۷۰۹۳۴۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

نمایشگاه خودرو پکن، موسوم به اتوچاینا، یکی از بزرگترین رویدادهای خودرویی در بزرگترین بازار خودرو دنیاست و سخت می شود پوشش آن را در یک صفحه گنجاند. اما می توانیم گذرا هم که شده نگاهی داشته باشیم به تازه های این نمایشگاه در نسخه ۲۰۱۸ که از پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و به مدت یازده روز، پذیرای بازدیدکنندگان است.

هفته نامه خودرو امروز: نمایشگاه خودرو پکن، موسوم به اتوچاینا، یکی از بزرگترین رویدادهای خودرویی در بزرگترین بازار خودرو دنیاست و سخت می شود پوشش آن را در یک صفحه گنجاند. اما می توانیم گذرا هم که شده نگاهی داشته باشیم به تازه های این نمایشگاه در نسخه ۲۰۱۸ که از پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و به مدت یازده روز، پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

۲۰۱۸ Volkswagen Lavida Plus

دورخیز فولکس واگن برای تسخیر چین

لاویدا سدان کامپکت فولکس واگن، سال های اخیر جزء پرفروش ترین خودروهای بازار چین بوده و سال 2017 سهم تقریبا 14 درصدی از مجموع فروش فولکس واگن در چین (که بالغ بر 3.2 میلیون دستگاه اعلام شده) داشته است. با نسل سوم لاویدا که با استایلی مدرن و پسوند Plus در نمایشگاه خودرو پکن 2018 رونمایی شده فولکس واگن به دنبال حکمرانی بلامنازع در این بازار بزرگ است. بارزترین تغییر لاویدا در سال سوم طراحی برگرفته از آرتئون است که با وجود افزایش جزئی در ابعاد به نسبت سال قبل، تناسبات کلی بدنه را کشیده تر و پهن تر نشان می دهد. هنوز اطلاعات کامل از لاویدا 2019 در دست نیست.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

اما می دانیم که نسل جدید بر پایه پلتفرم مدولار جدید MQB توسعه یافته و برای آن ۳ پیشرانه در نظر گرفته شده که عبارتند از ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۱۱۶ اسب بخاری، ۱.۲ لیتری توربو ۱۱۶ اسب بخاری و ۱.۴ توربو ۱۵۰ اسب بخاری. قیمت این ساخته اقتصادی فولکس واگن برای بازار چین که توسط شانگهای - فولکس واگن در چین تولید می شود در محدوده ۱۱۰ تا ۱۶۰ هزار یوان خواهد بود که تقریبا معادل ۱۰۳ تا ۱۵۰ میلیون تومان می شود. لازم به ذکر است فولکس واگن در کنار اتاق سدان، اتاق استیشن لاویدا پلاس را نیز در چین عرضه خواهد کرد.

2019 BYD Tang

یک کراس اوور هفت سرنشین با شتاب 4.5 ثانیه

بی وای دی بدون شک بخش اعظمی از شهرت امروز خود را مدیون کراس اوور پلاگین هایبرد قدرتمند و سریعی است که سال ۲۰۱۵ با نام تانگ روی خط تولید برد. سه سال بیشتر از عرضه نسل اول تانگ نمی گذرد اما بی وای دی حال آماده رونمایی از نسل دوم این ابر کراس اوور در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ است. تانگ از نظر ابعاد، کمی بزرگتر از نسلی است که جایگزینش می شود اما آنچه که بیشتر جلب نظر می کند، استایل تهاجمی و مدرنی است که تحت سرپرستی ولفگانگ اگر، سر طراح سابق آئودی طراحی شده است. برخلاف طراحی بدنه، کابین به مراتب جادارتر از قبل تانگ، ساده تر و به دور از هرگونه اغراق بصری طراحی و چیدمان شده و شاید عجیب ترین مشخصه آن، نمایشگر بزرگی باشد که مثل یک مانیتور بر روی داشبورد قرار گرفته و حتی قابلیت چرخش ۹۰ درجه نیز دارد!

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

صفحه دیجیتال نشانگرهای پشت فرمان، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر، دید 360 درجه از اطراف (با قابلیت ضبط بی وقفه در هنگام روشن بودن خودرو)، اینترنت 4G دائمی کابین ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی و همیار حرکت در شیب نیز از جمله امکانات ایمنی و رفاهی تانگ 2019 هستند. جالب توجه تر از اینها، نشان 4.9S است که BYD پشت تانگ جدید قرار داده است. تانگ در نسل جدید نیز از پیشرانه پلاگین هایبرد متشکل از یک موتور 2.0 لیتری توربو 205 اسب بخاری محرک محور جلو و دو موتور الکتریکی 150 اسب بخاری تعبیه شده در محور عقب نیرو می گیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها 4.5 ثانیه اعلام شده و حداکثر مسافت قابل پیمایش در حالت تمام الکتریکی نیز معادل 80 کیلومتر است.

Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury

سدان شاسی بلند مرسدس - مایباخ!

بعد از شاسی بلندهای کوپه، احتمالا از این پس باید به پدیده شاسی بلندهای سدان هم عادت کنیم؛ ایده ای که در قالب پیش نمایش اولین شاسی بلند اختصاصی مرسدس - مایباخ مطرح شده است. با Vision Ultimate Luxury، مرسدس در حالی اتاق سدان را با فرم بدنه قد کشیده و تنومندتر شاسی بلندها ترکیب کرده که پیش تر انتظار می رفت اولین شاسی بلند اختصاصی مرسدس - مایباخ، یک GLS کلاس با جزئیات طراحی الهام شده از تازه ترین کانسپت های مرسدس - مایباخ باشد. طراحی ظاهری این کانسپت جدید مرسدس، مخصوصا از نمای جالبی، بد ترکیب و بحث برانگیز است اما حداقل در طراحی داخلی، شاهد محیط زیبایی هستیم که هنرمندانه با الهام از سنت شرق آسیا طراحی و چیدمان شده است.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

در کنار گستره سطوح پوشش یافته با چرم سفید و ترکیب آن با جزئیات و قاب بندی های رُزگلد و تریم چوب که باریکه های LED نورپردازی داخلی در دل آنها کار شده، طراحان کنسول میانی منحصر بفردی برای Vision Ultimate Luxury طراحی کرده اند که یک ست چای خوری چینی مدرن با گرمکن و کاور مخصوص در خود دارد. برای پیشرانه این خودرو صرفا نمایشی، یک مجموعه تمام الکتریکی محرک چهار چرخ پیشنهاد شده که از چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۷۳۸ اسب بخار و پکیج باتری های لیتیوم - یون ۸۰ کیلووات - ساعت تشکیل یافته است.

Changan COS1°SUV

سی او اس برند پریمیوم جدید گروه خودروسازی چنگان است و اولین ساخته این برند نیز شاسی بلند میدسایز سه ردیف سرنشینی است که با وجود جثه به نسبت بزرگ COS۱*، از یک موتور ۱.۵ توربو ۱۷۸ اسب بخاری متصل به گیربکس ۶ سرعته اتومات نیرو می گیرد. در کابین این شاسی بلند پریمیوم اما ارزان قیمت چینی که بسیار شبیه به کابین ولوو XC۹۰ طراحی شده، نمایشگر تبلت مانند ۱۸ اینچی مرکز داشبورد جلب نظر می کند. دید ۳۶۰ درجه از اطراف، ترمز پارک برقی، سیستم بررسی فشار باد تایرها و سیستم سرمایش صندلی های جلو هم از جمله امکانات رفاهی COS۱* هستند.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

Beijing Auto BJ۴۰L Plus

یکی دیگر از محصولات جدید Beijing Auto مدل BJ40L Plus است که به عنوان بالاترین مدل خانواده BJ40L معرفی شده است. طراحی به مراتب مدرن تر چهره به همراه گلگیرهای بر آمده همرنگ بدنه و طراحی جدید و کاملا دگرگونی شده داشبورد وجه تمایز BJ40L Plus با BJ40L های عادی است و برای آن، یک نمایشگر ایستاده بر روی داشبورد، نمایشگر دیجیتال به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان و ترمز پارک برقی در نظر گرفته شده است. پیشرانه های قابل سفارش اما همان گزینه های 2.0 و 2.3 لیتری توربو Saab هستند.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

BYD Qin Pro

بی وای دی فعلا برنامه ای برای پایان دادن به تولید نسل اول سدان پلاگین هایبرید خود Qin ندارد اما به زودی عرضه نسل جدید آن را با پسوند Pro و استایلی به مراتب مدرن تر آغازت خواهد کرد. Qin Pro اولین سدان BYD ماست که توسط سرطراح جدید این شرکت ولفگانگ اِگِر طراحی شده و از سبک طراحی مدرن و جذابی که پیش تر در مینی ون سانگ مکس دیدیم و در طراحی نسل آتی تانگ نیز به کار رفته بود بهره می برد. Qin Pro به لطف پیشرانه ۳۰۴ اسب بخاری، صفر تا صد ۵.۹ ثانیه دارد و به ادعای BYD، صدی تنها یک لیتر بنزین می سوزاند!

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

Beijing Auto BJ۸۰ ۶×۶

Beijing Auto که کپی مرسدس G کلاس را با رُخی شبیه یک جیپ تولید می کند، برداشت شش چرخ از این کپی G کلاس را در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش در آورده است. BJ80 6x6 شاید در ظاهر، بسیار نزدیک به G63 AMG 6x6 مرسدس باشد، اما پیشرانه 2.3 لیتری توربو Saat در آن بکار رفته که با تنها 350 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور، به گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک قابل اتصال است. در ضمن، خودرو از نظر مکانیکی 4×4 است، نه 6×6. به نظر می آید BAIC این خودرو را در تیراژی محدود به تولید برساند.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

Jeep Grand Commander

شاسی بلند میدسایز سه ردیف سرنشین جیپ که مختص بازار چین است، بالاخره آماده عرضه تسلط گرندکامندر توسط گوانگجو - فیات تولید می شود و رقبای اصلی آن فولکس واگنترامونت (اطلس) فورد اِج و تویوتا هایلندر هستند. تنها موتور در نظر گرفته شده برای گرندکامندر، یک واحد ۳.۰ لیتری توربو است که در دو سطح قدرت ۲۳۴ و ۲۶۵ اسب بخار قابل سفارش بوده، به گیربکس ۹ سرعته اتومات متصل است. حدود قیمت گرندکامندر در چین، ۲۷۹,۸۰۰ و ۴۰۹,۸۰۰ یوان اعلام شده که تقریبا معادل ۲۶۳ تا ۳۸۵ میلیون تومان می شود.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

Geely VF۱۱ MPV

بازار مینی ون های خانوادگی چین آنقدر بازار جالبی هست که خودروسازان بزرگ این کشور، برای جذب خریداران آن، مینی ون های جذاب بسازند.نسل جدید بی وای دی سانگ مکس یکی از همین مینی ون های خانوادگی جذاب بازار چین بوده و حال ساخته ای از خیلی برای رقابت با سانگ مکس معرفی شده است. Geely VF11 با طول بدنه 4.7 متر و فاصله 2.8 متری بین دو محور در سه مدل بنزینی، پلاگین - هایبرید و تمام الکتریکی عرضه خواهد شد و امکان سفارش آن به صورت 5، 6 و 7 سرنشین وجود دارد. پیشرانه مدل بنزینی از نوه 1.5 توربو 177 اسب بخاری است.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

Citroen C4 Aircross

تازه ترین ساخته سیتروئن برای چینی ها، C۴ Aircross است. کراس اوور کوچکی که در اصل اتاق کشیده C۳ Aircross های اروپایی با ۱۲ سانتیمتر طول بدنه بیشتر و ۶ سانتیمتر فاصله بیشتر بین دو محور است. این خودرو توسط دانگ فنگ - پژوسیتروئن در چین تولید می شود و در خانواده کراس اوورهای سیتروئن در چین بین مدل های C۳-XR و C۵ Aircross قرار می گیرد. دو موتور ۴ سیلندر برای آن در نظر گرفته شده که از نوع ۱.۲ توربو ۱۳۶اسبی و ۱.۶ توربو ۱۶۷ اسبی هستند. عرضه آن در چین نیز برای نیمه دوم سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

Aiways U۵ Ion

Aiways یک کراس اوور تمام الکتریکی آینده نگرانه با نام U5 Ion را در پکن به نمایش گذاشته که قرار است تا سال آینده میلادی در چین عرضه شود. بُرد پیمایش U5 Ion در حالت عادی 460 کیلومتر اعلام شده اما با سفارش پکیج باتری های اضافه به 560 کیلومتر قابل ارتقاء است. طراحی آینده نگرانه U5 Ion به ادعای Aiways، در مدل تولیدی دستخوش تغییر آنچنانی قرار نخواهد گرفت. امکانات آینده نگرانه نیز کم در U5 Ion به کار نرفته، مثل حسگر اثر انگشت برای باز شدن درها، با مجموعه فرمان و نمایشگر برگرفته از جت های جنگنده.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

Buick Enspire Concept

بیوک به زودی به بازار کراس اوورهای قدرتمند الکتریکی چین ورود خواهد کرد و پیش نمایش آن نیز مفهومی Enspire است! یک کراس اوور قدرتمند تمام الکتریک یکه شتاب صفر تا صدی در محدوده ۴ ثانیه دارد و با هر بار شارژ کامل مجموعه باتری ها می تواند مسافتی بالغ بر ۵۹۶ کیلومتر را بی وقفه بپیماید. اطلاعات فنی از پیشرانه ارائه نشده اما می دانیم قدرت پیشرانه ۵۵۰ اسب بخار است. این مفهومی همچنین پیش نمایش رویکرد جدید در طراحی نسل آتی ساخته های بیوتیک است که ژست بصری متفاوت از دیگر ساخته های جنرال موتورز به آنها می دهد.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

Chery Arrizo ۶

چری با آریزو 6، یک آلترناتیو پریمیوم و برای سدان آریزو 5 معرفی می کند که اولین ساخته مجهز به پلتفرم فناوری های هوشمند این شرکت موسوم به Chery Lion است. آریزو 6 بر پایه آریزو 5 ارائه شده اما طول بدنه نسبتا بیشتری در مقایسه با این سدان کوچک چری داشته، از چهره و نمای عقب کاملا متمایزی بهره می برد که تا حدودی تحت تاثیر تازه ترین کراس اوور چری یعنی تیگو 8 طراحی شده است. تفاوت آریزو 6 با آریزو 5 بیشتر مشهود می شود جایی که مجموعه داشبورد و کنسول میانی به سبکی مدرن، بازطراحی شده است. آریزو 6 با موتور 1.5 لیتری توربو 140 اسب بخاری عرضه خواهد شد که با 210 نیوتن متر گشتاور، به گیربکس 5 سرعته دستی با DVT قابل اتصال است.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸؛ نوبرانه‌های بهاری سرزمین اژد‌ها

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج