۷۰۸۴۴۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

افشای اهانت جدید ترامپ به ولیعهد عربستان

یک نماینده کنگره آمریکا با نقل یک جمله رئیس جمهور این کشور درباره ولی‌عهد عربستان سعودی، نشان داد که دیدگاه واقعی سران آمریکا به سران سعودی چگونه است.

خبرگزاری فارس: وبگاه خبری العهد لبنان، در گزارشی به نحوه نگرش رئیس جمهور آمریکا به سران عربستان سعودی و میزان اهانتی پرداخت که دونالد ترامپ در حق سران سعودی روا می‌کند.

العهد نوشت، «سطح ترحم‌برانگیزی که عربستان در مقابل ترامپ به آن رسیده یک سوال اصلی را مطرح می‌کند و آن این است که اگر ریاض تصمیم گرفت که از خواسته‌های رئیس جمهور آمریکا تبعیت نکند، چه خواهد شد. آیا محمد بن سلمان قدرت دارد به ترامپ نه بگوید و هزینه حضور آمریکا در شمال و شرق سوریه را نپردازد؟ یا اینکه شبه نظامی به سوریه اعزام نکند؟

العهد افزود: بن سلمان به حساب شاهزادگان دیگر و با شیوه‌ای به قدرت رسیده که دیگران متضرر شده‌اند و خیلی ساکت نخواهند ماند. او خودش و هیأت سرگرمی و تفریح [را که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد] مقابل جریان وهابی و مردمی عادی قرار داد که تحت مالیات سنگین و قیمت‌های بالای کالا و خدمات قرار گرفته‌اند. کار بن سلمان به جایی رسیده است که جز ترامپ، ناجی‌ای برای خود نمی‌بیند. ترامپ نیز وضعیت بن سلمان را به خوبی می‌داند که چطور همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ترامپ گذاشته است. برای همین است که ترامپ مرتبا عبارت «باید پرداخت کنند» را تکرار میکند تا بن سلمان را خوار کند. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که ترامپ عامدانه نظر صریحش را درباره بن سلمان به دیگران می‌گوید.

یک «منبع موثق» عربی به نقل از یک نماینده کنگره آمریکا به وبگاه «العهد» گفت، بعد از آنکه بن سلمان در دفتر کاخ سفید با ترامپ دیدار کرد، رئیس جمهور آمریکا از کارمندانش خواست «همه صندلی‌ها و اسبابی را که بن سلمان رویش نشسته یا دست زده، بخوبی تمیز کنند، مبادا شپشی از خود به جای گذاشته باشد».

العهد نوشت، رئیس جمهور آمریکا به کسی که در تاریخ ۲۰ مارس گذشته هنگام استقبال از او، وی را «دوست» خود توصیف می‌کند، اینطور نگاه می‌کند؛ نگاه تحقیرآمیز ترامپ در هر مناسبتی که لازم باشد، تکرار می‌شود تا شاهزاده مست را به پول دادن بیشتر وادارد.

به نوشته العهد، این نگاه مختص ترامپ نیست. این منبع مطلع عربی همچنین گفت، جان بولتون مشاور جدید امنیت ملی آمریکا چند روز بعد از آنکه کارش را در این پست آغاز کرد، بن سلمان را «صحرانشین» توصیف کرد و گفته «این صحرانشین، چیزی را که وعده کرده در این قراردادهای امضا شده،‌ به شما بدهد، ندارد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      حقیقت محضه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این یانکی ها کلا به جهان همینطوری نگاه می کنند فقط خودشون و نهایتا اروپاییها رو آدم حساب می کنند .دلم برای این مردم ساده لوحی که برای این ترامپ نژادپرست هورا می کشند می سوزه .اینها هنوز نمی دونند نژادپرستی سفید یعنی چی(منظور رنگ پوست نیست منظور اصالت اروپایی داشتنه)

    • بدون نام

      لطفا از یه روزنامه یا نشریه بیطرف ،مقاله ها رو در بیارین . لبنان و یمن و عراق بجز ضدیت با کل دنیا مگه چیز دیگه ای مینویسن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی شما خبر ندارید ترامپ نژادپرسته؟ یعنی تا به حال از اظهار نظراتش به چیزی در این رابطه پی نبردید؟ بدتر از اینها رو حتما میگه نه فقط بر ضد اعراب که برضد ایران و هند و هر کشور غیراروپایی .اطلاعاتتون رو در مورد یانکی ها بیشتر کنید

    • وحید

      الان ما باید دلمون خنک بشه?
      باشه اصلا به کارهایی که داره برای مملکتش میکنه فکر نمیکنیم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کارهایی می کنه؟ عربستان رو برده امریکا می کنه؟

    • بدون نام

      تو خراب کردن دیگران تک هستیم

    • بدون نام

      البته این ادعای شماست احتمالا زورتون میاد

    • چهار شنبه

      بن نامسلمان جاهل و کم ظرفيت، این بد مستی
      آخرش بد جوری کار دست خودش میدهد، ترامپ و اطرافیانش خوب نقطه ضعف او را شناخته اند و بلدند چه جوری از او سواری بگیرند
      این تازه به دوران رسیده هم که فعلا خوب
      سواری ميده به زودي از حول حلیم تو دیگ
      خواهد افتاد.

    • بدون نام

      فقط ما خوبیم

      خخخ

      ما که تمام دنیا بهمون توهین میکنن

    • بدون نام

      چرند زیادی نگو

    • بی نام

      مثلا به چی میخوای برسی با مطرح کردن این چنین خبرهای آبکی،مشخص دروغه
      مهم اینه که اصلاحات بن سلمان باعث شده مریدان زیادی در کشور خود داشته باشه،،،،،من با سیاست خارجی بن سلمان اصلا موافق نیستم و کودک کشی و کشتار مظلوم یمن رو حتما در آینده جواب میده
      خواهشا سانسور نکن،مدیونی

    • بدون نام

      قطعا یک نژادپرست زردمبو بهتر از این قرار نیست با خاورمیانه ای ها برخورد کنه .این احمق هایی که درود بر ترامپ می فرستند هنوز تو خواب و خیالند ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مردک خودش از نژاد المانیه واصل اس اس هیتلر نازی گثیف

    • بدون نام

      دم ترامپ گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج