منصور ضابطیان: تلویزیون ندیدن، ادا شده است!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ریزخور_1
اپیلاسیون نانا 1
کلاسینو_1
زمردی_داخلی1
لاله زار مال_1
سفیر بار ساقدوش_1
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_3
لاله زار مال_3
زمردی_داخلی3
کلاسینو_3
سفیر بار ساقدوش_3
لاله زار مال_4
ریزخور_4
زمردی_داخلی4
کلاسینو_4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 2
زمردی_داخلی2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
سفیر بار ساقدوش_2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۶۹۵۸۲۰
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
۱۵۸۳
منصور ضابطیان، برنامه‌ساز و مجری نام آشنای تلویزیون می‌گوید تلویزیون مشکل دارد اما خالی از برنامه نیست.

خبرآنلاین: منصور ضابطیان، برنامه‌ساز و مجری نام آشنای تلویزیون می‌گوید تلویزیون مشکل دارد اما خالی از برنامه نیست.

 منصور ضابطیان و محمد صوفی که به صورت مشترک تهیه‌کنندگی و کارگردانی برنامه‌های موفق زیادی را در تلویزیون بر عهده داشته‌اند، عید امسال هم با ویژه برنامه سال تحویل از شبکه شما مهمان خانه‌های بیننده‌های تلویزیون بودند. ضابطیان به همراه گروه برنامه سازشان در بیشتر تجربه‌هایی که روانه آنتن کردند نشان دادند که رگ خواب مخاطب را بلدند و مخاطب ثابت برنامه‌هایشان هم گواه این ادعاست. ضابطیان که از مجری‌های نام آشنای تلویزیون است در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین از ویژگی‌های برنامه‌سازی در تلویزیون و «رادیو شب» گفته است.

این روزها در جامعه این بحث که مردم خیلی آرامش ندارند و مثل گذشته چندان صبور نیستند مطرح است. اما برنامه‌های شما، چه آنهایی که پیش از «رادیوشب» روی آنتن بودند و چه این برنامه همیشه تم و فضایی آرام و آرامشبخش داشتند و دارند. ایجاد چنین فضایی در برنامه دغدغه‌تان است یا بعد از مدتی تبدیل به سبک کاری‌تان شد؟

موفقیت یک برنامه‌ساز در گرو این است که نیازسنجی کند و ببیند نیاز جامعه‌اش چیست. مجموعه برنامه‌هایی که به قول شما به عنوان یک سبک یا امضا گروه برنامه‌ ما شناخته می‌شود به نوعی از این نیاز جامعه که آرامش می‌خواهد می‌آید. جامعه ما این روزها به ایستادن، نگاه کردن و نفس عمیق کشیدن نیاز دارد. مسئله‌ای که در ریتم جامعه امروز گم شده است. موضوعی که شما به آن اشاره کردید از این نیاز آمد و رفته رفته تبدیل به سبک در کارهای ما شد. سعی می‌کنیم همیشه این اتفاق بیفتد و آن آرامش در کارهای ما وجود داشته باشد.

مدت زمانی دلخوری بین گروه برنامه‌ساز شما و تلویزیون به وجود آمد و حتی شنیده شد قرار است شما از طریق شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی برنامه بسازید. دلیل این موضوع چه بود؟

تلویزیون در بخش‌های مختلف‌اش مدیریت‌های مختلف دارد و ممکن است تو در یک جایی نتوانی با یک بخش مدیریت کار کنی و با یک بخش دیگر بتوانی. برای ما هم همین اتفاق افتاد و در معاونت سیما نه ما مایل و نه آنها مایل بودند که با هم همکاری کنیم. ولی در معاونت استانها این علاقه دوطرفه وجود داشت و منجر به همکاری ما شد.

برنامه‌های مختلفی که شما در شبکه‌های تلویزیون داشتید طبف گسترده‌ای از مخاطبان را در بر می‌گرفته و علاوه بر اینکه یکسری مخاطب ثابت داشته با توجه به رویکرد و حال و هوای آن برنامه جدید مخاطبان جدیدی هم به بیننده‌های برنامه اضافه می‌شده. یک برنامه‌ساز در این اوضاعی که مردم اغلب نسبت به تلویزیون و برنامه‌هایش جبهه دارند باید تلاش مضاعفی داشته باشد تا بتواند مخاطب را پای برنامه‌اش بنشاند؟ در واقع جذب مخاطب را تا چه اندازه یک چالش برای برنامه‌ساز می‌دانید؟

کاملا این حرف درست است، اما این روزها تلویزیون ندیدن برای خیلی‌ها ادا شده است که تلویزیون هیچ برنامه‌ای ندارد و ما هم تماشا نمی‌کنیم. من مشکلات تلویزیون را کتمان نمی‌کنم، مشکلاتی که بخش عمده‌ای از آنها خیلی به برنامه‌سازان مربوط نمی‌شود، ولی اینطور هم نیست که خیلی خالی از همه چیز باشد. شما می‌توانید در تلویزیون برنامه‌های خوبی هم پیدا کنید کمااینکه پیدا کرده‌اید. به نظرم اینکه بخواهیم همه را یکسره به یک چوب برانیم خیلی منصفانه نیست. اما طبیعی است که به واسطه تنوع رسانه‌های مختلف و به ویژه گسترش فضای مجازی که ریتم متفاوتی نسبت به آنچه که رسانه‌های قدیمی‌تر دارند کار تلویزیون سخت‌تر شده است. این اتفاق در همه جای دنیا افتاده و فقط مختص به تلویزیون ایران نیست. باز هم طبیعی است که در چنین شرایطی تو که می‌خواهی مخاطبی را که مدام به سمت فضای مجازی می‌رود را به سمت تلویزیون بکشانی کار سخت‌تری در پیش داری.

خودتان به عنوان کسی در همه بخش‌های یک برنامه دستی بر آتش دارید، چه راهکارهایی را برای جذب مخاطب در نظر می‌گیرید؟ سعی می‌کنید با در میان مردم بودن اعتمادشان را جلب کنید یا راه‌های دیگری دارید؟ البته می دانید که خودتان به روز و خیلی هم اهل مطالعه هستید.

به نظر مهمترین ویژگی این است که تو بدانی جامعه‌ات چه می‌خواهد، در واقع رابطه‌ات با جامعه‌ات قطع نباشد. اگر جامعه‌ات سراغ فضای مجازی رفته، تو هم باید در جایی از برنامه‌ات رنگ و بوی فضای مجازی را ایجاد کنی که بتوانی مخاطب را جذب کنی. مهمترین تفاوتی که یک برنامه تلویزیونی با فضای مجازی و اتفاقاتش دارد این است که در فضای مجازی تو هستی و رسانه، در فضای رسانه‌هایی مثل تلویزیون تو هستی و خانواده‌ات، دوستانت و آدم‌های دیگر و آن رسانه. در واقع فضای مجازی به آن انزوا دامن می‌زند در حالیکه رسانه‌ای مثل تلویزیون اینطور نیست. اما آن رسانه هم باید بتواند آن اجتماعی که پای تلویزیون می‌نشیند را حفظ کند.

اگر موافق باشید به «رادیو شب» هم بپردازیم، چقدر از روندی که این برنامه از ابتدا داشت راضی بودید؟

اتفاقا همینجاست که فضای مجازی به کمک ما می‌آید و می‌گوید که چنین برنامه‌ای وجود دارد. اما به هر حال ما شبکه‌مان را عوض کردیم و با یک فاصله دو ساله از یک شبکه به شبکه دیگر آمدیم طبیعی است که طول می‌کشد تا مردم پیدایمان کنند. استقبال از پیشی‌بینی‌هایمان خیلی بهتر است اما از انتظاراتمان هنوز عقب‌تر هستیم.

دوست داشتید «رادیو شب» هم از یک شبکه دیگر روی آنتن می‌رفت؟

برای من بیننده کیفی مهمتر از بیننده کمی‌ است. بیننده‌ای که تو را در یک شبکه کمتر آشنا پیدا می‌کند، بیننده کیفی است، چون از یک برنامه توسط افراد دیگری خبردار شده است. کسانی که همفکر خودش بودند. در شبکه‌های پربیننده‌تر تو یک پایه‌ای از مخاطب داری و این مخاطب همیشه هست و به این معنا نیست که برنامه تو خوب است. آنها هستند چه برنامه خوب بسازی و چه بد آنها می‌بینند. اما اینکه بیننده شبکه‌ای را انتخاب می‌کند یعنی دقیقا می‌داند که می‌خواهد مخاطب چه برنامه‌ای باشد و این برای من اهمیت زیادی دارد.

برچسب ها:
انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:0
United Arab Emirates
09:56 - 1397/01/10
اتفاقا تلویزیون دیدن ادا شده است و نشانه این است که فرد به شخصیت خود احترام قایل نیست که وقت خود را با برنامه های مزخرف صدا و سیما تلف میکند. من که بیست سال است اصلا تلویزیون نگاه نکرده ام و خیلی از این موضوع خوشحالم
Iran, Islamic Republic of
10:58 - 1397/01/10
خدا وکیلی صدا و سیما مفت نمی ارزد. من با اینکه در ایران زندگی میکنم اما سالهاست صدا و سیما ندیده ام.
تا شبکه ی خوبی مثل "من و تو" هست صدا و سیما چرا؟؟
شعر یادت نره،
شب جمعه،
بفرمایید شام،
سریالهای روز دنیا مثل پولدارک،
سایه های آبی،
مرداک،
دانتون ابی،
ییلاق در شیملا،
مجله تلویزیونی من و تو پلاس،

صدا و سیما هیچی نداره جز سانسور و توهین به شعور بیننده
Iran, Islamic Republic of
23:10 - 1397/01/10
درود بر شرفت،ندیدن تلویزیون شده پز روشنفکری برا یه عده
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
ادیب_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
عارفی_1
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 1
سوییچ ایران_3
ادیب_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
عارفی_3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
خرید باکس 3
سوییچ ایران_4
دکتر نائبی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
خرید باکس 4
عارفی_4
ادیب_4
شیرآلات زمانی_4
عارفی_2
دکتر نائبی_2
شیرآلات زمانی_2
ادیب_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
خرید باکس 2
کلینیک النا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
تنورستان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی بانو_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
تنورستان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
شفا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
فنی آتل_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
زمردی_فوتر اصلی
کلینیک النا_فوتر