۶۹۵۹۷۱
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد امام جمعه از رفتار گردشگران در گیلان

امام جمعه موقت رشت از رفتار برخی از گردشگران نوروزی با طبیعت و محیط زیست گیلان انتقاد کرد و گفت: جواب احسان طبیعت سرسبز گیلان و محبت و میهمان نوازی مردمان ما آلوده کردن محیط زیست و آتش زدن جنگل ها نیست.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه موقت رشت از رفتار برخی از گردشگران نوروزی با طبیعت و محیط زیست گیلان انتقاد کرد و گفت: جواب احسان طبیعت سرسبز گیلان و محبت و میهمان نوازی مردمان ما آلوده کردن محیط زیست و آتش زدن جنگل ها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با گرامیداشت ولادت باسعادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: حکومت از آن خداست و پیامبران و امامان از جانب خداوند بر مردم ولایت دارند. لذا امام علی(ع) روز غدیر خم به اذن خداوند ولایت یافت و دین اسلام به کمال خود رسید.

وی با بیان اینکه منزلت والای امام علی(ع) برای ما ناشناخته است، افزود: ایام بیض از ۱۳ رجب آغاز می شود و مساجد میزبان معتکفین است و لذا بسیار خرسندیم که جوانان مومن ما در مساجد حضور چشمگیر دارند.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه پیامبران برای هدایت بشر مبعوث شدند، تصریح کرد: قرآن کریم با ظلم و تعدی مخالف است، اما باید از اسلام و قرآن پاسداری کنیم و مدافع مظلومان در برابر ستمگران و ظالمان عالم باشیم.

این کارشناس دینی، هشت سال جنگ تحمیلی را نمونه بارز دفاع از دین و ارزش های اسلامی دانست و گفت: تنها خداوند است که می تواند قانون وضع کند، زیرا اگر قانون الهی بر دنیا حاکم نباشد، ظلم و جور جهان را پر خواهد کرد، لذا نظام اسلامی ایران برگرفته از قوانین الهی است و ملت ما در یوم الله ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

وی روز جمهوری اسلامی ایران را نماد تحکیم حاکمیت اسلامی در بستر مردم سالاری دینی دانست که با اتکا به خون پاک شهدای این مرز و بوم در صدد تحقق عدالت و مبارزه با زیاده خواهی های استکبار جهانی برآمده است.

حجت الاسلام صدیق عربانی، معصوم بودن را یکی از ویژگی های امام بعد از پیامبران الهی دانست و عنوان کرد: ائمه همان انبیای بدون وحی هستند و هر امام توسط امام پیش از خود انتخاب می شود و لذا مردم در تعیین امام نقش ندارند.

وی با بیان اینکه علمای دین در زمان غیبت ولایت جامعه را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و زمین را از طاغوت نجان می دهد، اما امروز علما احکام دین را برای مردم بیان می کنند تا دین اسلام پایدار بماند.

امام جمعه موقت رشت، ولایت فقیه را خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: دوراندیشی، درایت، بصیرت، هوشمندی و شجاعت مقام معظم رهبری دشمنان ما را تحت تاثیر قرار داده است و لذا باید قدردان عزت و اقتدار کشور باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۳ فروردین و روز طبیعت، رعایت نکات ایمنی و حفاظت از محیط زیست را ضروری دانست و تاکید کرد: گردشگران عرصه های طبیعی و انفال الهی را همچون اموال شخصی خویش حفظ و از بروز هرگونه تهدیدی برای محیط زیست جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه رهبر انقلاب شعار سال ۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» انتخاب فرمودند، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی چرخ کارخانه های ما را به حرکت درمی آورد و زندگی کارگران رونق می گیرد. البته مسئولان هم باید در کیفیت کالاها اهتمام داشته باشند و نباید کالای ایرانی به نام کالای خارجی به فروش برسد.

این کارشناس دینی، تهدیدات و تحریم های اقتصادی دشمن را بی اثر دانست و اظهار کرد: دشمن همواره به فکر توطئه چینی برای از پای درآوردن ملت ماست، اما این را بداند که هرچقدر ما را تهدید و تحریم کند، ملت ما مقاوم تر و متحدتر خواهند شد. متاسفانه برخی به دنبال ناامید کردن مردم از دستاوردهای نظام و تلاش مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران هرگز اجازه تعدی هیچ کشوری را به خاک ما نمی دهند، تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر دشمنان آمریکایی - صهیونیستی ما بخواهند حرکتی علیه ایران انجام دهند، آنان را با خاک یکسان خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      من خودم سالهاست که تو شمال زندگی میکنم و متاسفانه بسیاری از مردم کشورم اصلا به محیط زیست توجهی ندارند. باور کنید تو نوروز و تعطیلات دریا،جنگل و حتی برخی از مکانهای داخل شهر توسط مسافرا وحشتناک آلوده به پلاستیک و زباله میشه

    • محمدرضا بختیار

      حاج آقا از کحا تشخیص دادید کار مسافران هستش حاج آقا محض اطلاع شما بگویم در کشور بعضی اوقات که با طرحی مخالفت می شود به دلیل تخریب محیط زیست خود آقایان بی سر و صدا چنین کارهایی می کنند و یا به دلیل تغییر کاربری زمین محدوده مشخصی پس اول تحقیق کنید بعد قضاوت و محکوم کنید

    • خانی

      مهمان.نوار.نیستن.وقیمت.یک.ماست.2000.تومانی.را.خدا.ش.ااد10000.تومان.از.بنده.گرفتن..خونه.اجاره.داده.زیر.زمین.نم.ناک.150.وبالا.رو300.برای.یک.شب.میخواهید.شمال.خدا.برک.بدهد.خیر.ازقدیم.همین.بودن.الان.هم.همان.هستن.تهرانیها..دمشون.گرم.اگرتهرانیها.نبودن.شمالیها..مونده.بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانی : 2000 تومان ماست میشه؟ !!!

      • بدون نام

        من خودم تهرانم شمال میرم چیکار کنه؟با رفتن امثال منو شما فقط باید بهشون هزینه تحمیل بشه؟هتل برو که نیستید ویلا برو که نیستید اشغال میریزید جنگلو اتیش میزنید کل وسیله هاتونم که از مبدا میبرید،ی ماستو گرونتر میخری اعتراضم داری؟
        نه اقاجان عرضه و تقاضاست نیا،چطور ترکیه رفتن میشه همه با کلاس میشید به شمال میرسه همه با ی چادر راهی میشید شمال...

    • بدون نام

      کار مفید= اقدام وعمل

    • بدون نام

      راقعا فرهتگمون پایینه ،چرا باید طبیعت رو با زباله واشغال نابود کنیم بخدا خودمون ضرر میکنیم

      پاسخ ها

      • حسین

        سطل.اشغال..لب.دریا.نبود.درجنگل.هرچه.کشتیم.بازم.پیدا.نکردیم.سطل.اشغال.بزارید.مردم.ببینن..استفاده.کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج