۶۸۹۹۸۴
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

۴ فصل سینمای جهان

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

تعداد فیلم های خوب سینمای جهان که در سال جاری باید انتظار اکران شان را داشته باشید، بسیار بیشتر از آن است که حتی اشاره به آنها در این مجال بگنجد.

سالنامه شرق: تعداد فیلم های خوب سینمای جهان که در سال جاری باید انتظار اکران شان را داشته باشید، بسیار بیشتر از آن است که حتی اشاره به آنها در این مجال بگنجد. تاریخ اکران اغلب فیلم های هنرمندانه و جشنواره پسند نیز برخلاف بسیاری از فیلم های سینمای بدنه آمریکا که حتی پیش از تولید در برنامه اکران چند سال بعد گنجانده می شوند، مشخص نیست و فقط می توان حدس زد که نمایش آنها از کدام جشنواره آغاز می شود. به هر حال این اسامی تعدادی از فیلم های مهم سال به ترتیب زمان نمایش احتمالی آنهاست. بهار فصل شکوفایی طبیعت برای سینمای جهان نیز فصل رونق است و البته فصل جشنواره فیلم کن.

- پاییز سومین فصل سال مطابق یک سنت دیرین فصل اکران فیلم های معتبر و دارای ارزش های برتر هنری است.

زندگی سطح بالا | High Life

کلر دنی کارگردان مشهور فرانسوی بعد از «بگذار آفتاب داخل شود»، برای اولین بار پا به قلمرو علمی - تخیلی گذاشته است. فیلمنامه را لیک لیرد شاعر، شوهر خانم دنی، از رمانی به قلم رادی اسمیت اقتباس کرده است. داستان درباره گروهی از محکومان است که دانشمندان به عنوان موش آزمایشگاهی از آنها استفاده می کنند. رابرت پتینسون، ژولیت بینوش، میاکوت و آندره بنجامین از بازیگران این فیلم محصول آلمان، فرانسه و بریتانیا هستند که احتمالا در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در خواهد آمد.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

بیوه | The Widow

نیل جوردن، فیلمساز و نویسنده ایرلندی و کارگردان برنده جایزه اسکار برای «بازی اشکبار» و سازنده مصاحبه با خون آشامان، این درام دلهره آور را بر اساس فیلمنامه ای از ری رایت می سازد و قصد دارد به جشنواره ونیز در پایان این فصل یا جشنواره تورنتو برساند. بازیگران زن و مرد طراز اول مانند ایزابل اوپر، کلویی گریس مورتز، مایکا مونرو و استیون رنا در فیلم «بیوه» حضور دارند. زن جوان با یک بیوه سالخورده دوست می شود و بعد از مدتی در می یابد که او شخصیتی خطرناک است.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

هولمز و واتسن | Holmes & Watson

از عنوان این فیلم مشخص است که شخصیت های اصلی مجموعه داستان های آرتور کانن دویل، شرلوک هولمز و دستیارش دکتر واتسن در این داستان نقش اول را بر عهده دارند. فیلم «هولمز و واتسن» که اواخر مهر اکران می شود. نگاه کمدی ایتن کوئن نویسنده/ کارگردان به این داستان های کارآگاهی است. با حضور ویل فرل و جان سی رایلی رالف فاینر در نقش پروفسور موریارتی دشمن همیشگی هولمز، هیولوری در نقش مایکرافت و کلی مک دونالد، ربکا هال و راب برایدون.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

مزرعه داری | Farming

مرد جوان مهاجر نیجریه ای در دهه 1980 در بریتانیا که با خانواده ای سفیدپوست زندگی می کند، با گروهی از اوباش نژادپرست مشهور به کله پوستی ها سروکار پیدا می کند. اولین تجربه کارگردنی آدوال آکینویه آگباژ، بازیگر این فیلم مستقل است که بر اساس داستان عجیب زندگی شخصی خودش نوشته شده است. دمسون آیدریس کیت بکینسل، گوگو میاتها رائو و جان دالکیش از بازیگران اصلی این فیلم هستند که در مهر و همزمان با جشنواره بین المللی فیلم تورنتو اکران می شود.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

دختری در تار عنکبوت | The Girl In The Spider's Web

شخصیت مجموعه داستان های استیگ لارسن که سه گانه ای سوئدی در سینما بر اساس آن ساخته شد و دیوید فیچر «دختری با خالکوبی اژدها» را بر اساس کتاب اولش ساخت، در کتاب چهارم نوشته داوید لاکر کانتز که فرد آلوارز به فیلم برگردانده، هکری سوئدی است که به جنگ گروهی از جتایتکاران روس می رود که سرکرده شان زنی است که خود می شناسد. کلر فوی، سیلویا هوکر، کالس یانگ و کمرون بیتن بازیگران این فیلم هستند که در آبان اکران می شود.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

زهر | Venom

فیلم ابرقهرمانی از مجموعه کامیک انتشارات مارول به همین نام که استودیو کلمبیا تهیه کرده است و با پخش سونی اوایل مهر روی پرده می آید. این فیلم را رودی فلایشر کارگردانی کرده است و تام هاردی نقش اصلی آن را که ادی براک نام دارد، ایفا می کند و میشل ویلیامز در نقش آن وایینگ ظاهر می شود. شخصیت اصلی یک سیمبیوت است که در اصل نقشی منفی در «مرد عنکبوتی» سال 2007 بر عهده داشت. اسکات رزنبرگ و جف پینکنر از نویسندگان فیلمنامه هستند.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

مری، ملکه اسکاتلند | Mary Queen of Scots

درامی تاریخی به کارگردانی جوری رورک و با فیلمنامه بو ویلیمون بر اساس کتاب زندگینامه ملکه اسکاتلند در قرن شانزدهم به قلم جان گای ساخته شده است و به شخصیت مری استوارت یا مری اول می پردازد که رقیب ملکه الیزابت اول بود و در سال ۱۵۸۷ در ۴۴ سالگی اعدام شد. سوارشی رونان نقش این ملکه کاتولیک را دارد و مارکوت رابی، دیوید تنانت، جک لاودن و گای پیرس از دیگر بازیگران این فیلم هستند که در آبان اکران می شود.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

می شود من را ببخشید؟ | Can You Ever Forgive Me?

کمدی - درام زندگینامه ای درباره یک نویسنده زندگینامه مشاهیر هالیوود به نام لی ایزائل که به سرقت ادبی و جعل و تقلب در آثارش متهم شد. نقش او را در ابتدای پروژه قرار بود جولین مور ایفا کند ولی ملیسا مک کارتی این نقش را بازی کرد. ریچارد ای کرانت و جین کورتین از دیگر بازیگران این فیلم هستند که ماریل هلر کارگردانی کرده است و فیلمنامه اش را نیکول هولوفسنر و جف ویتی از کتاب خاطرات این نویسنده اقتباس کرده اند. اکران فیلم اواخر مهر است.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

مرگ و زندگی جان اف. داناوان | The Death & Life of John F. Donovan

زاویر دولان کارگردان جوان کانادایی سازنده فیلم هایی مانند «مامی» و «این فقط آخر دنیاست» اولین فیلم انگلیسی زبانش را برای اولین نمایش به احتمال زیاد به جای جشنواره کن به جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در اواخر تابستان می فرستد. در این فیلم کیت هرینگتنجسیکا چاستین، ناتالی پورتمن، سوزان ساراندون، کتی بیتس، تندی نیوتن و ادل حضور دارند. داستان فیلم درباره یک ستاره برنامه های تلویزیونی است و بازیگر جوانی که ۱۰ سال پس از مرگ او درباره روابطش با این بازیگر فکر می کند.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

- دیگر فیلم های پاییز: «اولین مرد»، «موگلی» «هالوین»، «مولان»، «مردان مجهول: ققنوس تاریک» و «هیولاهای شگفت انگیز: جنایات گریندلوال» هستند.

- زمستان فصل جوایز است و دوره کوتاه تعطیلات زمستانی و دوران طولانی تر سرما و بلاتکلیفی اکران. برخی از فیلم های معرفی شده تاریخ اکران مشخصی ندارند و تا پایان 2018 قرار است روی پرده بروند.

صندلی پشتی Backseat

کریستین بیل که تخصصی در تغییر وزن افراطی در پروژه های سینمایی دارد، در این فیلم با افزایش وزن شدید نقش دیک چنی، معاون جورج دبلیو بوش در دوران ریاست جمهوری را بازی کرده است. آدام مک کی سازنده «کمبود بزرگ» این درام زندگینامه ای را نوشته و کارگردانی کرده است که به زندگی خانوادگی چهل و ششمین معاون رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه جنگ عراق پرداخته است. اینی آدامز، استیو کارل، سام راول، آلیس پیل، تایلر پری و بیل پولمن از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

کلانزمن سیاه | Black Klansman

اسپایک لی، فیلمساز سیاه پوست سازنده «کار درست را انجام بده»، «تابستان سام»، «تب جنگل» و «مالوم ایکس» در این فیلم که فیلمنامه اش را با کمک جیسن بلوم و جردن پیل نوشته، به داستان واقعی ران استالوورت، کارآگاهپلیس آفریقایی تبار در کلرادو که با موفقیت توانست در گروه نژادپرست وکلوکس کلان نفوذ ند، پرداخته است. در این فیلم که فیلمنامه اش را جیسن بلوم و اسپایک لی نوشته اند، جان دیوید واشنگتن، آدام درایور، لورا هریر و تافر گریس بازی کرده اند.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

رادگوند | Radegund

تازه ترین فیلم ترنس مالیک، سازنده «درخت زندگی»، «خط باریک قرمز» و «روزهای بهشت»، داستانی سرراست دارد و یک درام تاریخ یاست که در دهه 1940 در اتریش می گذرد و نامش از یک شاهزاده افسانه ای آلمان قرن ششم میلادی گرفته شده است. مالیک فیلمنامه را بر اساس داستان واقعی زندگی فرانتز یاگرستاتر، یک کشاورز اتریشی که از جنگیدن برای نازی ها سر باز زد و در سال 1943 تیرباران شود، نوشته است. آگوست دیل والری پاچتر، والتر نیکویست، ماتیاس شوئنارتز و برونو گائز در این فیلم آلمانی زبان بازی کرده اند.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

خانه ای که جک ساخت | The House That Jack Built

لارس فن تریر دانمارکی سازنده «شکستن امواج»، «رقصنده در تاریکی» و «ملانولیا» در فیلم تازه اش که معلوم نیست در چه زمان از سال اکران می شود، دوره ۱۲ ساله ای را نشان می دهد که در آن مردی به قاتل سریالی بدل می شود. مت دیلان، اوما تورمن، برونو گانز، رایلی کیوک و سوفیا گاریل از بازیگران این درام دلهره آور و روانشناختی هستند که فن تریر ۶۲ ساله ادعا کرد ه آخرین فیلمش خواهد بود. فیلم محصول دانمارک، فرانسه، آلمان و سوئد است و با بودجه ۸.۷ میلیون یورو ساخته شده است.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

رم | Roma

آلفونسو کوارون مکزیکی سازنده «ابنای بشر» و «جاذبه» در هشتمین فیلم بلندی که کارگردانی کرده به یک سال از زندگی خانواده ای متوسط در مکزیکوسیتی دهه ۱۹۷۰ پرداخته است. این فیلم محصول مشترک ایالات متحده و مکزیک به زبان های انگلیسی و اسپانیایی است و بازیگران محلی مکزیک از جمله مایانا دی تاویرا و مارکو گرافو یالتیز آپاریسیو در آن بازی کرده اند. کوارون که از آثار پر خرج علمی - تخیلی هالیوودی به آثار کوچ محلی بازگشته، این فیلم را سال پیش ساخته اما هنوز زمان اکرانش را مشخص نکرده است.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

ایرلندی | The Irishman

رابرت دنیرو، آل پاچینو، چویسکی، هاروی کایتل و آنا پاکویین از بازیگران این فیلم زندگینامه ای هستند که مارتین اسکورسیزی درباره ارتباط جیمی هوفا رئیس مشهور اتحادیه کارگری آمریکا با گانگستری به نام فرانک شیران که ادعا می شود در قتل او دست داشته، ساخته است. اسکورسیزی سازنده «گاو خشمگین»، «راننده تاکسی»، «چند مرد خوب» و «دارودسته نیویورکی» هنوز تاریخ دقیق اکران این فیلم را که قرار است شبکه نتفلیکس پخش کند اعلام نکرده است و احتمال دارد تماشای آن در زمستان سال 2019 امان پذیر شود.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

مردی که دون کیشوت را کشت | The Man Who Killed Don Quixote

پروژه ای که تری گیلیام سازنده «برزیل» و «ماجراهای بارون مونچهاوزن» از دو دهه پیش درگیر آن بوده، ظاهرا به سر و سامانی رسیده است و این فیلم درباره یک مدیر تبلیغات که از اسپانیای قرن هفدهم سر در می آورد و با دون کیشوت شخصیت رمان مشهور سروانتس، همراه می شود، در سال جاری روی پرده خواهد رفت. آدام درایور، جانتان پرایس، اولگا کریلنکو و استلان اسکارسگارد از بازیگران این فیلم انگلیسی زبان محصول مشترک بریتانیا، اسپانیا، فرانسه، پرتغال و بلژیک هستند.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

مری پاپینز باز می گردد | Mary Poppins Returns

دنباله فیلم محبوب قدیم یکه با نام «مری پاپینز 2» نیز شناخته شده است و امیلی بلانت نقش اصلی آن را بر عهده دارد، در تعطیلات کریسمس اکران می شود. راب مارشال برنده اسکار برای «شیکاگو»، این فانتزی موزیکال را ساخته که دیوید مگی بر اساس داستان پ. ل. تراورس فیلمنامه اش را نوشته است. مریل استریپ، بن ویشا، لین مانوئل میراندا، امیلی مورتیمر، کالین فیرث و انجلا لنزبری از دیگر بازیگران این فیلم هستند و دیک وان دایک از فیلم سال 1964 در این فیلم نقشی گذری ایفا کرده است.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

سویه دیگر باد | The Other Side of The Wind

شبکه نتفلیکس وعده داده است که نسخه احیا شده فیلم ناتمام اورسن ولز (۱۹۸۵-۱۹۱۵) سازنده «همشهری کین» و «نشانی از شر» که بخشی از سرمایه دو میلیون دلاری تولید آن را ایران تامین کرده است، در سال جاری به نمایش بگذارد. ولز در فاصله ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۹ فقط ۴۰ دقیقه از این تصویر هجوآمیز هالیوود دهه ۷۰ میلادی تکمیل کرده است. پیتر باگدانوویچ، جان هیوستن، اوجا ودار، سوزان استراسبرگ، دنیس هاپر، کلودشا برولو پل مازورسکی از بازیگران این محصول مشترک ایران و آمریکا هستند.

دنیا در سال ۲۰۱۸ چه فیلم‌هایی می‌بیند؟ (۲)

- سایر فیلم هایی که احتمالا در سال 1397 خواهیم دید: «مطلوب» به کارگردانی یورگوس لانتیموس، «مایا» به کارگردانی میا هنسن لاو، «بلبل» ساخته جنیفر کنت، «به سوی ستارگان» جیمز گری، «جنگسر» پاول پاولینکوفسکی، «حیات وحش» پل دانو، «بی صدا» ساختهدانکن جونز، «دختر خانم» برادران زلنر، «5:17 به پاریس» کینت ایستوود، «سایکونسیس»، «پدینگتن 2»، «فنا شدن» و «مری مغرور» هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو ملیون دلار پول بی زبون را دادن فیلمی در هجو هالیوود ساخته بشه کاش صرف مردم بی خانمان ودربدر خودمون میشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج