۷۱۰۶۲۹
۱۲ نظر
۵۰۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
پ

نماینده مجلس: فیلترینگ، چاره کار نیست

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: فیلترینگ چاره کار نیست و جواب نمی دهد اما باید با رعایت شفاف حقوق شهروندی زمینه تقویت پیام رسانهای داخلی را هم فراهم کنیم.

خبرگزاری مهر: سیده حمیده زرآبادی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح مهمترین دغدغه های نمایندگان استان برای حل مشکلات مردم به سوالات مختلف نمایندگان رسانه های گروهی استان پاسخ گفت.

زرآبادی در اولین نشست مطبوعاتی خود اظهارداشت: بعنوان نماینده قزوین، البرز و آبیک مهمترین دغدغه ام بیان مشکلات مردم، ایجاد انسجام و وحدت و همدلی بین مسئولان و تلاش برای توسعه استان است.

وی گفت: در طول دوره نمایندگی تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۶ فقره نامه به دفتر رسیده که پیگیری لازم برای پاسخگویی به آنها صورت گرفته است و در سطوح ملی هم ضمن ارتباط با وزرا و برگزاری جلسه و نامه نگاری برای حل مشکلات مهم استان اقدام کرده ام.

زرآبادی بیان کرد: کم بودن سرانه تخت بیمارستانی، مشکل بحران آب، تخریب باغستانهای سنتی، تغییر کاربری اراضی و مشکلات کارگری از مسائل مهمی است که با کمک سایر نمایندگان پیگیر آن هستیم.

تیم اقتصادی دولت ضعیف است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ریاست مجمع نمایندگان استان با توافق انجام شده هر سال با یک نفر است که در آخرین دوره توسط اینجانب اداره خواهد شد.

وی افزود: با این که نماینده اصلاح طلب هستیم اما هرگز از رسالت نمایندگی در حوزه نظارت غافل نمی شوم و در این راستا تذکر لازم در سطح ملی و استانی به مسئولان داده می شود که تاکنون ۱۲۰ تذکر داده شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با این که نماینده طرفدار دولت بوده و هستم اما دلیل نمی شود ازبیان تذکر و انتقاد دوری کنم و بر اساس رسالت نمایندگی خود اعتباد دارم که تیم کاقتصادی دولت ضعیف است.

زرآبادی گفت: با توجه به جایگاه مجلس سعی کرده ام نظم و شان نمایندگی را حفظ کنم و به عنوان منظم ترین نماینده در حضور و غیاب مجلس انتخاب شدم و در کمیسیون صنایع هم تلاش کرده ام با نگاه کارشناسی در حل مشکلات این حوزه تاثیرگذار باشم.

استاندار قزوین باتجربه و کاربلد است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد استاندار قزوین اظهارداشت: آقای زاهدی به دلیل تجربه ارزشمندی که دارد فرد توانمندی است و چون در عرصه های مختلف بوده توان مدیریت استان را دارد اما استان ما خاص است و گاهی نگاههای سیاسی مانع انجام سریعتر کارها می شود.

زرآبادی یادآورشد: البته در استان ما گاهی کارهای انجام نشده گفته نمی شود و کارها مغفول می ماند لذا باید تلاش کنیم با همراهی همه مسئولان و اصحاب رسانه به عنوان بازوان توانمندی که می توانند جریان سازی کنند به جایی برسیم که توسعه ای متناسب با ظرفیت استان محقق شود.

راه اندازی اتاق فکر برای انسجام در حل مشکلات استان

زرآبادی گفت: با راه اندازی اتاق فکر درصددیم از همه ایده های کارشناسی برای بهبود امور و تصمیم گیری درست و انسجام استان استفاده کنیم و در این راستا رسانه ها نیز می توانند مشارکت کنند و کمک ما باشند.

وی در خصوص تخریب باغستانها هم بیان کرد: باغستانها از میراث ارزشمند استان است که همه باید برای صیانت از آن احساس مسئولیت کنیم و نگذاریم بسادگی در اجرای طرح های شهری از بین برود.

بانوان برای مسئولیت پذیری توانمند هستند

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصاب بانوان در مسئولیت های دولتی هم گفت: به نظر می رسد شایسته سالاری در دولت آقای روحانی بیشتر شده و من هم به عنوان یک نماینده زن احساس مسئولیت بیشتری برای واگذاری کارها به زنان توانمند دارم و انتصاب هایی که تاکنون در استان صورت گرفته همه بانوان از جمله خانم خمسه در جهاد کشاورزی و نجفی در مدیریت روستایی از افراد توانمندی هستند که می توانند بخوبی خدمت کنند.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم در بسیاری از جاها بانوان در مسئولیت پذیری از مردان بهتر بوده اند و این حقیقت می تواند ما را در ادامه این رویکرد مصمم کند تا از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

زرآبادی اظهارداشت: متاسفانه هنوز در استان ما و حتی کشور نگاه مثبتی به مدیریت بانوان نیست و این رویکرد باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: البته در مجموع در نوع انتصاب ها مشکل داریم و بیشترین مدیران ما بومی هستند و گاهی از مدیر بومی حمایت نمی شود و با تخریب شخصیت وی تلاش می شود کارها به افراد خارج از استان سپرده شود.

شعار تبلیغاتی در گرفتن بودجه کارساز نیست

زرآبادی با اشاره به کمبود بودجه استان گفت: برخی در خصوص بودجه شعار تبلیغاتی می دهند اما عملا کاری نمی کنند و ما نیز در بودجه هر چند در سال قبل با رشد ۲۶ درصدی وامسال رشد ۱۳ درصدی مواجه بودیم اما نیازهایمان تامین نمی شود.

مخالف فیلترینگ تلگرام هستم/ شبکه های داخلی حمایت شوند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بسته شدن تلگرام هم گفت: هر چند معتقدم در همه زمینه ها باید شبکه های داخلی حمایت شوند اما با فیلترینگ تلگرام مخالفم و اعتقاد دارم منع کردن جواب نمی دهد.

زرآبادی اظهارداشت: تجربه گذشته ما در ممنوع کردن ویدئو و ماهواره جواب نداده و نمی توانیم در عصر تکنولوژی از سیستم های ارتباطی نوین خود را محروم کنیم و نگران پیامدهای آن باشیم بلکه باید خود را تقویت کنیم و با آگاهی بخشی کاری کنیم تا مردم مختار باشند خودشان انتخاب کنند.

وی بیان کرد: البته در کشور بسیاری روی این موضوع اتفاق نظر دارند که تلگرام فیلتر شود اما شفاف نمی گویند ولی باید بپذیریم که تکنولوژی مسیر خود را می رود و محدود کردن راه چاره نیست.

زرآبادی گفت: باید پیام رسان های داخلی را تقویت کرده و با شفافیت بستر یکسانی برای فعالیت همه پیام رسانها مهیا کنیم.

حقوق شهروندی را رعایت کنیم

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد با بدحجابی و منکرات و حوادث ایجاد شده در روزهای اخیر هم اظهارداشت: در خصوص حقوق شهروندی باید مواضع خود را شفاف مطرح کنیم تا مردم تکلیف خود را بدانند و دادن پاسخ مبهم کارساز نیست.

وی گفت: روشها و سیاست گذاری ها ما در گذشته در مورد حجاب درست نبوده و باید در این زمینه تغییر نگرش صورت گیرد و برخوردهای فیزیکی و امنیتی نمی تواند مشکلات را حل کند بلکه باید به گونه ای رفتار کنیم که بانوان ما به پلیس به عنوان یک نیروی مدافع و حامی حقوق خود نگاه کنند و این اعتمادسازی با رفتار درست حاصل می شود.

سیاست گذاری در صنعت اشتباه است

عضو کمیسیون صنایع در خصوص مشکلات بخش صنعت هم گفت: سیاست گذاری ما در بخش صنعت اشتباه است و تزریق پول نتوانسته مشکلات را حل کند و معلوم نیست طرح بهین یاب آیا توانسته مشکلات و رکود صنعت و تولید را برطرف کند و این موضوع باید ارزیابی شود.

وی گفت: در صنعت استان هم مشکلاتی دیده می شود و باید با پیگیری لازم برای حل آن اقدام کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      بجا این مضخرفات فکر اشتغال جوانان باشید

    • بدون نام

      خانم زرآبادی اینکه بعد از این همه مدت حداقل تو یکی فهمیدی تیم دولت ضعیف است ما را بسیار خوشحال کردید حاج خانم حالا خبر نداری که مدیران این دولت! !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ع

      خانم شما خوبی دیگه خیلی همدلی هستش شکا که چاره مشکلات اقتصادی را بدتر میکنید حل نمیکنید خانم نماینده چراشمایی که درخبرملت پیام داشتین درتلگزام رفتین به حای دیگه واینکه حالا چراگپتون خالیه مارامیخواین ازهبرمنع کنید چاره گرانی نیساش که پدر مردم دربیارین

    • بدون نام

      مسولین فکرمیکنن باپاک کردن صورت جلسه مسله حل میش بدترمردم عقده ای میکنیدوجای دیگه تلافی میکنن تورای گیری راهپیمایی ...

    • ناشناخته

      از دید مسولین بهترین راه آسون ترین راهه

    • بدون نام

      اینابرای درپوش گذاشتن روکارهای کثیفشون دست به همه‌کارمیزنندولی بترسیدازان روزکه خداصبرش سربیادودرپوش رابردارد

    • رضا

      دولت خودش خراب مبخاد ملت زوری درست کنه بخدا ملت مقصر نیست وگرنه تا حالا همچی درست شده بود خودتون عوض کنید

    • غلام

      دمکراسی همیشه نبایدماننددولبه قیچی خلاف هم بازشودوقتی منافع ملی پیش امدوخطر برای منافع فرهنگی سیاسی دینی پیش آمدهمه گروهابایددرځدمت منافع ملی باشندوسازمځالف کوک نکنند

    • محمد٣١٣

      دمش گرم خیلی عالی حرف زده

    • بدون نام

      خب یه کاری بکنید چرا اینقدر بی تفاوت هستید شما مثلا نماینده مردم هستید ۴۰ میلیون عدد کمی نیست

    • ولایت

      خانم نماینده...اگه از مشکلات و ناامنی های تلگرام خبر داشتید،هرگز مخالف نبودید...ما در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنیم...برای حفاظت از این کشور و نوامیس ما هزاران شهید دادیم...همین تلگرام عامل ناامنی خارجی برای کشور ما بود...همین تلگرام عامل جدایی و طلاق خانواده ها و عادی شدن روابط محرم و نامحرم دختر و پسر رو به دنبال داشت...و موارد بسیار دیگر...پس خواهشا بجای مخالفت،از کالای داخلی حمایت کنید...تا امنیت ما حفظ بشه...والسلام

    • بدون نام

      بجای همه این کارا به فکر میلیونها جوان بیکار باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج