۶۸۶۸۲۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

لودریان: از سفر به ایران مأیوس نیستم

وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا از ایران مأیوس بازگشته، گفت: «نه، من برای صحبت کردم رفتم و می‌خواستم نگرانی‌ها و مواضع فرانسه را منتقل کنم. فکر می‌کنم از این منظر، بحث‌هایی مثمر ثمر داشتیم و هریک دیدگاه خود را مطرح کرد و تصمیم گرفتیم باز هم دیدار داشته باشیم. در این دوره، گفت‌وگو با همه ضروری است. من چند روز پیش هم این کار را در روسیه انجام دادم.»

خبرگزاری فارس: «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه پس از پایان سفر روز دوشنبه‌اش به تهران، مذاکراتش با مقام‌های ایرانی را «صریح» توصیف کرد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه فرانسه، لو دریان که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت، با اشاره به دیدارش با «حسن روحانی» رئیس جمهور، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، گفت: «گفت‌وگوهایی طولانی داشتیم و پنج ساعت بحث‌هایی عمیق انجام دادیم. این بحث‌ها صریح بود. این دیدار، به خصوص به دلیل فضای ملتهب منطقه، حائز اهمیت بود.»

وی با بیان اینکه بحران سوریه یکی از موضوعات مورد بحث در این گفت‌وگوها بوده، گفت این بحران می‌تواند به بروز یک فاجعه انسانی بدل شود.

لو دریان افزود: «مقام‌های ایرانی به خصوص رئیس‌جمهور روحانی به اطلاع من رساندند که در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای مصمم هستند و هرآنچه بتوانند برای اطمینان از حفظ این توافق انجام می‌دهند.»

به گفته وزیر خارجه فرانسه، طرف ایرانی از وضعیت انسانی در سوریه از جمله غوطه شرقی هم ابراز نگرانی و تأکید کرده‌اند که ایران علاقمند به یافتن راهکاری برای ممانعت از بروز فاجعه است.

لو دریان گفت چند موضوع را با مقام‌های ایرانی در میان گذاشته است: «اولا مسائل مربوط به بحران‌های منطقه و نقشی که ایران می‌خواهد در بحران‌های مختلف ایفا کند. ایران وزن یک کشور بزرگ و در عین حال توانمندی‌های مداخله یک کشور بزرگ را در اختیار دارد.»

او افزود: «ما این فرصت را داشتیم که همه این مسائل را بسیار صریح و بدون ابهام مورد بحث قرار دهیم و هریک از ما به صراحت دیدگاه‌هایش را اعلام کند.»

وی ادامه داد: «من همچنین این فرصت را داشتم که از مقام‌های ایرانی درباره دیدگاهشان در زمینه برنامه موشک‌های بالستیک سوال کنم. این فرصت را یافتم که نگرانی فزاینده فرانسه درباره این دو موضوع را مطرح کنم. هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام شود.»

وزیر خارجه فرانسه افزود: «از سوی دیگر، ما به طور کامل در زمینه توافق هسته‌ای هم‌نظر بودیم. و ما این مسئله را نشان داده‌ایم، چراکه تحریم‌هایمان را لغو کردیم و اجازه دادیم تجارت میان فرانسه و ایران از سر گرفته شود. بنابراین باید هر کاری انجام دهیم تا اطمینان یابیم که این توافق تاریخی حفظ می‌شود.»

او در پاسخ به سوالی درباره «هژمونی ایران در منطقه» و اینکه پاسخ ایران چه بوده، گفت: «بگذارید به شما بگویم که کار زیادی مانده که باید انجام شود. ما بحث‌هایی محکم و بسیار آزاد داشتیم و هریک دیدگاه خود را، فکر می‌کنم، با صداقت و البته شفافیت و قاطعیت، مطرح کرد.»

لو دریان گفت فرانسه مصمم است که با همه طرف‌ها از جمله ایران و روسیه گفت‌وگو کند. به گفته وی، طرفین توافق کرده‌اند که به گفت‌وگو ادامه دهند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از ایران مأیوس بازگشته، گفت: «نه، من برای صحبت کردم رفتم و می‌خواستم نگرانی‌ها و مواضع فرانسه را منتقل کنم. فکر می‌کنم از این منظر، بحث‌هایی مثمر ثمر داشتیم و هریک دیدگاه خود را مطرح کرد و تصمیم گرفتیم باز هم دیدار داشته باشیم. در این دوره، گفت‌وگو با همه ضروری است. من چند روز پیش هم این کار را در روسیه انجام دادم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دماغ سوخته!!

    • بدون نام

      میخواد یه کارخانه پژو دیگه غالب ایران کنه

    • بدون نام

      با نام خرد و دانش و منطق و هوش که آفریدگار ش انسان درستکردار و راست‌گفتار و نیک پندار می باشد و خالق آن انسان خداوندگار کیهان و کیهانیان می باشد. من فقط اینو میدانم کل جهانیان با هم کورکوری می‌خوانند به دور از خرد و دانش و انصاف و منطق.!؟ ایران هیچگاه حمله کننده به دیگر کشورها نبوده و اگر کوروش بزرگ به بابل رفت بدون خونریزی برای آزاد کردن مردم آن کشور بوده اگر داریوش بزرگ به مصر رفت برای نجات مردمش از زیر یوغ کاهنان و فراعنه بود اگر خشایارشا ه به یونان حمله کرد به خاطر تکهای دریایی گاه و بی گاه یونانیان به ایرانیان و... بود و تا اشکانیان و ساسانیان و بعد حکومتهای منطقه‌ای صفاریان و سامانیان و... که دفاعی بود و در زمان صفویان شاه اسماعیل و طهماسب و شاه عباس که عثمانیان به ایران حمله کردند و جنگ ایرانیان دفاع ورفع حمله بود و تنها حمله نادر شاه افشار بود و آن هم به خاطر باز پس گیری سرزمین های از دست رفته در دوران قبل از خودش بود و باز دوران قاجار که به ایران حمله شد و سرزمین ها از دست رفت و در این دوران هم با تمام ناملایمات ایران حمله کننده نبود هر چند که در طول تاریخ کورکوریهایی توسط بعضی اقوام و مذاهب واحزاب خوانده می شد. نتیجه اینکه دنیا باید در صلح و صفا و امنیت زندگی کنند اما چون این مقدور نمی باشد هر کشوری باید برای دفاع از خود قدرت نظامیش قوی باشد از جمله ایران با تمام موشکهایش.!؟ با تمام نا ملایماتی که وجود دارد. من معتقد م کشورهای غربی با تمام ناروهایی که می‌زنند مخصوصاً آمریکا می توان با منطق و استدلال و هوشیاری و دانش و تدبیر کشور را از این گرفتاری نجات داد.

    • کارمند

      پیام این سفر به ایران این بود که اروپا آمریکا را به ایران نمیفروشدجزاینکه امتیازات بیشتری مطابق میل آنها داده شودتاازورشکستگی موقتی کشور جلوگیری شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج