نشانه‌های سهم ناکافی سبزی‌ها در رژیم غذایی
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_1
ادیب_1
شیرآلات زمانی_3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 4
شیرآلات زمانی_4
ادیب_2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۶۹۷۳۴۱
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
۲۳۸۳
کمبود فولات می تواند خستگی و کم خونی را موجب شود. فولات یکی از اعضای خانواده ویتامین B است و در سبزی های برگدار تیره و سبزی های نشاسته ای، مانند لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز، لوبیا لیما، لوبیا سفید، مارچوبه، و عدس یافت می شود.

عصر ایران: مصرف میوه ها و سبزی ها برای حفظ سلامت بدن انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این در شرایطی است که افراد بسیاری توجه ای به این موضوع نداشته و به میزان کافی از میوه ها و سبزی ها در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنند.

 به نقل از "ریدرز دایجست"، شاید فکر کنید سهم سبزی ها در رژیم غذایی شما کافی است اما به احتمال زیاد در اشتباه هستید. بنابر دستور العمل وزارت کشاورزی آمریکا، افراد بزرگسال با توجه به سن، جنسیت، فعالیت جسمانی و سلامت کلی باید بین پنج تا 13 وعده از میوه ها و سبزی ها در روز مصرف کنند. این در شرایطی است که تنها با اعداد و ارقام مواجه نیستیم، زیرا نادیده گرفتن مصرف میوه ها و سبزی ها می تواند اثرات منفی جدی بر سلامت کلی بدن انسان داشته باشد. در ادامه با برخی از نشانه های کمبود مصرف سبزی ها بیشتر آشنا می شویم.

 

نشانه‌های سهم ناکافی سبزی‌ها در رژیم غذایی

 

در بشقاب غذای شما کمبود رنگ وجود دارد

گوشت و سیب زمینی شاید یک وعده غذایی خوشمزه باشد، اما یک وعده غذایی رنگارنگ و سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن نیست. پاستای ساده، برنج، و نان رنگ و لعاب چندانی به وعده های غذایی شما اضافه نمی کنند و از نظر ویتامین ها و مواد معدنی نیز چندان مغذی محسوب نمی شوند.

به راحتی کبود می شوید

مصرف ناکافی از ویتامین C می تواند کبود شدن راحت بدن و همچنین افزایش خونریزی از لثه ها و روند کند بهبودی را موجب شود. با مصرف فلفل دلمه ای قرمز، کیل، فلفل چیلی قرمز، سبزی های برگدار تیره، بروکلی، جوانه بروکسل و گوجه فرنگی می توانید مقادیر فراوان از ویتامین C را دریافت کنید.

همواره خسته هستید

کمبود فولات می تواند خستگی و کم خونی را موجب شود. فولات یکی از اعضای خانواده ویتامین B است و در سبزی های برگدار تیره و سبزی های نشاسته ای، مانند لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز، لوبیا لیما، لوبیا سفید، مارچوبه، و عدس یافت می شود.

سرماخوردگی شما به راحتی بهبود نمی یابد

اگر سهم سبزی ها در رژیم غذایی شما کم باشد و ویتامین های مهمی که آنها تامین می کنند را دریافت نکنید، بدن ممکن است با تضعیف سدهای دفاعی خود در برابر میکروب ها مواجه شود. سبزی های برگدار تیره منبع عالی برای ویتامین C هستند که سیستم ایمنی انسان را تقویت می کند و در کوتاه کردن مدت زمان بهبودی نقش دارد.

حافظه شما خوب کار نمی کند

در شرایطی که همه ما گه گاهی در زندگی خود با فراموشی مواجه می شویم، اما اگر با افت سرعت و کارایی مغز خود مواجه شده اید، کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی می تواند یکی از مقصران اصلی در این زمینه باشد. لوتئین، ماده مغذی که در پژوهش های اولیه نشان داده است به تقویت یادگیری و حافظه کمک می کند، در انواع مختلف سبزی ها، مانند سبزی های برگدار، هویج، بروکلی، ذرت، و گوجه فرنگی یافت می شود. با افزودن این سبزی ها به وعده های غذایی روزانه خود می توانید مواد مغذی ضروری برای کمک به تقویت مغز را تامین کنید.

کنترل عوامل استرس‌زا برای شما دشوارتر شده است

در شرایطی که استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی انسان محسوب می شود، این که چه غذایی مصرف می کنید و با بدن خود چگونه رفتار می کنید به صورت مستقیم بر واکنش های بدن تاثیرگذار هستند. التهاب یکی از واکنش های طبیعی بدن به استرس است و اگر استرس را به خوبی کنترل نکنید، کنترل التهاب و اثرات مخرب آن دشوارتر می شود. غذاهای سرشار از ترکیبات ضد التهاب مانند اسیدهای چرب غیر اشباع که در ماهی های سالمون و تن یافت می شوند، آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها و کاروتنوئیدها که در سبزی های برگدار سبز و فلفل های دلمه ای رنگ روشن یافت می شوند می توانند به کاهش سطوح التهاب در بدن کمک کرده و توانایی های روانی برای کنترل عوامل استرس‌زا را تقویت کنند.

مستعد گرفتگی های عضلانی هستید

میوه ها و سبزی ها حاوی پتاسیم هستند که ممکن است از گرفتگی های عضلانی پیشگیری کند، به ویژه اگر ورزش می کنید یا در ماه های گرم سال در فضای آزاد فعالیت دارید. یک موز اندازه متوسط حاوی 422 میلی گرم پتاسیم است.

در کاهش وزن ناموفق هستید

میوه ها و سبزی ها دارای فیبر هستند که به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کرده و بر همین اساس می توانند از پرخوری جلوگیری کنند. همچنین، بیشتر میوه ها و سبزی ها کالری کمی دارند. افزون بر این، مصرف میوه می تواند به کاهش هوس های غذایی برای خوراکی های شیرین نیز کمک کند. به جای مصرف بستنی می توانید یک کاسه توت فرنگی مصرف کنید و 200 کالری کمتر دریافت کنید.

برچسب ها:
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
21:50 - 1397/01/14
۱۳و‌‌عده سبزی و میوه در روز؟؟؟؟؟؟؟
با ماهی 1500 تا دو میلیون حقوق؟؟؟؟؟
نمیشه!!
نمیشه زندگی کرد
Iran, Islamic Republic of
21:50 - 1397/01/14
۱۳و‌‌عده سبزی و میوه در روز؟؟؟؟؟؟؟
با ماهی 1500 تا دو میلیون حقوق؟؟؟؟؟
نمیشه!!
نمیشه زندگی کرد
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_3
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
دکتر نائبی_4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
دکتر نائبی_2
کلینیک النا_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
اورانوس_فوترموبایل2
تنورستان_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
اورانوس_فوتر2
روانشناسی مرهم_ فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
دکتر لاجوردی_فوتر
کلینیک النا_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
تنورستان_فوتر
پارسیان طب - فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
دکتر آزاد خواه_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
نیکان فارمدمهر_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر