جاباما
۶۹۴۴۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

LG Optimus L۷ II؛ دوسیم‌کارته‌ای از دیار کره

ال‌جی آپتیموس L۷ II، یکی از گوشی‌های رده متوسط اندرویدی است که با صفحه نمایش ۴.۳ اینچ و عمر باتری زیاد خود طرفداران بسیاری در بازار پیدا کرده است. شاید بتوان ادعا کرد اندازه ۴.۳ اینچ برای نمایشگر یک گوشی هوشمند بهترین گزینه است.

LG Optimus L7 II؛ دوسیم‌کارته‌ای از دیار کره





برترین ها: ال‌جی آپتیموس L7 II، یکی از گوشی‌های رده متوسط اندرویدی است که با صفحه نمایش 4.3 اینچ و عمر باتری زیاد خود طرفداران بسیاری در بازار پیدا کرده است. شاید بتوان ادعا کرد اندازه 4.3 اینچ برای نمایشگر یک گوشی هوشمند بهترین گزینه است. آپتیموس L7 II ال جی در دو مدل تک سیم‌کارته (Optimus L7 II) و دوسیم‌کارته (Optimus L7 II Dual) عرضه می شود. و ما مدل دو سیم‌کارته را برای بررسی برایتان انتخاب کرده‌ایم.

بدون شک، برای ساخت چنین گوشی هوشمندی که قیمت مناسبی نیز در بازار جهانی دارد، ال‌جی مجبور به حذف برخی قسمت‌ها بوده است و در این مورد، این حذف در سیلیکون رخ داده است به طوری که پردازنده دوهسته‌ای L7 II قدرت کمی دارد و نمی‌تواند روان بودن لازم را ارائه دهد.

اگر کندی سرعت گوشی در قسمت‌های مختلف برایتان مساله مهمی نیست، می‌توانید این گوشی هوشمند را انتخاب کنید و از انواع قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن لذت ببرید. آپتیموس L7 II ال‌جی جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید، یعنی آب نبات ژله‌ای را دارد.

LG Optimus L7 II؛ دوسیم‌کارته‌ای از دیار کره

طراحی

دو شرکت کره‌ای تولیدکننده موبایل که در سطح جهانی شهرت و محبوبیت دارند، یعنی ال‌جی و سامسونگ، از نظر طراحی بسیار شبیه یکدیگر عمل می‌کنند. در حال حاضر به استفاده از پلاستیک‌های بادوام در گوشی‌های خود (به منظور کاهش وزن گوشی) شهرت دارد و ال‌جی نیز پا جای پای سامسونگ گذاشته است. ال‌جی آپتیموس L۷ II نیز از این روند مستثنا نیست و قاب پشت گوشی از جنس پلاستیک طرح‌دار در دو رنگ سیاه و سفید است. البته با شنیدن پلاستیک نباید احساس بدی به شما دست بدهد. این پلاستیک‌ها بسیار بادام و مستحکم هستند و به هیچ وجه باعث کاهش ارزش گوشی نمی‌شوند. در جلوی گوشی، چهار کلید خازنی وجود دارد که یادآور اندرویدهای قدیمی هستند. در این مورد، کلید چهارم به طور اختصاصی برای سوئیچ میان دو سیم کارت گوشی است. در سمت راست گوشی کلید قفل نمایشگر قرار دارد و در سمت چپ شاهد کلید تنظیم صدا و کلید اختصاصی گوشی‌های هوشمند ال‌جی یعنی Quick است که قابل تنظیم و شخصی سازی است.

در پشت گوشی نیز دوربین ۸ مگاپیکسل به همراه فلاش ال‌ای‌دی است. صفحه نمایش IPS ۴.۳ اینچ با کیفیت ۴۸۰×۸۰۰ پیکسل (WVGA) آپتیموس L۷ II زاویه دید عالی و خلوص رنگ بسیار خوب دارد. در مورد رنگ‌ها، باید بگوییم تا به امروز این بهترین نمایشگری است که میان گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم. تراکم تصویر این نمایشگر ۲۱۶ پیکسل در هر اینچ است که در مقایسه با نمایشگرهای رتینا با تراکم تصویر ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ ضعیف‌تر ظاهر شده است. به این معنا که تصویر در برخی آیکون‌ها پیکسالایز دیده می‌شوند و برای خوانا دیدن متن‌ها باید تا حدی روی آنها زوم کنید.

اینکه می‌توان شفافیت و نور نمایشگر را به راحتی از قسمت نوتیفیکیشن گوشی تنظیم کرد را باید جزو مزیت‌های L۷ II نام برد. این قابلیت برای زمان‌هایی که بیرون از خانه و زیر نور خورشید هستید بسیار مناسب است زیرا دستگاه خوانایی بیشتری خواهد داشت.

رابط کاربری

ال‌جی با پوسته نسخه سوم رابط کاربری آپتیموس خود بسیار خوب ظاهر شده است. این رابط کاربری باعث بهبود زیاد اندروید شده است. ظاهر این اینترفیس بسیار شاد و کارتونی است و کاملا نشان دهنده آسیایی بودن دستگاه است. البته تا حدی آدم احساس می‌کند این ظاهر برای نوجوان‌ها مناسب باشد. ال‌جی برای اینترفیس این گوشی فونت SmartGothic را در نظر گرفته است. این ظاهر بسیار جالب و کاربردی است و همه متن‌های منو به خوبی خوانده می‌شوند.

علاوه بر آیکون‌های کارتونی و گزینه‌های قابل تنظیم و شخصی سازی، ال‌جی تم‌های متنوعی نیز برای L۷ II در نظر گرفته است. از جمله می‌توان به تم‌های آپتیموس، بیز، Cozywall و مارشمالو اشاره کرد که نه تنها تصویر پس‌زمینه، بلکه همه آیکون‌های گوشی را تغییر می‌دهند. با تغییر تم، شاهد ظاهری کاملا متفاوت هستید. ال‌جی تنها شرکتی است که امکان افقی کردن صفحه اصلی اندروید را به کاربران خود می‌دهد.

صفحه تاشوی نوتیفیکیشن در آپتیموس L۷ II ال‌جی، در عین حال که خیلی شلوغ و در هم نیست، گزینه‌های کاملی دارد. این صفحه شامل یک ردیف شورت‌کات قابل اسکرول و تنظیم کننده میزان نور صفحه نمایش در زیر آن است. همچون سامسونگ با اپلیکیشن‌های S خود (همچون S سلامت، S Planner و ...)، ال‌جی نیز اپلیکیشن‌های مخصوصی به نام Q apps دارد. واژه Q در اینجا به معنای سرعت این نرم‌افزارها و شامل QMemo است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بالای همان صفحه‌ای که در حال مشاهده آن هستید هر چه می‌خواهید یادداشت و ذخیره کنید. در میان همه اپلیکیشن‌های Q باید به QTranslator اشاره کرد که کارایی بسیار خوبی دارد.

قابلیت دو سیم‌کارته بودن گوشی

گوشی هوشمند L۷ II ال‌جی، دو سیم کارته است و برای این منظور، کلیدی اختصاصی خازنی درست در جلوی گوشی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد به راحتی میان سیم کارت‌های یک و دو سوئیچ کند.

قابلیت دو سیم کارته بودن به تنهایی بسیار کاربردی و مفید است. ما ال‌جی در این گوشی خود از دو رنگ و طرح کاملا متفاوت برای هر سیم کارت استفاده کرده است تا کاربر به راحتی بتواند تشخیص دهد اکنون کدام سیم کارت در حال اجرا است. به طور مثال، سیم کارت اصلی گوشی با رنگ آبی و سیم کارت دوم با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند. به این ترتیب مثلا هنگام ارسال پیام کوتاه به راحتی می‌توانید تشخیص دهید از کدام خط خود استفاده می‌کنید.

پردازنده و حافظه

گوشی هوشمند آپتیموس L۷ II ال‌جی، پردازنده یک گیگاهرتز دو هسته‌ای و ۷۶۸ مگابایت رم دارد که چندان خوب نیست. این پردازنده سرعت پایینی دارد و فعالیت‌های گوشی با تاخیر همراه هستند.

این گوشی در بسیاری از عملکردهای خود با کندی همراه است و نمی‌توان از آن انتظار داشت بتواند جدیدترین بازی‌های موبایل را اجرا کند. اما هنگام سوئیچ بین پانل‌های گوشی یا گشت‌وگذار در منو، سرعت آن بد نیست. به طور کلی، کارهای ساده را روان و بی تاخیر انجام می‌دهد. البته هنگام قفل نمایشگر، باز کردن صفحه تاشوی نوتیفیکیشن‌ و جست‌وجو در گوشی نیز با تاخیر انجام می‌شود.

دوربین

گوشی Optimus L۷ II، دوربین ۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار و فلاش LED دارد. به طور کلی، کیفیت عکس‌های این دوربین خوب و قابل قبول هستند. باید در اینجا به قابلیت عکاسی پی‌درپی گوشی اشاره کرد که در گوشی‌های رده متوسط بسیار نادر است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد ۶ عکس پشت سر هم بگیرد که برای ثبت صحنه‌های متحرک همچون صحته‌های ورزشی بسیار عالی به نظر می‌رسد.

رابط کاربری دوربین ال‌جی نیز بسیار استفاده آسانی دارد. ال‌جی در L۷ II از آیکون‌ها بزرگ و خوانا استفاده کرده است. یکی از قابلیت‌های جالب دوربین، شاتر Cheese یا Smileاست که با بیان این دو واژه انگلیسی، دوربین عکس می‌گیرد.

برخی از تنظیمات دستی همچون تنظیم حساسیت نوری (ISO) و تعادل نور سفید نیز در این گوشی وجود دارند و کاربر می‌تواند در منظره‌های مختلف آنها را تغییر دهد.

فیلم‌برداری

ضبط ویدئو تا حدی ناامید کننده است. دوربین نمی‌تواند با کیفیت ۷۲۰p HD فیلم بگیرد. بیشترین کیفیت تصویربرداری گوشی، ۴۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است. از نظر خلوص رنگ‌ها باید گفت که چندان خوب نیستند. آپتیموس L۷ II، دوربین دومی نیز با کیفیت VGA در جلو دارد که برای برقراری تماس تصویری استفاده می‌شود.

چندرسانه‌ای

صفحه نمایش ۴.۳ اینچ برای تماشای ویدئوها بسیار خوب است و ال‌جی پشتیبانی از فرمت‌های DivX/Xvid را به این هوشمند اضافه کرد است. خروجی صدا و موسیقی گوشی نیز به واسطه بلندگوهای پشت گوشی بلند و واضح هستند. موزیک پلیر کاملا قابل درک و آسان است و گزینه‌های آن به شما اجازه می‌دهند جست‌وجوی آسانی برای پیدا کردن آهنگ‌ها، خواننده، آلبوم و سبک موسیقی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پلی‌لیست این نرم‌افزار به گونه‌ای است که فولدرها را نیز نمایش می‌دهد. این قابلیت برای افرادی که تمایل به پخش موسیقی از طریق فولدر دارند، بسیار مناسب است.

LG Optimus L7 II؛ دوسیم‌کارته‌ای از دیار کره

کیفیت تماس

کیفیت تماس این گوشی هوشمند در میان دیگر گوشی‌های دو سیم کارته بسیار عالی است. به طوری که بیشتر کاربران آن را برای انجام مکالمات طولانی می‌خرند و بسیار هم راضی هستند. هدست گوشی Optimus L۷ II نیز عملکرد قابل قبولی دارد به طوری که در محیط‌های شلوغ وقتی روی آخرین درجه تنظیم می‌شود نیز با کیفیت خوب و بدون نویز صدا را منتقل می‌کند. اگر صدا را از درجه آخر کمی کمتر کنید، صدا را با وضوح بیشتری دریافت خواهید کرد. میکروفون گوشی نیز به اندازه کافی بلند و شفاف است اما اگر بخواهیم کمی ایراد بگیریم باید بگوییم صداها کمی تیز هستند که روی کیفیت مکالمه تاثیری ندارد.

عمر باتری

یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های گوشی هوشمند آپتیموس L۷ II ال‌جی، باتری ۲۴۵۰ میلی آمپر ساعت آن است که امکان ۱۲ ساعت و نیم مکالمه مداوم را به کاربر می‌دهد. این باتری مشابه دیگر باتری‌های موجود در بازار نیست. ال‌جی از SiO+ به جای لیتیوم یون معمولی در این باتری استفاده کرده است.

این نسخه تقویت شده باتری‌های لی-یون هنوز تحت تحقیق و آزمایش قرار دارد اما با این همه حدود ۶ درصد ظرفیت باتری بیشتری نسبت به باتری‌های هم‌اندازه خود دارد.

در واقع، گوشی موبایل دو سیم کارته مصرف انرژی بیشتری نیز دارد و ال‌جی آپتیموس L۷ II به این قدرت بالای باتری نیاز مبرم داشت. میزان شارژدهی این باتری خیلی رراحت یک روز کامل را دوام می‌آورد و اگر استفاده کمی از گوشی داشته باشید تا دو روز هم پاسخ‌گوست.

اینترنت و اتصالات

ال‌جی آپتیموس L۷ II از طریق اتصال ۳G یا وای‌فای به وب متصل می‌شودو سرعت دانلود آن ۷.۲ مگابایت در هر ثانیه است. هر دو مرورگر گوگل کروم و اندروید در این گوشی وجود دارند و هر کدام نقاط قوت ویژه خود را دارد. گوگل کروم قابلیت‌های تطبیق بین دستگاهی خوبی دارد و مرورگر اندروید ال‌جی نیز می‌تواند به خوبی از عهده چند کار هم‌زمان بربیاید. هنگامی که روی صفحه‌های مختلف وب زوم می‌کنید، گوشی کمی تاخیر دارد اما این مساله جدیدی نیست. این تاخیر را در همه قسمت‌های گوشی می‌توان به خوبی احساس کرد. هر دو مرورگر از فلش پشتیبانی می‌کنند. از نظر اتصالات نیز باید گفت وای‌فای b/g/n، بلوتوث ۲.۱ و جی‌پی‌اس دارد.

کلام آخر

ال‌جی آپتیموس L۷ II، یک گوشی دو سیم کارته است که برای استفاده این روزهای کاربران که مشلغه بسیاری دارند بسیار مفید به نظر می‌رسد. قیمت این گوشی نیز با امکانات نسبتا خوب خود بسیار معقول به نظر می‌رسد. قیمت آن حدود ۲۸۰ دلار است.

این گوشی نسبت به محصولات چینی هم‌رده خود که اصولا قابلیت‌های خوبی دارند، هیچ کمبودی ندارد. سامسونگ نیز گوشی متوسطی به نام گلکسی S Duos دارد که می‌توان رقیبی برای این گوشی ال‌جی دانست. البته سیستم‌عامل آن ساندویچ بستنی اندروید است که اکنون قدیمی به نظر می‌رسد و دوربین دوم نیز ندارد.

بدنه زیبا، دو سیم کارته بودن، صفحه نمایش ۴.۳ اینچ و عمر طولانی باتری مسایلی هستند این گوشی را به یکی از گزینه‌های خرید تبدیل می‌کنند. اما از نظر سرعت وقدرت چندان چنگی به دل نمی‌زند. اگر تاخیرهای مداوم گوشی در بیشتر قست‌های آن برایتا مساله مهمی نیست، ین گوشی را بخرید در غیر این صورت از خرید آن صرف نظر کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      بد نیست نگاهی هم به Samsung S4 mini duo بیندازید دو سیم کارته است و از همه جهات از این گوشی بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج