۷۱۰۲۱۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فراکسیون کارگری :

جامعه کارگری را باید توانمند کرد

فراکسیون کارگری شورای شهر تهران تاکید کرد: خود را متعهد به پیگیری اصلاح قراردادهای موقت کار و فعالیت‌های صنفی کارگری می‌دانیم.

خبرگزاری ایلنا: افشین حبیب‌زاده عصر امروز در مراسم تقدیر از کارگران هنرمند که در مجموعه خانه مشق منطقه ۹ شهرداری تهران برگزار شد، با تبریک روز کارگر گفت: به باور بنده روز کارگر صرفا برای گفتن دشوار‌ ها و سخت های طبقه کارگر نیست. بلکه برای تقدیر از نوآوری‌ها، ابتکارات و سازندگی‌هایی است که در طول سال‌ها شکل گرفته و افتخارات بزرگی برای کشور به ارمغان آورد‌ اید.

وی با بیان اینکه کار فخر و افتخار است و دست کارگر جایگاه بوسة پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است، اظهار داشت: از نظر هویت و شخصیت انسانی هیچ تفاوتی در طبقه‌بندی مشاغل وجود ندارد و همه ما در کنار هم در مسیری مشترک قرار داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران توسعه و پیشرفت کشور را مرهون همت والای کارگران دانست و تصریح کرد: کار اعم از کار یدی، فکری و مدیریتی؛ محور پیشرفت، حرکت و حیات مستمر جامعه است، از این رو کارگر یکی از نقاط اتکای ظرفیت درونی کشور است.

حبیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه فرهنگ و هنر در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگ و هنر می‌تواند مسیر رسیدن به آمال و آرمان‌های طبقه کارگری و دیگر اقشار جامعه را هموارتر کند. بر این اساس جایگاه مطلوب آن است که هنرمندان واقعی این قشر بتوانند حرف دلشان را بزنند و امکانات عملی این کار؛ وسایل این کار، اجازه این کار و سرمایه این کار را داشته باشند، در آن صورت مطمئن باشید که قشر کارگر و زحمتکش جامعه، جایگاه واقعی خود را در عرصه فرهنگ و هنر خواهند داشت.

وی پیوند نزدیک هنر با واقعیت زندگی را مهم‌ترین ویژگی هنر کارگری مطرح کرد و ابراز داشت: این ویژگی مهم و برجسته سبب می‌شود که جامعه به این قشرعزیز و عظیم به مثابه سرمایه‌های اعتباردهنده ارزش بدهد و این امر نگاه منفی نسبت به یک شغل را از میان می‌برد.

معاون نظارت شورای شهر ادامه داد: من همواره باور دارم که ارزش یک کارگر ساده که با وجدان کار خود را انجام می‌دهد صدها بار بیشتر از یک متخصص با بالاترین تحصیلات است که صرفا پیگیر منافع خود می باشد. و این هنر و ادبیات کارگری است که نمود دهنده این جنبه مهم در جامعه است و این هنرمند عرصه کارگری یا کارگر هنرمند است که می‌تواند در آزادی و صداقت روح و پاکی وجدان، هنر خود را که هنری ارزشمند می باشد، بیافریند.

حبیب زاده با تاکید بر اینکه نباید نگاه صرف حمایتی به جامعه کارگری و کارگر داشته باشیم، بیان کرد:‌ باید به دنبال توانمندکردن جامعه کارگری باشیم. از اینرو باید دنبال طراحی و تدوین برنامه هایی در مجموعه شهرداری تهران باشیم که دستاوردهایی برای جامعة کارگری و کارفرمایی داشته باشد. از سوی دیگر باید به دنبال تامین امنیت شغلی و نیز تامین معاش آنان و نیز بازنشستگان این حوزه باید باشیم. زیرا ما نیاز بدان داریم که وضعیت زندگی کارگران و اقشار زحمتکش را بالا ببریم به صورتی که فاصله ثروت در جامعه به حداقل برسد.

وی افزود: همچنین پیگیری راهکارهای حقوقی در توانمند کردن این قشر از جمله در مسائلی نظیر قراردادهای موقت ضرورتی اساسی است که نظام مند کردن آنها به عنوان یکی از خواست های جدی مطرح است.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر اضافه کرد: علاوه بر آن بهترین راه رسیدن به پیشرفت اجتماعی در این حوزه، داشتن سازمان های کارگری و کارفرمایی قوی است که اراده مجموعه شهرداری تهران و مجموعه های وابسته به آن در این مسیر امری اساسی می باشد. از اینرو اصلاح قراردادهای موقت کار از طریق اجرای کامل تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۷ قانون کار، حمایت از کالاهای ایرانی، توجه به مطالبات صنفی کارگران و به رسمیت شناخته شدن حق آزادی فعالیت‌های صنفی کارگری از جمله خواسته‌های اساسی‌ای است که خود را متعهد به پیگیری آن می‌دانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج