۶۸۸۶۷۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رشد ۷ درصدی پرواز‌ها در فرودگاه‎های کشور

در بهمن ۹۶ با انجام ۳۵ هزار و ۷۳ فروند نشست و برخاست در فرودگاه های کشور ، رشد ۷ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به ثبت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران؛­­­ آمار ارائه شدهِ ­­گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی نشان می‎دهد که فرودگاه‎های کشور در ماه بهمن رشد ۷ درصدی نشست و برخاست را با انجام ۳۵ هزار و ۷۳ پرواز، رشد ۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر را با جابه‎جایی چهار میلیون و ۳۱۹ هزار و ۶۵۱ نفر و رشد ۶ درصدی ارسال و پذیرش بار و پست را با جابه‎جایی بیش از ۴۰ میلیون و ۳۷۵ هزار کیلوگرم را تجربه کرده‎اند.

بر همین اساس در این ماه، فرودگاه مهرآباد با ۱۱ هزار و ۶۱۹ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داد­و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و ۴۱۸ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بود.

پس از آن فرودگاه مشهد با ۵۱۴۳ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۷۳۰ هزار مسافر دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی­ ­نیز با ۳۹۶۰ فروند نشست و برخاست و پذیرش نزدیک به ۵۸۶ هزار مسافر از این نظر در جایگاه سوم قرار دارد و از طرفی با ارسال و پذیرش حدود ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار کیلوگرم بار، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

طبق آمار منتشر شده، سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای این ماه ۲۹ هزار و ۳۴۶ فروند است که طی آن نزدیک به سه میلیون و ۵۰۱ هزار مسافر و نزدیک به ۲۵ میلیون و ۷۵۷ کیلوگرم بار منتقل شده­‎است.

با توجه به اینکه­ همه ­­­پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۴۳۵۱ فروند نشست و برخاست،­نزدیک به ۶۲۴ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۴ میلیون و ۷۹۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۵۹۳ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش ۲۵۷ هزار و ۵۸۰ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۹۷۶ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهای خارجی بهمن ماه در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز­نشست و برخاست ۵۷۲۷ فروند هواپیما است که طی آن نزدیک به ۸۱۹ هزار مسافر و بیش از ۱۴ میلیون و ۶۱۸ هزار کیلوگرم بار منتقل شده‎اند.

در این بخش هم فرودگاه امام خمینی ­با نشست و برخاست ۳۸۴۹ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۵۸۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۰ میلیون و ۴۰۷ هزار کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۷۹۲ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۱۰۶ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۹۶۷ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۲۷۰ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۳۳­هزار و ۵۵۲ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۷۰۸ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع ا

      پروازهای فرودگاه مهرآباد بقدری زیاد شده که شب ها تا صبح پرواز دارند ، چنان غرش می کنند که نصف شب دزدگیر تمام ماشینها به صدا در می آید و آسایش و آرامش همه را سلب کرده اند به هر کجا هم زنگ می زنیم شهر داری و پلیس و ... می گویند به ما ربطی نداره . مگر مصوب نشده بود که پروازهای شبانه این فرودگاه منوع باشد . قانون فقط برای مردم است برای سازمانها انگار معنا ندارد . فرودگاه مهرآباد کارخانه تولید صدا و تنش و ارتعاش و آلودگی شهر تهران می باشد ، خواهش می کنم پخش کنید شاید یکی از این مسولین بخواند .

    • محمدرضا بختیار

      خوب نسبت به آمار ارائه شده بسی جای تردید هست ولی فرض بر حقیقت مسئولین به خود نبالند چون ملت نبود امکانات ابتدایی در جاده های بین شهری و غیر استاندارد بودنشان و وجود چاله های بی امان و پایین آمدن صبرو حوصله ملت در جهت رانندگی با ماشین شخصی باعث افزایش آمار شده است علت دیگر ماموریت های پی درپی و بی دریغ کارمندان هم از دلایل دیگرش هست چون از جیبش که هزینه پرداخت نمی کند همگی صورت حساب با اداره دریافت و پرداخت میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج