۷۰۸۷۶۰
۱۵ نظر
۵۰۱۳
۱۵ نظر
۵۰۱۳
پ

آیت‌الله همدانی: اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها، حرام است

آیت االه نوری همدانی با بیان اینکه دیرکردی که بانک ها اخذ می‌کنند، حرام است، گفت: این دیرکردها موجب تعطیلی برخی کارخانه ها شده است.

خبرگزاری ایسنا: آیت االه نوری همدانی با بیان اینکه دیرکردی که بانک ها اخذ می‌کنند، حرام است، گفت: این دیرکردها موجب تعطیلی برخی کارخانه ها شده است.

آیت الله نوری همدانی صبح امروز در دیدار با وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی در قم بیان کرد: امام خمینی بارها در صحیفه نور تاکید کرده‌اند که انسان‌ها نسبت به زیر دست خودشان مسئول هستند؛ هر کسی که در محیطی مشغول به فعالیت است، حقوقی دارد و باید این حقوق رعایت شود.

وی با بیان اینکه مردم سپر دین در برابر دشمن هستند، گفت: همین مردم موفق شدند استبداد و طاغوت را شکست بدهند و انقلاب کنند و در ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر دشمن ایستادند و خدمت به این مردم شریف ترین عبادت است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه قشر کارگر، یک قشر محترم است و باید به آن ها توجه شود، عنوان کرد: در بعضی از نامه هایی که به دست من رسیده است، کارگران از به تاخیر افتادن حقوق خود ناراضی بودند؛ باید به این موضوع توجه شود که حقوق کارگران نباید به تاخیر بیافتد، اگر حقوق آن ها عقب بیفتد با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند و به همین دلیل باید طوری عمل کرد که حقوقشان سر موقع پرداخت شود و اگر گاهی هم عذر موجهی برای تاخیر در پرداخت وجود دارد، به مردم توضیح داده شود تا ناراحتی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث تفاوت حقوق و دستمزد است؛ اگر این تفاوت دستمزد متناسب با علم، فرهنگ و زحمت باشد، مشکلی ندارد ولی اگر حقوق ارتباط با زحمت و خدمت نداشته باشد و بیش از حد گزاف باشد، مشکل‌آفرین است و باید در این مورد عدالت رعایت شود.

نوری همدانی با بیان اینکه اگر یک کارخانه تعطیل شود، کارگران زیادی بیکار می‌شوند، عنوان کرد: ریشه بسیاری از این تعطیلی کارخانه ها، بانک ها هستند؛ بانک ها در ابتدا برای راه انداری کارخانجات با اعطا وام کمک می‌کنند ولی سپس با تاخیر در پرداخت قسط، دیر کرد دریافت می‌کنند که بارها تاکید شده است که دیر کرد حرام است و نوعی ربا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور های غربی ۹۹درصد مردم زیر سلطه یک درصد سرمایه داران و بانکداران هستند و این سرمایه داران، دولت ها را سر کار میاورند ولی در اسلام اینگونه موارد جایی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      حاج اقا خدا خیرتون بده به خدا هر وقت قسط پرداخت میکنیم دیر ازمون میگیرن دیگه پدرمون درومده نمیتونیم گوشت بخریم میوه بخریم ولی باید دیکرد پرداخت کنیم این انصاف از شکم بچه هام.ن بزنیم دیرکرد بانکی بدیم !!!!!

    • فرشید

      خوبه تا میگید استفاده ازفلان پیام رسان حرام است
      1000 تا دستگاه جمع میشن ببندنش
      اما هزار بار میگید بانک ها دیر کرد میگیرن حرام است
      کسی عین خیالشم نیست ....
      حاج اقا مردم و دین گریز کردن این بانک ها باید فشار آورد بهشون

    • بدون نام

      واقعا ؟؟؟؟؟!!!!!

    • بیطرف

      کو گوش شنوا

    • بدون نام

      اگه جریمه ی دیرکرد نگیرند دیگه کسی قسط هاشو نمیده ....باید فقهای محترم راهی پیدا کنند....

    • بدون نام

      احتمالا برا خودیا دیکرد زدن

    • بدون نام

      با این حرفها مردمو سرگرم نکنید کو عمل!؟

    • بدون نام

      درودبرحضرت آیت الله همدانی اینجاب مقلد شما می باشم درجریان باشید که بانک ها ساعتی پول دیرکرد ازوامهارا اخذ وهیچ دستگاهی هم زوڔش به بانکها وتصمیمات انها نمیرسه شما این پول دیرکردراحرام اعلام می کنید تکلیف من که مقلد شماهستم ومجبوربه پرداخت می باشم چیه

    • بدون نام

      ای بابا ...،ای که چیزی نیست

    • علی

      فقط حرف؟اگه ممکنه دستور بدین که دیرکرد نگیرن.

    • بدون نام

      حاجی .شمافقط گوینده .هستی.کی باید جلوگیری ربا....رابگیرد..نظام..دولت.مردم که قدرت ندارن.خوب.جلوگیری کنین.پدربیامرز.

    • بدون نام

      ما که نفهمیدیم چی حلاله چی حرومه همش هست

    • بدون نام

      از فقها بعیده که فقط به بعد قضیه رو ببینن اگه دیر کرد گرفته نشه خب مردم قسطاشونو نمی‌دن ،اگه تونستم یه راه منطقی برای اینکه مردم قسطاشونو سر وقت بدن پیدا کنم بعد میتونن به دیرکرد گیر بدن

    • ی

      افسوس
      احساس مسئولیت!

    • کاظم میر رحیمی

      پولی که شهرداری به صور مختلف از مردم اخذ میکند که باید در راه رفاه مردم صرف شود شهرداری میتواند از آن بانک تاسیس کند وسودجوئی کند وبنده که آرتروز دارم واز پل هوائی نمیتوانم بالا بروم که اتوبوس سوارشوم وبعلت عدم وجود پله برقی از ریل گارد رد شوم که امکان تصادم با ماشینهای عبوری هر لحظه هست شهرداری مقصر نیست که درآمده کسب شده را در جایش هزینه نمیکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج