۶۹۲۶۱۳
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

نشنال اینترست بررسی کرد

عربستان، جنجالی‌ترین ناو جنگی آمریکا را می‌خرد

نشریه آمریکایی در گزارشی به خرید یکی از بحث برانگیز‌ترین کشتی‌های جنگی آمریکا از سوی عربستان پرداخت و نوشت: عربستان می‌تواند از این کشتی‌ها برای محافظت هوایی و دریایی از سواحل خود و ادامه محاصره یمن استفاده کند.

خبرگزاری فارس: نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی درباره سفارش عربستان به آمریکا برای خرید چهار کشتی پیشرفته رزمی چند ماموریتی (MMSC) نوشت پنتاگون مناقصه اجرای این قرارداد را با مبلغ ۴۸۱.۱ میلیون دلار به شرکت «لاکهید مارتین» واگذار کرده تا این جنگ افزارها را براساس نوع سفارش عربستان سعودی طراحی کرده و بسازد.

بر اساس این گزارش، این دو کشور مذاکره برای خرید کشتی‌های پیشرفته را از سال ۲۰۱۵ در واشنگتن آغاز کردند. قبل از سفر پارسال «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، گزارش‌ها حکایت از این موضوع داشتند که ریاض و واشنگتن برای خرید نمونه تغییر یافته کشتی‌های رزمی کلاس «ال. سی. ای» به ارزش ۶ میلیارد دلار به توافق رسیده‌اند.

این قرارداد همچنین تامین قطعه‌های یدکی و آموزش پرسنل و موارد دیگر لجستیکی را نیز شامل می‌شود.

نشنال اینترست در ادامه گزارش خود با اشاره به برنامه‌های عربستان برای بازسازی نیروی دریایی خود نوشت: «این چهار کشتی نقش مهمی را در "برنامه‌ ارتقا کیفیت نیروی دریایی عربستان" (SNEP II) ایفا می‌کند. عربستان از سال ۲۰۰۸ بروزرسانی ناوگان قدیمی خود را آغاز کرد.»

عربستان سال ۲۰۰۳ به ناوچه‌های رزمی فرانسوی کلاس «لافیت» مجهز شد که البته طراحی محدود پنهانکاری برای عدم رویت در رادارهای دشمن مشکلاتی را برای این ناوچه‌ها ایجاد می‌کند. آنطور که پیش‌بینی می‌شود این چهار کشتی جایگزین چهار کشتی دیگر کلاس «المدینه» عربستان و ساخت کشور فرانسه می‌شوند.

به نوشته این نشریه ، آمریکا سال گذشته در بیانیه‌ای در این زمینه ضمن اشاره به اهداف فروش این تسلیحات به عربستان عنوان کرد: «این خرید تسلیحاتی ثبات و امنیت در مناطق دریایی اطراف شبه جزیره عربستان را تقویت و از اهداف راهبردی آمریکا محافظت می‌کند. فروش این تسلیحات عربستان سعودی را قادر می‌سازد با تهدیدهای دریایی کنونی و آینده دشمن برخورد نماید. این کشتی‌های رزمی چند ماموریتی، حفاظت کاملی را از زیرساخت‌های حیاتی صنعتی و خطوط ارتباطی دریایی ایجاد می‌کنند.»

این نشریه با اشاره به برخی ایرادهای این کشتی‌ها چون «توان شلیک محدود» و «نیاز به خدمه فراوان» به محسنات آن‌ها برای نیروی دریایی عربستان اشاره کرده و نوشت: «عربستان سعودی با توجه به حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه نیاز زیادی به نیروی دریایی ندارد، اما این کشتی‌ها می‌توانند برای محافظت از سواحل سعودی و شاید رهگیری کمک‌های ایران به عوامل نیابتی چون حوثی‌های یمن استفاده شوند. این تجهیزات همچنین توانایی دفاع هوایی عربستان را برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی یا خطوط ارتباطی دریایی بیشتر می‌کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین مرحبا
      کشورشو قوی میکنه
      ما هم از میانمار خرید میکنیم
      اونم با هزار تا واسطه

      پاسخ ها

      • مردن بهتر از باج دادن و نوکری است

        هیچ کشوری با این ناو ها قوی نمیشه در شرایطی که نه بلده ازش استفاده کنه نه سواد و تکنولوژیشو داره و نه مهماتشو میسازه ونه حتی میتونه تعمیر و نگه داریش کنه. اونا حتی برای سوار شدن و بوق زدن باهاش باید از اربابای آمریکاییشون اجازه بگیرن

    • بدون نام

      ما برای مقابله چی داریم

      پاسخ ها

      • دریابان فدایی وطن

        موشک های کروز ضد کشتی نور و کوثر و... قابل شلیک از قایق تندرو و ناوچه و ناو و هواپیما و هلیکوپتر و زیردریایی های مجهز به اژدر و قایق های تندرو ی موشک انداز و هلی کوپتر های تخصص جنگ دریایی و....
        اصلا جای نگرانی نیست.

      • بدون نام

        ما مرد داریم . مردی که تعظیم و تسلیم تو کتش نمیره. و پیروزی با ماست. که اگر چنین نبود دشمن بارها تابحال به ایران حمله میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج