۶۸۷۴۹
۶ نظر
۵۲۹۸
۶ نظر
۵۲۹۸
پ

۵ درس مهم درباره پول از «اِمینم»

امینم با خواندن ترانه های رپ در مورد فضای بد زندگی اش در دیترویت، برایش خودش حرفه ای دست و پا کرد. متن ترانه های او در واقع تصویر واضحی از تلاش هایش برای زندگی در دنیایی است که همه چیز علیه اوست.

5 درس مهم درباره پول از «اِمینم»





برترین ها: امینم با خواندن ترانه های رپ در مورد فضای بد زندگی اش در دیترویت، برایش خودش حرفه ای دست و پا کرد. متن ترانه های او در واقع تصویر واضحی از تلاش هایش برای زندگی در دنیایی است که همه چیز علیه اوست. کاور آلبوم جدید او که مارشال ماترز ال پی 2 (Marshall Mathers LP 2) نام دارد، تصویری از خانه کودکی اش را نشان می دهد. ترانه های او پیام هایی در مورد کسانی می دهد که از صفر به موفقیت می رسند و ثروتمند می شوند.

مارسیا السان داوکینز، استاد ارتباطات در دانشگاه اننبرگ کالیفرنیای جنوبی مفهوم آثار و محبوبیت امینم را مطالعه می کند و از آنها درس های مالی درمی آورد. او در کتاب جدیدش با عنوان "Eminem: The Real Slim Shady" این درس ها را آورده است. مثلاً در فصل "عیبی نداره" او با این جمله شروع می کند: «امروز روز بی پولیه ولی همه چی خوبه» و در ادامه نقشه هایش را برای موفقیت در آینده می گوید و همچنین اشاره می کند که «میخوام حداقل نیم میلیون برای دخترم بذارم.»

داوکینز می گوید که "آهنگ های او به ما تصویر واضحی از خانواده و ارزش های او و نقش پول در زندگیش می دهد... می بینیم که امینم پول را وسیله ای می داند که مردان باید با استفاده از آن برای خودشان و افرادی که دوستشان دارند زندگی خوبی بسازند. ترانه او می گوید که پول مهمترین منبع شادی و امنیت برای امینم نیست، بلکه روابط برای او منبع شادی هستند. داوکینز می گوید که ترانه های امینم در مورد موفقیت، از جمله "Almost Famous" و ترانه های او در مورد دخترش، مانند "Mockingbird" و "When I'm Gone" هم بر همین موضوعات تأکید می کنند.

5 درس مهم درباره پول از «اِمینم»

داستان از فقر تا ثروت امینم در مورد تباهی مالی شهر دیترویت هم هست. داوکینز می گوید: «شکست برای امینم و زادگاه محبوبش، راهی به سوی موفقیت هم بوده است.» موفقیت خود او به تاریخ دیترویت و تنش های اقتصادی و نژادی این شهر مرهون است. داوکینز اضافه می کند: «امینم با تعریف کردن داستان سال های نوجوانی و جوانی اش در دیترویت، فلاکت های مالی این شهر، تنش های نژادی و اثرات آنها بر همه جنبه های هویتی این شهر، موفق شد.» امینم اخیراً در تبلیغ سوپر بول کرایسلر با نام "Imported from Detroit" نقش آفرینی کرد و کمک های خیرخواهانه زیادی از طریق بنیاد مارشال ماترز به این شهر نمود.

در اینجا به چند پیام مالی و پولی که داوکینز از موسیقی امینم گرفته اشاره می کنیم:

«وقتی رفتیم، نمی توانیم با خودمان پول ببریم.»

امینم در چندین ترانه اش به مخاطبین خود یادآوری می کند که پول برای انسان خوشبختی و هدفمندی نمی خرد، هر چند که او تأیید می کند که پول زندگی را آسانتر می کند. داوکینز می گوید: «یکی از دیدگاه های اولیه امینم در مورد پول این است که وقتی بتوانیم نحوه پول درآوردن و سرمایه گذاری کردن را کنترل کنیم، حس می کنیم که کنترل بیشتری بر کارهایی که می کنیم و جایی که زندگی می کنیم داریم و می توانیم با مسافرت، تحصیل و تجربه مرزهایمان را وسیع تر کنیم.»

«با پولی که درمی آورید طوری عمل کنید که انگار آخرین باری است که پول درمی آورید.»

بسیاری از ستاره های دنیا پول زیادی درمی آورند و خیلی زود آن را هدر می دهند تا دیگر چیزی برایشان نماند. این اغلب به ورشکستگی، ضبط رهن و دلشکستگی آنها می انجامد. داوکینز می گوید: «ما باید مانند امینم خودمان را آماده کنیم و از یک مربی کمک بگیریم تا مشاور و رابط های درستی داشته باشیم.»

«پول باعث می شود افراد کارهای خنده داری انجام دهند.»

امینم در ترانه هایش به دوستانی اشاره می کند که وقتی وضعتان خوب می شود وارد زندگی تان می شوند. او در ترانه "If I Had" می گوید: «پول چیزیه که باعث میشه یه مرد کارای خنده داری بکنه...» البته او به اثر منفی ثروت فراوان در زندگی خودش هم اشاره می کند و می گوید که موفقیت مالی به او آزادی دیوانه شدن و معتاد شدن به قرص های تجویزی را داد. بخشی از غلبه بر این اعتیاد شاید این بوده که او یاد گرفته چطور الگوهای خود برای پول خرج کردن را تغییر دهد.

«کاری که مادرتان انجام داد را انجام ندهید.»

امینم در ترانه هایش همیشه میانه خوبی با مادرش نداشته و می گوید که مادرش انتخاب های اقتصادی خوبی انجام نداده است. او در ترانه های رپ خود در مورد نادیده گرفتن، دوست نداشتن و اعتنا نکردن مادرش می خواند. داوکینز می گوید: «پیامی که از امینم می گیریم اهمیت خانواده ها برای صحبت صادقانه در مورد موفقیت ها و شکست های مالی شان است. آنها می توانند با هم زخم ها را جوش بدهند و برای ترک عادت های بد و پول جمع کردن با هم تلاش کنند.»

«بخشش هم یک طرف قضیه است.»

امینم به بانک های غذایی پول می بخشد و به انجمن Eight Mile Boulevard در احیای مجدد حمل و نقل عمومی در منطقه کمک می کند. او به Excellence در دیترویت هم پول می دهد تا به دانشجویان محروم کالج کمک شود. داوکینز می گوید: «امینم طرفدار بخشش و کمک است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sima Z

      جالب بود!! امینم خیلی کارش درسته!!

    • miss javid

      .......avareeeeeeeeein eminem

    • علی

      به خاصر همین کاراشه که همه دوسش دارن بهترین آهنگ اون هم از نظر من lose yourself

    • ghasem hoseini

      بایدم عاشق امینم باشیم

      پاسخ ها

      • علی

        خخخخ
        اول خدا بعد امینم

    • JADEH

      امینم الگوی همه ی ماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج