جاباما
۶۹۱۸۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حراج نقاشی‌ کمیابی از «چرچیل»

نقاشی که «وینستون چرچیل» سیاستمدار سابق انگلیسی از دریاچه‌ای در کانادا کشیده است، چوب حراج می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از «سی.تی‌وی نیوز»: «وینستون چرچیل» را بیشتر به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا و سیاستمداری که در جنگ جهانی دوم مسیر تاریخ جهان را تغییر داد، می‌شناسند اما او در نقاشی هم دستی بر آتش داشت و با چشمان تیزبینش مناظر طبیعی و آسمان‌ وسیع را شکار می‌کرد.

حراج نقاشی‌ کمیابی از «چرچیل»

او در سال ۱۹۲۹ تعطیلات خود را در نزدیکی دریاچه زمرد بریتیش کلمبیا، در فاصله ۲۰۰ کیلومتری کالگری سپری کرد. «چرچیل» مجذوب زیبایی طبیعی این دریاچه شد و طی اقامت یک ماهه خود در کانادا، منظره‌ای از آن دریاچه و کوه‌های اطرافش را با رنگ و روغن روی بوم به تصویر کشید.

این اثر هنری که سال‌ها در مجموعه‌ای شخصی نگهداری می‌شد، هفته آینده در شعبه لندن حراجی «ساتبی» به معرض فروش گذاشته می‌شود و پیش‌بینی شده بین ۱۰ تا ۱۳ هزار دلار خریداری شود.

نقاشی‌های «چرچیل» پیش از این هم در حراجی‌های بزرگ جهان عرضه شده بودند اما دنیای هنر تا همین اواخر از وجود چنین تابلویی اطلاع نداشت. چند سال پس از کشیده شدن این نقاشی، محافظ شخصی این سیاستمدار از او پرسید آیا می‌تواند این اثر را داشته باشد و «چرچیل» آن را به او هدیه داد. فرزندان این فرد، طی تمام این سال‌ها یادگاری نخست وزیر بریتانیا را نزد خود نگه داشتند و اخیرا تصمیم گرفتند آن را به فروش برسانند.

«وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل» (۱۹۶۵ـ ۱۸۷۴) سیاست‌مدار و نویسنده‌ای انگلیسی بود که بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ در طول جنگ جهانی دوم و بار دیگر بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۵ نخست‌وزیر انگلستان بود. او افسر ارتش انگلیس نیز بود. «چرچیل» در سال ۱۹۵۳ برنده‌ نوبل ادبیات شد. مجله «تایم» در سال ۱۹۴۹، او را به عنوان مرد نیمه‌ اول قرن بیستم انتخاب کرد. «چرچیل» سال ۱۹۴۰ نیز به عنوان مرد سال «تایم» انتخاب شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج