تقاضایی برای آموزشِ زبان غیرانگلیسی وجود ندارد
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی 1
کلاسینو_1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
زمردی_داخلی1
سفیر بار ساقدوش_1
لاله زار مال_1
سفیر بار ساقدوش_3
زمردی_داخلی3
اپیلاسیون نانا 3
کلاسینو_3
ریزخور_3
دکتر نداف کرمانی 3
لاله زار مال_3
زمردی_داخلی4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_4
ریزخور_4
لاله زار مال_4
کلاسینو_4
دکتر نداف کرمانی 4
زمردی_داخلی2
اپیلاسیون نانا 2
کلاسینو_2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نداف کرمانی 2
ریزخور_2
لاله زار مال_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۷۱۱۰۴۸
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
۴۱۴۲
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش آمادگیِ حقوقی و قانونی را برای ارائه هر یک از زبان‌های خارجی دارد، اما تقاضایی برای فراگیری و یادگیری وجود ندارد.

خبرگزاری ایلنا: مهدی نویدادهم (دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش)، درباره آموزش زبان‌های خارجی در مدارس، با اشاره به مصوبه این شورا مبنی بر آموزش زبان‌های دیگر بجز انگلیسی، گفت: با وجود این مصوبه و بر اساس قوانین و ضوابط موجود، دانش آموزان ما، غیر از زبان فارسی، باید در در دوران تحصیل یک زبان دیگر را نیز فرا بگیرند، این در حالی است که در حال حاضر به دلایل مختلفِ علمی، فرهنگی و آموزشی، وجه غالبِ یادگیری، زبانِ انگلیسی است.

وی افزود: با این وصف، تجربیات ما در داخل و یافته‌های علمی، نشانگرِ این است برای اینکه اسیر امپریالیسمِ زبانی نباشیم باید برنامه‌هایی را تدوین کنیم که سیستم را از تک زبانی بودن، خارج کند، لذا برای برون رفت از این وضعیت بود که شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۱ مصوبه ای را گذراند که بر اساس آن به آموزش و پرورش اجازه داده شد که چند زبان دیگر را از جمله آلمانی، فرانسه، ایتالیایی، روسی و اسپانیولی ارائه دهد و در همین راستا نیز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی موظف به تولید و تهیه برنامه درسی، کتاب و همچنین تربیت معلم شد و گامهایی هم در این زمینه برداشتیم.

او در ادامه با تاکید بر دو سویه بودنِ این موضوع، اظهار داشت: در این میان نباید این را از کانون توجه و تمرکز دور داشت که یک سویِ چنین فرآیندی عرضه آموزش است و سوی دیگر تقاضا برای ارائه آموزش‌ها، این بدان معنی است که آموزش و پرورش آمادگیِ حقوقی و قانونی را برای ارائه هر یک از این زبان‌ها دارد، اما در مقابل تقاضایی برای فراگیری و یادگیری وجود ندارد.

نوید ادهم، ابعاد و مسائل سیاسی، اجتماعی و علمی جهان و همچنینِ فقدانِ ادامه آموزش‌ها در دانشگاه‌ها را از دلایلِ اصلیِ چراییِ نبود تقاضا در این زمینه برشمرد و با اشاره به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در مورد آموزش زبان روسی در مدارس ایران، گفت: در واقع پیشنهاد آقای بطحایی این بود که در قالب یک تفاهم و تعامل مشترک، تعدادی از دانش آموزان ایرانی که متمایل به یادگیری زبان روسی هستند، تحت آموزش قرار بگیرند و متقابلاً تعدادی از دانش آموزان روسی نیز که به فراگیریِ زبان فارسی علاقه دارند، آموزش ببیندند و این به این معنا نیست که آموزش زبان انگلیسی در همه مدارس ممنوع و آموزش زبانِ روسی جایگزین آن شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که روند کنونیِ آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش تا چه حد دانش آموزان و دانشجویان ما را به مهارتِ کارآمدِ دانستنِ یک زبانِ خارجی مجهز می‌کند؟ گفت: متاسفانه میزان یادگیری زبان در مدارس ما ضعیف است!

وی در تشریح دلایلِ این ناکارآمدی اظهار داشت: نحوه آموزش زبان خارجی (بطور شاخص زبان انگلیسی) در آموزش و پرورش مورد واکاوی قرار گرفته است. از جمله ضعف های عمده این شیوه آموزش می توان به میزانِ توانمندی معلمان، برنامه درسی، رویکرد تالیف کتب، شیوه های آموزش و همچنین مدت زمان آموزش که غالباً ۲ ساعت در هفته است، اشاره کرد.

او ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد آموزش زبان که مدعی اند در این زمینه موفق هستند، هر روز یا یک روز در میان کلاس ها برپاست و همین پیوستگی آموزش، باعث پایداری آموزش شده است. ضمن اینکه شرایط محیطی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ مسلماً محیطی که شرایطِ لازم را برای استفاده دانش آموزان از آموخته هایشان را نداشته باشد، محیطی تقویت کننده برای آموزش زبان نیست.

وی همچنین در واکنش به این سوال که آیا در حال حاضر لزومِ افزایش ساعت و زمان تدریس زبان در مدارس احساس می شود و اگر می شود آیا شورا به بازنگریِ مصوبات قبلی خود تن خواهد داد؟ گفت: اگر شرایط تغییر کند، حتما، شورای عالی تعصب کور نسبت به مصوبات قبلی خود ندارد و قطعاً متناسب با یافته های جدید علمی – پژوهشی، تلاش خواهد کرد تا خود را بروز نگه دارد.

نویدادهم افزود: اگر مصوبه‌ای در یک زمانی، بر پایه های یک دانش تخصصی تصویب شده باشد و بعد دانش و تجربه جدیدی ایجاد شود، طبعاً آموزش و پرورش و شورای عالی نیز قوانین خود را اصلاح خواهد کرد. همچنان که به طور مثال در فرانسه که سن ورود دانش آموزان به مدرسه ۶ سال بود، به تازگی بر پایه نتایج تحقیقات و پژوهش‌های جدید، به سنِ ۳ سالگی کاهش یافته‌است.

او اظهار داشت: تردیدی نیست که بروز بودن و پذیرشِ تحولاتِ محیط، نشان از سرزندگی و پویایی یک سیستم دارد! اگر سیستم یا فردی بگوید که من ۵ سال، ۱۰ سال یا ۲۰ سال پیش یک تصمیمی گرفته‌ام و دیگر آن را تغییر نمی‌دهم، در واقع نشانگرِ بی‌توجهی به یافته‌های علمی و پژوهشی است!

او همچنین در پاسخ به این پرسش که با این وصف آیا این امکان وجود دارد که مصوبه ممنوعیت آموزش زیان انگلیسی در دوره ابتدایی که پیشتر در این شورا به تصویب رسیده است، مورد بازنگری قرار بگیرد؟ گفت: آن موضوع باید از ابعاد مختلفِ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... مورد بررسی همه جانبه و دقیق قرار بگیرد و اگر قرار بر تغییر باشد، بدون شک آن تغییر صورت خواهد گرفت، اما با این وجود باید به این مهم توجه داشت اولویتِ آموزش در دوره ابتدایی، تقویت هویت ملی و یادگیریِ پایدارِ زبان و ادبیات فارسی است.

انتشار یافته: 8
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
17:12 - 1397/02/11
مسولین آموزشی ما واقعا نابغه هستند یا بی سواد؟!!!وقتی زبان بین الملل و زبان مقاله های پژوهشی و علمی در کل جهان انگلیسی هستش پس حذف زبان انگلیسی و جاگزین به جای آن چیست وقتی تمام سایت های مهم زبان اصلیش انگلیسی هستش پس هدف مسولین آموزشی کشور چی هستش؟!!به خدا تفکر های اشتباه فقط موجب واماندگی و درجا زدن می شود وبس !!عربی به چه دردی می خوره خوب عربی را حذفش کنید قرآن هم که همان حروف فارسی خودمان هستش تازه راحتر هم هست چون اعراب و نشانه گذاری شده هستش
پاسخ ها
بدون نام
United States
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
خودتونو کشتین من نمیدونم چرا بعضی ها چهار تا جمله ی فارسی رو نمی فهمند و اصرار دارن جور دیگه یی اونو جا بزنن و وانمود کنن زبان اینگلیسی قراره با روسی جایگزین بشه.. همه جای دنیا همه ی زبان ها آموزش داده میشه و کسی نمیگه فقط اینگلیسی باید اموزش داده بشه چون فلان و بهمان. زبان ابزار ارتباطه و همونطور که کسی نمیتونه با ما ارتباط مناسبی به زبان اینگلیسی برقرار کنه ما هم نمیتونیم با یک غیر اینگلیسی زبان ارتباط عمیق و دقیقی به زبان غیر مادریش برقرار کنیم.. اینقدر مساله بغرنج نیست. هر کی هر زبان دلش خواست یاد میگیره.. اضافه شدن یک انتخاب که جار و جنجال ندارد. اینها مشکلشان جای دیگری است اینجا تلافیشو درمیارن
Iran, Islamic Republic of
17:27 - 1397/02/11
به زور که نمیشه روسیرایاد داد فامیل من کلاس 10راهنمایی بود میگفتش چراباید ریاضی رایاد بگرم الان شما گرفتینروسی هر کی دوست داره یاد میگیره انگلییسی
Iran, Islamic Republic of
18:03 - 1397/02/11
آلمانی اگه میگفتین بعد انگلیسی باز ی چیزی ولی خدایی روسی بیشتر شبیه ی جوکه!
Netherlands
18:58 - 1397/02/11
اصلا معلمشو دارید؟
منابعشو دارید؟
40 ساله دارید تو مدارس انگلیسی درس میدید اینهمه هزینه اموزشگاه و کناب..هنوز بچه ها سلام نمیتونن بگن به انگلیسی اونوقت زبان مخوف و سرد روسی رو میخواهید بیارید رو کار؟
باز رفتید اونور آب دو تا...دیدید هول ورتون داشت؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
زبان سرد و مخوف روسی !!!!!! مردم از خنده برید یکم مطالعه کنید و ادبیات ونویسندگان روسیه و شاهکار هاشون رو بشناسید. برتر از هر کشور دیگری هستند
Iran, Islamic Republic of
11:57 - 1397/02/12
آقای بختیار عزیز،زبان عربی رو اگه به خوبی آموزش بدن میشه با 26 کشور دنیا ارتباط برقرار کرد و تازه بنا به تحقیق دانشگاه هاروارد زبان عربی کاملترین زبان دنیاست و همینطور زبان دین ماست
Iran, Islamic Republic of
19:20 - 1397/02/12
من متاسفم از اینکه افرادی در جامعه ما همیشه برای فرار از اصل و اشتباهات سریع وامدار دین و مذهب می شوند یعنی ارامنه وزرتشتی و کلیمی و مابقی اقلیت های داخل ایران زبان علمی شان زبان مذهبی آنها هست انگلیسی زبانی است که یادگیریش در 70%از کشور های جهان اجباری هستش حتی همین کشورهای عرب و پاکستان ؟چون تمام سمینارهای بین الملل و کلیه پژوهش ها و کلیه خدمات مصرفی الکترونیک زبان علمی و استاندارد انگلیسی دارند نه اینکه من از انگلیسی ها خوشم بیاد ولی باید به بالاتر نگاه کرد زبان عربی دوست عزیز با 29کشور رابطه برقرار می کند زبان انگلیسی با 189کشور!!!!بعد زبانی اصلا در ایران تدریس نمی شود که حالا من مخالف و شما موافق باشیم آخه زبان محاوره ای و مکالمه ای چه ربطی به قواعد دارد در سیستم آموزشی ما بهصورت فرار و قواعدی دارد تدریس می شود
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
سوییچ ایران_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 1
سوییچ ایران_3
خرید باکس 3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
عارفی_3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
شیرآلات زمانی_4
عارفی_4
دکتر نائبی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
سوییچ ایران_4
خرید باکس 4
عارفی_2
سوییچ ایران_2
دکتر نائبی_2
شیرآلات زمانی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
خرید باکس 2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_تزریق چربی موبایل
کلینیک النا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی
شفا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
تدبیرکالا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
فنی آتل_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر