۷۰۸۳۴۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

تغییر در دولت به معنای تغییر وزرا نیست

علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به زمزمه‌های تغییر در دولت، گفت: کارآمدی دولت و تحقق وعده‌هایی که رئیس‌جمهور به مردم داد بعلاوه اجرای قوانین بالادستی دارای اهمیت است.

اعتمادآنلاین: علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به زمزمه‌های تغییر در دولت، گفت: کارآمدی دولت و تحقق وعده‌هایی که رئیس‌جمهور به مردم داد بعلاوه اجرای قوانین بالادستی دارای اهمیت است.

تغییر در دولت به معنای تغییر وزرا نیست

رحیمی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در حوزه‌های مختلف نسبت به برنامه‌های مصوب عقب‌ماندگی داریم، گفت: دولت باید اقدامات جبرانی را در جهت تحقق وعده‌ها بعلاوه کارآمدی و چابکی دولت انجام دهد اما این تغییرات لزوماً به معنای تغییر وزرا نیست.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: آنچه در مجلس شکل گرفت ازجمله سؤال‌هایی که از وزرا مطرح است و زمینه‌های تحقیق و تفحص‌هایی که در حوزه‌های مختلف مهیا شده، نشان از ضرورت‌های تغییر دارد. رئیس‌جمهور باید با هوشمندی لازم ضرورت‌های تغییر را تشخیص بدهد و حساسیت‌های نمایندگان مجلس را مورد ملاحظه قرار دهد.

رحیمی بابیان اینکه باید انسجام کابینه و کارآمدی آن در جهت رفع مشکلات کشور و ایجاد رضایت بیشتر در مردم باشد، گفت: نگاه ما به دولت، نگاه کارآمدی است و مجلس موفقیت دولت را طلب می‌کند و قاعدتاً تعامل قوا باید در راستای موفقیت بیشتر دولت و خدمت‌رسانی به مردم باشد.

گاهی مطالبات مردم و حقوق آن‌ها تضییع می‌شود

اوهمچنین در خصوص اینکه تغییرات در دولت باید بیشتر در چه حوزه‌هایی باشد، گفت: به نظر می‌رسد دولت در فضای سیاسی کشور حضور پررنگ ندارد. به این معنا که گاهی مطالبات مردم و حقوق آن‌ها تضییع می‌شود در این شرایط به لحاظ سیاسی انتظار مردم از دولت این است که در بسیاری از موارد اعلام موضع کند؛ مانند موضوع فیلترینگ تلگرام که رئیس‌جمهور با تأخیر قابل‌توجه چندجمله‌ای را گفتند درصورتی‌که انتظار مردم این است که با صراحت بیشتر و رسایی بیشتر با مردم صحبت شود و با شفافیت بیشتری نسبت به مسائل از طرف دولت برخورد شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: درواقع حضور دولت در فضای سیاسی جامعه و اعلام موضع به نفع حقوق مردم انتظار مهمی است که به نظر می‌رسد تاکنون برآورده نشده است.

رحیمی افزود: نکته قابل‌توجه در حوزه‌های اجرایی، استیضاح سه وزیر بود که نشان می‌دهد در زمینه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، وزارت کشاورزی و وزارت کار و امور اجتماعی همچنان مطالبات قابل‌توجهی از سوی مردم وجود دارد و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

تغییر معاونین وزرا می‌تواند کارآمدی وزرا را تقویت کند

رحیمی با بیان اینکه تغییر معاونین وزرا می‌تواند کارآمدی وزرا را تقویت کند، تاکید کرد: نگاه ما این است که تغییراتی که در دولت اتفاق می‌افتد لزوماً از بالا به پایین نیست و می‌تواند تغییر رویکرد اتفاق بیفتد و در این راستا تغییر در معاونین وزرا می‌تواند کارآمدی وزرا را تقویت کند. ضرورت تغییر یک مسئله روشنی است اما این تغییر لزوماً از بالا به پایین اتفاق نمی‌افتد و گاهی اوقات وزیر تغییر می‌کند اما معاونان وزیر تغییر نمی‌کنند. همان رویکردهای سابق در وزارتخانه حاکم است و هیچ تغییری با تغییر وزیر اتفاق نمی‌افتد.

این عضو فراکسیون امید گفت: آنچه در تغییر مهم است ماهیت تحول است که مردم شاهد تحول باشند و اگر فردی به‌عنوان وزیر برود و فرد دیگری جایگزین شود اما تحولی اتفاق نیفتد تغییر خنثی اتفاق افتاده است. لذا قاعدتاً رئیس‌جمهور با هوشمندی لازم باید این تغییرات را انجام دهد و خود وزرا هم با یک هوشمندی لازم نسبت به تغییر در بدنه وزارتخانه با رویکرد کارآمدی بیشتر و ایجاد تحول بهتر اقدام کنند.

دولت پیام تغییر را از مجلس دریافت کرده است

رحیمی از رایزنی‌های انجام‌شده با مجلس برای تغییر در دولت اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: قرائن و شواهد نشان می‌دهد که دولت پیام تغییرات را از طرف مجلس دریافت کرده است. استیضاح سه وزیر قبل از سال و تحقیق و تفحص‌هایی که در حوزه‌های مختلف کشاورزی و اجتماعی وجود دارد پیام تغییر را به دولت داد و دولت این پیام را دریافت کرده است. اما آنچه مهم است این است که در سال ۹۷ شاهد یک تحول باشیم که موجب انسجام در کابینه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداکندبکلی دولت تغییرکنددولتی راستگوروی کاربیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج