جاباما
۶۸۸۸۶۸
۳ نظر
۷۵۰۱
۳ نظر
۷۵۰۱
پ

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟

این توصیه ها را دنبال کنید تا بدانید که چگونه اتاقتان را جمع و جور کنید. در زمانی کوتاه، استراحتگاهی منظم و به دور از هر گونه شلوغی و به هم ریختگی در خانه تان خواهید داشت.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: اگر رویای داشتن اتاق خوابی آرام و آسوده را دارید، بهتر است که اول بفهمید چه چیزی دقیقاً موجب بی نظمی و شلوغی در فضای اتاق شما شده است. بعد از اینکه علل اصلی در هم ریختگی را پیدا کردید، این توصیه ها را دنبال کنید تا بدانید که چگونه اتاقتان را جمع و جور کنید. در زمانی کوتاه، استراحتگاهی منظم و به دور از هر گونه شلوغی و به هم ریختگی در خانه تان خواهید داشت.

میز شلوغ کنار تخت خواب را مرتب کنید

احتمال زیادی وجود دارد که هر جور وسیله اضافی و به درد نخوری روی میز کنار تخت باقی بماند، به طوری که طولی نمی کشد که دیگر جایی برای گذاشتن کتابتان روی میز هم باقی نخواهد ماند. برای اینکه آن را مجدداً تبدیل به سطحی تمیز و بدون به هم ریختگی کنید، هر چیزی که روی میز و درون هر یک از کشوها وجود دارد را خالی کنید. هر چیزی که نیاز ندارید را دور بریزید و بعد جایی برای وسایل باقی مانده پیدا کنید. شاید لازم باشد که فضایی برای انبار کردن بعضی از چیزها در بیرون از اتاق خواب پیدا کنید، به همین خاطر جعبه اضافه ای در هر جایی از خانه تان برای قرار دادن وسایل متفرقه قرار دهید.

سعی کنید که کمترین وسایل را روی سطح بالایی میز نگه دارید. اگر ترجیح می دهید چیزهایی که به صورت روزانه استفاده می کنید همیشه دم دستتان باشند، سبدی کوچک یا جعبه ای زیبا بخرید تا این وسایل خاص را در کنار هم قرار دهید.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


به هم ریختگی زیر میز را منظم کنید

انباری زیر تخت جایی بسیار عالی است به شرطی که به درستی استفاده شود، نه اینکه وسایل بیش از اندازه ای را به صورت نامرتب زیر فضای خواب خود ریخته باشید. وسوسه کننده است که چیزها را زیر تخت خود پرت کنید، ولی منطقه ای شلوغ برای خواب امکان استراحت را از شما سلب می کند.

اگر اتاق اضافه ای دارید، می توان از آن به عنوان انبار جایگزین استفاده کرد، یا اینکه جعبه هایی جذاب تهیه کنید که بتوانید به آسانی و به صورت منظم زیر چارچوب تخت خود جای دهید. جعبه های چوبی می تواند گزینه مناسبی باشد.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


اثاثیه مخصوص ذخیره وسایل خود را اصلاح کنید

شاید پیش خود فکر می کنید که لازم است حتماً برای هر چیزی که در اتاق خوابتان قرار گرفته فضایی به منظور ذخیره پیدا کنید، ولی لزوماً این طور نیست. اسباب و اثاثیه بیش از حد برای ذخیره کردن وسایل می تواند فضا را به هم بریزد، بنابراین پیش از اینکه طرح بندی فضای خواب خود را برنامه ریزی کنید، ابتدا زمانی را صرف حذف آیتم های اضافی کنید.

به یاد داشته باشید که در مورد اینکه چه چیزی را در فضای نهایی خود نگه دارید و چه چیزی را دور بریزید، باید تا حد امکان سختگیر باشید. با به حداقل رساندن وسایلی که در اتاق خواب نگه می دارید، قادر خواهید بود که وسایل مخصوص ذخیره کمتر و زیباتری برای تکمیل اتاق خود انتخاب کنید.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


کمد لباس خود را منظم کنید

مسلماً خیلی خوب است که کمدی پر از لباس برای موقعیت های گوناگون داشته باشیم، ولی داشتن لباس ها، کفش ها و اکسسوری های بسیار زیاد می تواند گیج کننده باشد (و منجر به در هم ریختگی شود). وقتی مجبور باشیم در میان انبوهی شلوغ از سوئیشرت ها و شلوارها بگردیم، باعث می شود که آماده شدن در هنگام صبح هم دشوارتر شود. بنابراین ارزشش را دارد که دستی به سر و روی کمد لباس خود بکشید. در ابتدای هر فصل لباس های خود را بررسی کنید و با خودتان روراست باشید که چه چیزی را واقعاً می خواهید نگه دارید. کشویی بزرگ یا جعبه نگهدارنده ای یا جایی دیگر از خانه را به آیتم هایی اختصاص دهید که قصد ندارید در حال حاضر بپوشید، ولی می خواهید آن ها را نگه دارید. هر چیزی که دیگر اصلاً قصد پوشیدنشان را ندارید را می توانید به خیریه اهدا کنید. چوب لباس هایی جذاب بخرید و آیتم ها را از روی رنگ یا نوع لباس دسته بندی کنید تا پیدا کردن چیزی که به دنبالش هستید آسان تر شود.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


نگهداری لباس ها خارج از کمد

وقتی که در پایان روز خسته هستید، آسان است که لباس های خود را روی کف زمین پرت کنید. به همین دلیل سبدی مخصوص رختشویی در جایی که لباس هایتان را عوض می کنید قرار دهید و سعی کنید تا خود را عادت دهید که لباس های کثیف را مستقیماً در آن بیندازید. البته، مجبور نیستید هر دفعه که لباس هایتان را می پوشید آن ها را بشویید، بنابراین جایی نیز تعبیه کنید تا لباس ها را آنجا آویزان کنید. این نردبان آویز در این تصویر مکانی عالی برای آویزان کردن لباس ها و حوله ها است، یا اینکه می توانید از یک صندلی یا چوب لباسی ولت استند برای نگهداری لباس هایتان در یک مکان و بالاتر از کف زمین استفاده کنید.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


میز آرایش را مرتب نگه دارید

آسان است که میز آرایش تبدیل به آهن ربایی از شلوغی و به هم ریختگی و پر از لوسیون ها و کرم هایی شود که هر روز استفاده می کنیم. این وسوسه که همه چیز را روی میز قرار دهید را کنار بگذارید و در عوض به کشوهای پایینی نظم دهید. از جعبه های تقسیم کننده وسایل آرایش برای منظم نگه داشتن همه چیز استفاده کنید، و تنها چند آیتم زیبا را روی میز در معرض نمایش قرار دهید.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


در مورد قاب عکس ها فکری کنید

اگر دوست دارید که دور و برتان پر از عکس باشد، این اشتباه را مرتکب نشوید که تمام سطوح صاف اتاق را پر از قاب عکس کنید. تمیز کردن آن ها از گرد و غبار زمان بر است، به آسانی ممکن است زمین بیفتند و قرار دادن یک عکس جلوی بقیه باعث می شود که نتوانید عکس ها را به درستی ببینید. در عوض، چند قاب دیواری یکپارچه تهیه کنید که با طرح رنگ شما متناسب باشد تا دیواری از عکس درست کنید.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


پروژه های خانگی ناتمام را تکمیل کنید

بسیاری از ما ابتدا قسمت های عمومی خانه خود را دکور می کنیم، و فضاهای خصوصی را در انتهای لیست قرار می دهیم. اگر شما مدتی است که پروژه ای برای اتاق خواب خود را نیمه کاره رها کرده اید، زمانی را برای تکمیل آن اختصاص دهید. زمانی را در تقویم خود نشانه گذاری کنید و ددلاینی برای پایان دادن به پروژه دکوراسیون اختصاص دهید، تا بتوانید ابزارآلاتی که در گوشه اتاق جا خوش کرده اند را بالاخره جمع و جور کنید. مهم است که بتوانید در اتاق خواب خود استراحت کنید، نه اینکه یاد کارهایی بیفتید که مجبور هستید انجام دهید.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


فضای کاری آرامش بخش انتخاب کنید

اگر اتاق خواب شما نقش آفیس خانگی شما را نیز دارد، حتماً سعی کنید که فضای کار شما تأثیر منفی روی حس آرامش بخش اتاقتان نداشته باشد. انتخاب میز کاری که جذابیت داشته باشد و با طرح کلی اتاق متناسب باشد می تواند به این موضوع کمک کند. این میز زیبا در این تصویر تبدیل به ویژگی برجسته اتاق شده، و فضای ذخیره موجود در آن چیزها را مرتب و منظم نگه می دارد.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟


وسایل دیگران را در اتاق ممنوع کنید

وقتی به دور و بر اتاق خود نگاه می کنید، آیا متوجه انباشته شدن آیتم هایی می شوید که متعلق به شما نیست؟ اگر دیگر اعضای خانه وسایلشان را به اتاق شما می آورند، شاید وقت آن رسیده که با احترام به یاد آن ها بیندازید که متعلقات خود را در هنگام ترک اتاق همراه با خود ببرند. فضای ذخیره کافی در جاهای دیگر خانه فراهم کنید تا کودکان بتوانند اسباب بازی هایشان را در آنجا قرار دهند، و از اتاق شما به عنوان زباله دانی استفاده نکنند. یادتان باشد که اتاق خواب شما برای خوابیدن و لباس پوشیدن است، و به هم ریختگی کمکی به هیچ یک از این دو مورد نمی کند.

چگونه ریخت و پاش‌های اتاق خواب را مرتب کنیم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید ریختو پاش هارو در جای خود قرار دهیم

    • mohammadzadeh

      سلام
      به نظر من خیییییییلی عالیییییی بود و خیلی کمکم کرد تا اتاق مرتب و منظمی داشته باشم
      باتشکر از شما

    • بدون نام

      خیلی عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج