۷۰۸۸۶۴
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

هاآرتص تحلیل کرد؛

«مکرون»، چگونه «ترامپ مغرور» را شیفته خود کرد؟

یکی از مهم ترین اقدامات امانوئل ماکرون از زمان قدرت یابی به عنوان رئیس جمهور فرانسه؛ دوستی شدید وی با دونالد ترامپ است. بنا بر ادعای اخیر ماکرون، نخستین دستاورد این دوستی این بود که توانست ترامپ را برای بمباران کردن سوریه متقاعد کند. روز دوشنبه ( ۲۳ آوریل) اولین سفر رسمی ماکرون پس از رسیدن به ریاست جمهوری فرانسه به آمریکا به شمار می رفت.

پایگاه خبری انتخاب: هاآرتص نوشت: یکی از مهم ترین اقدامات امانوئل ماکرون از زمان قدرت یابی به عنوان رئیس جمهور فرانسه؛ دوستی شدید وی با دونالد ترامپ است. بنا بر ادعای اخیر ماکرون، نخستین دستاورد این دوستی این بود که توانست ترامپ را برای بمباران کردن سوریه متقاعد کند. روز دوشنبه ( ۲۳ آوریل) اولین سفر رسمی ماکرون پس از رسیدن به ریاست جمهوری فرانسه به آمریکا به شمار می رفت.

این روزنامه اسرائیلی ادامه داد: در حالی که رهبران سایر کشورها نسبت به ترامپ مواضع محتاطانه یا ضعیفی اتخاذ می کنند اما از دیدگاه ماکرون رفتار هوشمندانه این است که به جای منزوی کردن ترامپ باید با وی صحبت کرد. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان مصاحبه با برنامه روز یکشنبه شبکه "فاکس نیوز" گفت: « در اینجا من فردی نیستم که بخواهم قضاوت کنم و به مردم آمریکا توضیح دهم که رئیس‌جمهوری شما باید چطور باشد. به دلیل این مجادلات یا تحقیقات، اعتبار رئیس جمهور شما کمتر خواهد شد.»

رئیس جمهور فرانسه در دیدار سه روز خود به واشنگتن درصدد این است تا چهره خود را به عنوان مدافع شماره یک نظم جهانی لییرال تقویت کند و همچنین ثابت کند که فرانسه برای حل مشکلات جهانی مانند موضوع هسته ای ایران و جنگ های تجاری بین الملی ضروری و مهم هست. اهداف وی اگر چه ممکن است در غرور فرانسوی ها یا تفکرات آرمانی وی ریشه داشته باشد اما این نگاه با استراتژی جهانی « بازگشت فرانسه» که ماکرون از زمان تصدی خود تعیین کرده سازگار می باشد.

وی به طور منظم با رهبران از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت می کند و همچنین از مانورهای دیپلماتیک خود در خاورمیانه برای دفاع از منافع فرانسه و اطمینان بخشی به نقش اروپا در اینده این منطقه استفاده می کند. با وجود تمام رفاقت و دوستی های نزدیک بین ترامپ - ماکرون؛ آن ها در برخی از مسائل اساسی با یکدیگر دارای اختلاف هستند.

۱ - گرم شدن هوای کره زمین: پس از اظهارات ترامپ در مورد خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس؛ امانوئل ماکرون در واکنش به این اقدام با وام گرفتن از شعار ترامپ (آمریکا را دوباره باشکوه کنیم)، خطاب به مردم سراسر جهان گفت: «بیایید کره زمین را دوباره باشکوه کنیم.» از این طریق شعار وی را مورد تمسخر قرار داد.

۲- ایران: سیاست های دو کشور در قبال ایران نقطه اختلاف دیگر بین طرفین است. دولت فرانسه یکی از مهم ترین حامی توافق هسته ای ایران است. این در حالی است که ترامپ تهدید کرده که در ماه بعدی از این توافق خارج خواهد شد. ماکرون در طی این سفر امیدوار بود تا ترامپ را متقاعد به ماندن در توافق کند.

۳ - تجارت: امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که قرار است در روز جمعه به واشنگتن سفر کند درصدد فشار به ترامپ در مورد تعرفه های فولاد هستند زیرا که این امر می تواند بازار قدرتمند اروپا را تهدید کند. با این حال دیدار ماکرون از آمریکا بیشتر جنبه سمبلیک و نمادین دارد و هیچ گونه پیشرفت بزرگی انتظار نمی رود. اما ماکرون امیدوار است که در طولانی مدت از روابط خوب خود با ترامپ بتواند برخی از اختلافات سیاسی خود را با آمریکا کاهش دهند. بنابراین همکاری مشترک آن ها در حمله موشکی به سوریه می تواند الگویی برای اقدم مشترک آینده دو کشور باشد.

بنابراین چگونه امانوئل ماکرون توانسته از هر گونه رفتار آزار دهنده نسبت به ترامپ خودداری کند در حالی که وی ( ترامپ) به شدت نسبت به تحقیرها حساس است. نیکولاس دانگان عضو ارشد شورای آتلانتیک بر این عقیده است: « وی در مقابل ترامپ خوب نقشش را بازی می کند. او به جای تحقیر وی درصدد احترام و پذیرش آن است چیزی که می تواند استراتژی موثری برای نفوذ در وی باشد.»

وی افزود: « علی رغم کوچکتر و جوان تر بودن ماکرون نسبت به ترامپ؛ وی توانسته به جای تنفر، تحسین ایجاد کند. برای نمونه وی در اولین نشست ناتو در ماه می دست ترامپ را گرفت و رها نکرد. » فرانسوا هیسبورگ مشاور پیشین دولت فرانسه و رئیس فعلی موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک بر این عقیده است : « ماکرون ظاهرا تنها کسی است که می تواند با همه صحبت کند در حالی که به ارزش های خود پای بند باشد.»

ماکرون درصدد بود تا با سفر به آمریکا نقش خود را در تمامی مسائل مانند اتحادیه اروپا - سوریه و ایجاد صلح بین اسرائیل - فلسطین تقویت کند. در حالی که وی آماده شرکت در جشن ناهار مجلل و سخنرانی ویژه در کنگره بود، کاخ سفید و کاخ الیزه به جای اختلافات بر اشتراکات طرفین تاکید میکردند. یک نقطه مشترک بین آن دو این است که آن ها فاقد پیشینه سیاسی بودند بلکه هر دو دارای سابقه در تجارت هستند. فرانسه همچنین به عنوان اولین متحد آمریکا در کمک به مستعمره نشین در پیروزی جنگ انقلاب شناخته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مکرون هم مثل ترامپ فکرش باز است وچند سال جلوتر را میتواند ببیند اینه که ترامپ را درک میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین .

    • مهدی

      شماها هم یاد بگیرید ، قلقشو بدست بیارید باهاش تعامل کنید،تا ما به نفسی بکشیم.
      ثواب داره بخدا.همش که جنگ نمیشه عقلم چیز خوبیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج