بوده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج