الیویه مگاتون: امضای خودم را دارم
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
لاله زار مال_3
لاله زار مال_4
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 4
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۷۰۶۶۸۰
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
۲۵۲۳
الیویه مگاتون کارگردان فرانسوی با حضور در نشستی مطبوعاتی درباره ورودش به دنیای سینما و ساخت فیلم های اکشن با حاضران سخن گفت.

خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر: صبح روز یکشنبه ۲ اردیبهشت نشست مطبوعاتی الیویه مگاتون فیلمساز فرانسوی در ادامه برنامه های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر و با حضور ساسان گلفر روزنامه نگار و منتقد در «گذر اجتماعات» کاخ جشنواره برگزار شد.

الیویه مگاتون: امضای خودم را دارم

در ابتدای این نشست الیویه مگاتون با عنوان اینکه او در خانواده ای فقیر و در محله ای فقیرنشین به دنیا آمده و بزرگ شده است، گفت: خانواده ام هیچ پولی نداشتند تا من بتوانم در کلاس هایی که می خواهم ثبت نام کنم و در آنها آموزش ببینم و به همین دلیل بسیار با قشر الیت (خاص) فرانسه تفاوت داشتم.

کارگردان «ربوده شده ۲ و ۳» آشنایی با فرهنگ را از دریچه نقاشی دانست و ادامه داد: زمانی که ۱۵ سال داشتم در محله مان و روی دیوارها نقاشی دیواری می کشیدم. نقاشی هایم تنها نقطه مشترک من با دنیای هنر بود اما زمانی که وارد سینما شدم و با قشر خاص جامعه فرانسه که اکثرا تحصیلات دانشگاهی داشتند، ارتباط پیدا کردم به نوعی مجبور شدم کدهای آنها را هم در دنیای فرهنگی و هنری بشناسم و به آنها احترام بگذارم.

مگاتون با عنوان اینکه برای او بسیار مهم بوده تا قشر الیت فرانسوی بدانند هرچند او تحصیلات و آگاهی آکادمیکی مشابه آنها ندارد اما از راه های دیگر با بسیاری از مواردی که مورد شناخت آنهاست آشنایی دارد، گفت: در سال ۱۹۶۸ انقلاب سیاسی فرانسه با خودش انقلاب فرهنگی هم به بار آورد اما جناب دوگل بعد از جنگ این موضوع را درک نمی کرد که در آن زمان جوان هایی هستند که می خواهند فضای جدیدی را تجربه کنند.

الیویه مگاتون که مدتی هم در زمینه روانشناسی تحصیل کرده است، ادامه داد: من برای اینکه موارد پایه ای را یاد بگیرم، مجبور شدم به دبیرستان بروم و چون سن من بیشتر از همه کسانی بود که در آن دوره مشغول تحصیل بودند، آن تضاد فرهنگی و طبقاتی برای من بیشتر بود.

وی اظهار کرد: خصوصا در قرن بیستم تضاد و تفاوت بسیاری بین دیدگاه کسانی مثل مارسل دوشان که همه چیز را کُدوار می دید و اندی وارهول که نمادین نگاه می کرد وجود داشت و هر ۲ این نگاه ها برای من چالش به وجود می آورد.

کارگردان فیلم «کلمبیانا» با عنوان اینکه او هیچ دیدگاهی درباره سینماگر شدن نداشته و تنها نقاشی می کرده اما سینما او را با دنیای جدیدی روبرو کرد، گفت: علاقه شخصی من نقاشی بود که بیشتر من را به سمت دنیای درونی ام می برد بدون اینکه احتیاج داشته باشم خودم را به دیگران ثابت کنم اما در سینما مجبور شدم به بیان و اثبات خودم بپردازم تا روش و مهر من را در کارهایم قبول کنند.

مگاتون بیان کرد: در سینما باید تهیه کننده ها را متقاعد کنید که در سرتان چه چیزی می گذرد تا بتوانید کار کنید اما در دنیای نقاشی به چنین چیزی نیاز ندارید.

این کارگردان که با اشاره به فیلم های اکشنی که در ایران شناخته می شود، گفت: اوایل هیچ شناخت و علاقه ای به فیلم اکشن نداشتم اما کم کم جلب این زمینه شدم.

مگاتون توضیح داد: مشکل بزرگی که در ابتدای کار با آن روبرو بودم متقارن شدن دوره حرفه ای کار ما با موج نو فرانسه بود. در آن زمان فیلم های ژانر و ترسناک کمرنگ شدند و تا حدی از بین رفتند. همان زمان بود که من از ژانر نوآر به سمت سینمای اکشن رفتم اما در همه این سال ها تلاش کردم امضای خودم را در فیلم هایم داشته باشم تا جایی که بارها از دیگران شنیدم که می گفتند ما می توانیم هنوز ردپای فیلم های نوآر را در کارهای تو ببینیم.

این کارگردان در پایان درباره کار کردن با بازیگرهای خیلی بزرگ که شخصیت و هویت شان شکل گرفته و برای مردم در همان قالب پذیرفته شده اند، عنوان کرد: خیلی از بازیگرها اجازه این تغییر را نمی دهند اما باید حواستان باشد که حتما سعی کنید با خودشان در این باره وارد صحبت شوید و با واسطه هایشان حرف نزنید چرا که بسیاری از مواقع حقیقت را به شما نمی گویند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
شرکت هوش و دانش سپهر_1
شرکت هوش و دانش سپهر_3
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
شرکت هوش و دانش سپهر_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
تنورستان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
روشا فارمسی_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
دکتر آزاد خواه_فوتر
تنورستان_فوتر
فنی آتل_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی ادیب_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
اورانوس_فوتر2
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
شفا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر