جاباما
۷۰۷۱۵۴
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

اعتراضات مردم کازرون متوقف شده است

محسن روزبهی رئیس شورای شهر کازرون اعلام کرد: خوشبختانه اعتراض‌ها تمام‌شده و شهر در آرامش است.

اعتماد آنلاین: محسن روزبهی رئیس شورای شهر کازرون اعلام کرد: خوشبختانه اعتراض‌ها تمام‌شده و شهر در آرامش است.

او ادامه داد: خواست عموم مردم را به مسئولین کشور منتقل کرده‌ایم و آن‌ها هم قول داده‌اند در راستای منافع و خواست عمومی مردم کازرون تصمیم بگیرند و همچنین تا به دست آمدن نتیجه‌ای کارشناسی نسبت به طرح جداسازی، هیچ اقدامی انجام نشود.

رئیس شورای شهر کازرون درباره خواست اساسی مردم این شهر تصریح کرد: مردم می‌گویند که ما سابقه چند هزارساله داریم و اینکه بخش‌هایی از این شهر جدا و شهرستان جدیدی تشکیل شود به‌نوعی هویت تاریخی، طبیعی و مذهبی کازرون را جدا می‌کند و این برای مردم قابل‌قبول و پذیرش نیست.

بهروزی بابیان اینکه بخش قائمیه و کوهمره نودان می‌خواهند به شهرستان تبدیل شوند، گفت: درخواست ما این است که تا اتمام فرایند دقیق کارشناسی، این طرح شهرستان جدید انجام نشود.

رئیس شورای شهر کازرون گفت: به لطف خدا اعتراضات در کازرون مدنی بود. مردم ثابت کردند که مطابق با خواست خودشان، اعتراض می‌کنند و هیچ‌گونه رفتار ساختار شکنانه‌ای نشان داده نشد.

این مقام محلی اضافه کرد: من از مردم خواهش می‌کنم که خواسته‌های خود را به مسئولین از جمله نمایندگان شورای شهر، فرماندار، امام جمعه و مسئولین محلی و استانی بگذارند و از حضور در خیابان و حرکت‌های میدانی پرهیزکنند و به‌هیچ‌وجه گوش به حرف کسانی ندهند که می‌خواند با حضور در میدان برای مقاصد دیگر سوءاستفاده کنند.

مردم کازرون مخالف طرح ایجاد شهرستان جدید هستند/ اعتراضات متوقف شده است

بهادر ریاضی عضو شورای شهر کازرون با اعلام خبر اتمام اعتراض‌ها در این شهر گفت: امام جمعه وعده دادند که در تهران پیگیر موضوع هستند، در وزارت کشور هم درباره تقسیمات سیاسی کازرون جلسه داشت.

این عضو شورای شهر کازرون گفت: خدا نکند که اعتراض‌ها ادامه داشته باشد. بهرحال قرار شده است که این پیگیری‌ها به نتیجه خوبی برسد. این آمدن مردم به کف خیابان به نفع هیچ کسی نیست. روز اول حضور مردم در خیابان، حاج‌آقای خرسند امام‌جمعه از مردم خواست که نیایند و قول داد که پیگیری می‌کنند اما متأسفانه هر کاری هم که انجام دادیم نتوانستیم جلوی آن‌ها را بگیرم. چون مردم انتظار داشتند که استاندار بیاید و با آنان صحبت کند اما به‌جای ایشان یکی از معاونان استاندار آمد و مردم قانع نشدند.

ریاضی تصریح کرد: در این میان مصاحبه‌ای از معاون سیاسی استاندار فارس منتشر شد که گفته بود کار تمام‌شده است و شهرستان جدید ایجاد می‌شود و همین باعث شد که مردم اعتراض کنند. درنهایت در پنجمین روز در نماز جمعه مردم حاضر شدند که حاج‌آقای خرسند امام‌جمعه کازرون قول داد به مردم که امروز در تهران موضوع را پیگیری و حل کند.

این عضو شورای شهر کازرون در تشریح اتفاقات اخیر در این منطقه گفت: مردم دهستان‌های دشت برم و انارستان از سال‌ها پیش درخواست الحاق به کازرون را داشتند این در حالی است که با طرح اخیر برای ایجاد یک شهرستان جدید این دو دهستان باید به همراه بخش‌های قائمیه و دیگر مناطق به یک شهرستان تبدیل شوند حالا اگر این دو دهستان به کازرون ملحق شوند دیگر آن شهرستان جدید تشکیل نمی‌شود و اگر هم آن دو دهستان به شهرستان جدید ملحق شوند، برخلاف خواست مردم آن دو دهستان عمل شده است.

ریاضی اضافه کرد: من فکر می‌کنم که یک وعده‌هایی به مردم برای الحاق دو دهستان دشت برم و انارستان به کازرون داده‌شده است. یک تعدادی از مردم این را پذیرفتند اما در حال حاضر برخی هم می‌گویند که این را هم قبول ندارند و می‌خواهند کل طرح متوقف بشود. مردم کازرون مخالف این طرح هستند و می‌گویند باعث اختلافات می‌شود. اما به‌هرحال به نظر می‌آید که این موضوع حل می‌شود و قول‌هایی داده‌شده هم این دو دهستان به کازرون محل شوند و هم اینکه شهرستان جدید باوجوداینکه به لحاظ قانونی شرایط ندارد تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین برخی منابع محلی می‌گویند حسین رضازاده نماینده کازرون پیگیر تشکیل یک شهرستان جدید است. گفته می‌شود رضازاده در بخش قائمیه متولدشده که از مناطق شهرستان جدید محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      دشت برم نه دشت برق خخخخخ
      من خودم اهل قائمیه هستم به خدا قسم توو این سالها کازرونی ها تمام حق وحقوق وبودجه شهر ما رو بالا کشیدن و نمیخوان ماپیشرفت کنیم واین بحث ها همش دروغه
      مردم کازرون چون تمام اقتصادشون وابسته به مردم قائمیه هست میخوان شهرستان تشکیل نشه که منافع مادیشون به خطر نیوفته وگرنه از اول هم قرار نبود بخشی از کازرون جدابشه

      درضمن دشت برم از قدیم تا حالا جز کوهمره بوده حالا شد جز کازرون ؟!!!
      به امید خدا و به کوری چشم هر آنکس که نمیتواند ببیند شهرستان جدید کوه پنار به زودی تشکیل خواهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره انشالله به همت حاج حسین بزودی شهرستان کوهچنار اعلام رسمی میشود ومردم کوهچنار ازتنگ نظری ها وحسودبازیهای کازرون خلاص میشوند

      • سعید

        کوه چنار

      • ملانیا

        کازرون چهارساله است،قائیمه شهری است تازه به دوران رسیده

      • جانباز دفاع مقدس

        آفرين آقا سعید درست گفتی منم اهل شاهپور هستم همه حرفهات درست درسته کازرونی ها اصلا دوست ندارند روستا ها و بخش ها پیشرفت کند فقط فکر شهر کازرون هستند و همه بودجه ها را خرج شهر میکنند اگر اینطور نبود پس چرا ناراحت هستند

    • جانباز دفاع مقدس

      خب بشه بهتر هست که امکانات بهتری به مردم داده میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جانباز عزیز ازقدیم میگن الحسود لایحسود کازرونی ها ازبس حسود هستن دوست ندارن جای دیگه پیشرفت کنه خبری لطفا بچاپ

    • بدون نام

      دشت برم نه دشت برق،

      پاسخ ها

      • جانباز دفاع مقدس

        مگه یک شهر باید چندتا روستا و بخش داشته باشد هرچه کمتر باشه پیشرفت بیشتری دارد الان شهرهای شمال کشور چقدر پیشرفت کرده همه هم کنار هم قرار گرفته است

    • مهدی

      از بس اینکه قایمیه مظهر اقتدار است برای کازرون....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لااقل در خونه هر کدام یک شل آب معدنی بدید .

    • بدون نام

      قائمیه یک شهر محروم است ، هیچ امکاناتی ندارد ؛ اکثر مردم قائمیه بخاطر محرومیت مهاجرت کردند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج