۶ معیار مهم برای انتخاب شغل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
لایکو_1
سمپاشی امحا_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
لایکو_3
سمپاشی امحا_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
سمپاشی امحا_4
لایکو_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
سمپاشی امحا_2
لایکو_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۷۰۳۳۲۲
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
۹۳۱۱
در این مطلب ۶ نشانه‌ای که به شما می‌گوید نباید یک شغل را قبول کنید با شما به اشتراک گذاشته شده است که به شما کمک می‌کند در مورد تصدی یک شغل جدید آگاهانه‌تر عمل کنید.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: بر اساس اعلام پلتفرم کاریابی TalentWorks، تصدی یک شغل به‌طور متوسط حدود سه ماه به طول می‌انجامد. این زمانی طولانی برای متمرکز کردن ذهن برای مصاحبه، آماده‌سازی و بهترین تاثیرگذاری برای استخدام است. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از کسانی که به دنبال شغل هستند، نشانه‌های خطر را نادیده می‌گیرند.

به گفته کاریسا میکلوساک، مدیرعامل شرکت پلتفرم اتوماسیون استخدام Tilr، این مهم است که افراد بدانند این یک مصاحبه دوطرفه است؛ چرا که اگر این شغل متناسب آن‌ها باشد برایشان به یک تجربه عالی بدل می‌شود. اگر شما بدانید که به دنبال چه چیزی می‌گردید، گاهی اوقات نیز سرنخ‌هایی در مورد شغل، فرهنگ شرکت و رهبری وجود دارد. در این مطلب ۶ نشانه‌ای که به شما می‌گوید نباید یک شغل را قبول کنید با شما به اشتراک گذاشته شده است که به شما کمک می‌کند در مورد تصدی یک شغل جدید آگاهانه‌تر عمل کنید.

۶ نشانه‌ای که به شما می‌گوید نباید یک شغل را قبول کنید

1.نگرش و ظاهر

شما ممکن است که عصبی باشید، اما به دور و اطراف خود نگاه کنید. چیزهایی که می‌بینید ممکن است نکات زیادی در مورد شرکت و افراد شاغل در آن به شما بیاموزد. به گفته تونیا سالرنو، مدیرکل کارکنان WinterWyman، از همان لحظه‌ای که شما پا در شرکت می‌گذارید، با پذیرش مواجه می‌شوید. همان‌طور که در دفتر قدم می‌زنید، آیا افراد دوستانه برخورد می‌کنند؟ آیا سعی در برقراری تعامل با شما دارند؟ آیا به شما خوش‌آمد می‌گویند؟ آیا تماس چشمی با شما برقرار می‌کنند؟ افرادی که از کار خود راضی و خوشحال هستند معمولا در مورد افراد جدید و تازه واردها بسیار کنجکاوی می‌کنند و برخورد دوستانه‌ای نیز با آن‌ها دارند.

همچنین نگاهی به دفتر کار داشته باشید. این دفتر لازم نیست که یک دفتر بسیار گران قیمت باشد، اما آیا نشانه‌هایی از غرور در چهره افرادی که در آن محل کار می‌کنند دیده می‌شود؟ این دفتر مرتب یا به هم ریخته است؟ آیا این محل تمیز است؟ آیا افراد تاثیرات شخصی در محل کار دارند؟ تونیا سالرنو در این باره می‌گوید: «به عقیده من دفتر مانند خانه دوم است، بنابراین من باید به محل کار و افرادی که با آن‌ها کار می‌کنم افتخار کنم.»

2.عدم آمادگی

وقتی‌که روی صندلی مصاحبه می‌نشینید، آیا این حس را دارید که آن‌ها می‌دانند شما چه کسی هستید؟ آیا شخص مصاحبه‌کننده رزومه شما را خوانده و با پس زمینه‌های شغلی شما آشنایی دارد؟ اگر چنین نیست، آن‌ها احتمالا جستجوی شغلی را به اندازه شما جدی نگرفته‌اند و یا می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شرکت درآمد بالایی دارد و روی جایگزینی افراد زمان زیادی را صرف نمی‌کند. مصاحبه‌کننده باید کاملا با شغلی که شما برای آن درخواست مصاحبه داده‌اید آشنا باشد و حداقل پس زمینه‌های شغلی شما را بداند.

3.سوالات فرضی و موقعیتی

به گفته کاریسا میکلوساک، یکی از بهترین ترفندهای مصاحبه او، گوش کردن به سوالات فرضی و موقعیتی است. اگر یک کارفرما بپرسد: «شما در چنین شرایطی چه واکنشی از خود نشان می‌دهید؟» شما باید به این سوال خوب گوش کنید. زیرا که هدف مصاحبه‌کننده از پرسیدن این سوال این است که شما به‌احتمال‌زیاد در موقعیتی مشابه و یا نوع خاصی از موقعیت که می‌تواند موازی بین مسئله و وضعیت باشد قرار خواهید گرفت.

بنابراین اگر مصاحبه‌کننده از شما بپرسد که در ‌یک موقعیت پر هرج‌ومرج و چه واکنشی از خود نشان می‌دهید، این سوال ممکن است آزمونی برای سنجش این موضوع باشد که شما چگونه نابسامانی‌ها را کنترل می‌کنید. اما ممکن است هدف دیگری در پشت این سوال نهفته باشد و آن این است که مصاحبه‌کننده می‌خواهد بداند که آیا شما توانایی مدیریت کردن نحوه عملکرد سازمان را دارید یا خیر.

4.یک جستجو برای تغییر زیرکانه

به گفته، سارا کانورز، مدیرکل کارکنان و رهبر تیم WinterWyman، اگر مصاحبه‌کننده از شما در مورد چگونگی آماده‌سازی شرکت برای تغییر و یا تغییرات مورد نیاز سوالی پرسید، شما نیز در پاسخ باید سوالاتی را بپرسید. شما باید اطلاعات بیشتری در مورد مواردی که نیاز به تغییر دارند، مدت زمان تغییر و از همه مهم‌تر، میزان آمادگی سازمان برای این تغییر به دست آورید.

سارا کانورز در این باره می‌گوید: «من کاندیداهایی را دیده‌ام که واقعا می‌خواستند روی تغییر در شرکت تاثیرگذار باشند، تا بعدها متوجه شوند که تیم مدیریتی برای تغییر آماده نیست. بنابراین مطمئن شوید که صحبت‌های آن‌ها پوچ نیست و آن‌ها واقعا می‌خواهند که به شما در ایجاد تغییر کمک کنند». گاهی اوقات نیز شرکت ممکن است که مسئولیت تغییر را بر عهده شخص بگذارد، ولی منابع لازم برای موفقیت را در اختیارش قرار ندهد.

5.سوالات نامناسب

بر اساس قانون، شخص مصاحبه‌کننده نمی‌تواند بسیاری از سوالات را در مصاحبه بپرسد. بر اساس مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ توسط پایگاه اسوشیتد پرس و CNBC، ۵۱ درصد از کسانی که حداقل در یک مصاحبه شغلی شرکت داشته‌اند اعلام کردند که سوالات نامناسب و یا شخصی از آن‌ها پرسیده شده است. سوالاتی در مورد وضعیت زناشویی، مسائل پزشکی و ناتوانی‌های جسمی در صدر این لیست قرار دارند. اگر شخص مصاحبه‌کننده از قوانین مصاحبه اطلاع نداشته باشد، این نشانه‌ای از این است که آن‌ها در سایر بخش‌ها نیز دچار اختلال هستند.

کاریسا میکلوساک در این زمینه می‌گوید: «اگر افراد در مورد تعداد فرزندان از شما سوال می‌پرسند، این می‌تواند یک نشانه فرهنگی واقعی باشد. یا این محیط کار بسیار فضایی دوستانه دارد یا آن‌ها می‌خواهند ۱۰۰ درصد بار مسئولیت را روی دوش شما قرار دهند و نگران فرزندان شما هستند.»

6.سوالات راحتی

اگر مصاحبه‌کننده در مورد سطح راحتی شما با فاکتورهای خاص سوال پرسید، این می‌تواند برای شما یک زنگ خطر باشد. اگر سوالاتی نظیر «فکر می‌کنی اینجا راحت‌تر باشی چون...» مطرح شد و پاسخ چون مواردی مانند «بیشتر افراد حاضر در اینجا از من جوان‌تر هستند» یا «تیم فروش بسیار مردانه است» بود، باید بدانید که چیزی در حال رخ دادن است. به دنبال این نکته باشید که مصاحبه‌کننده سعی دارد چه چیزهایی را در مورد فرهنگ شرکت به شما بفهماند. چنین سوالاتی ممکن است نمایانگر نقص، عدم تنوع و یا مشکلاتی باشد که در گذشته ایجاد شده است.

با در نظر داشتن این موارد، می‌توانید تمرکز خود را روی پیدا کردن شغلی قرار دهید که کاملا با معیارهای شما متناسب بوده و خالی از هرگونه شگفتی‌های ناخوشایند باشد.

مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
استخدام_1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 1
سفیر بار ساقدوش_1
استخدام_3
اپیلاسیون نانا 3
سفیر بار ساقدوش_3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 4
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_2
سفیر بار ساقدوش_2
استخدام_2
اپیلاسیون نانا 2
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شفا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
کیان برنا_فوتر
فنی آتل_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی بانو_فوتر2
رستوران باغ بهشت _فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر