۷۱۱۱۴۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

منتجب نیا: دولت کمتر به شعار جوانگرایی عمل کرده

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: باید از تمام نیروهای جوان و شایسته در یک بانک اطلاعاتی رزومه و اطلاعات داشته باشیم تا در موقع نیاز از آن نیرو استفاده کنیم.

خبرگزاری ایلنا: حجت الاسلام منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در نشست هم اندیشی شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب با اشاره به ضرورت تشکیل این جلسات توسط جوانان گفت: این تجمع و حضور جوانان از احزاب مختلف اصلاح طلب مایه خیر و برکت و یک گام به سوی جلو است که می‌تواند در آینده باعث اتفاقات بهتری شود و توصیه من این است که این حرکت با جدیت فراوان ادامه داشته باشد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: نقش جوانان در احزاب و در آینده مدیریت کشور را اگر بخواهیم بررسی کنیم چند اصل دارد؛ ابتدا ضرورت جوانگرایی توسط حاکمیت و پذیرفته شدن تئوری جوانگریی و توجه به نسل جوان که مورد اجماع همه سیاسیون و مسئولان است. به دلیل آنکه عقل و منطق هم از این مسئله حمایت می‌کند و در منابع دینی و وحیانی ما هم آمده است. امام صادق(ع) به یکی از یاران خود می‌فرماید آیا در بصره موفق بوده ای که مردم را به اهل بیت جذب کنی؟! می گوید مردم چندان استقبال نکردند! امام می فرماید:به سمت جوانان بشتاب و به آنان توجه کن چون آنان به خیر بیشتر گرایش دارند .

وی افزود: مسئله بعدی، برتری جوانان نسبت به دیگران است. جوان منبع انرژی است ، روح پاک تر و قلبی باصفاتر دارد و وابستگیش به مادیات کمتر است، اندیشه زلال دارد و اطلاعاتش به روزتر از نسل های قبلی خود است. سوم شعار جوانگرایی همیشه در بین همه مسئولین رایج بوده به خصوص در ایام انتخابات و موارد مشابه آن همه ادعا می کنند که ما جوانگرایی می کنیم اما در عمل کمتر می بینیم و اگر هم باشد دستوری و بخشنامه ای است.

منتجب نیا ادامه داد: مسئله ای که آفت جوانگرایی است رانت و گسترش رانت است؛ رانت خویشاوندی قبیله‌ای باندی یا نهادی که باعث بی عدالتی هم می شود، مثلا یک رانتی هم که می بینیم رانت دانشگاهی است که می گویند فلانی فارغ التحصیل یک دانشگاه خاص است و باعث می شود به او یک مسئولیت بزرگ بدهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به فقدان بانک اطلاعاتی نیروهای کارآمد گفت: یکی از معضلات ما فقدان بانک اطلاعات از نیروهای جوان است. ما چنین چیزی نداریم من این را در دولت آقای موسوی و خاتمی هم گفتم، ما باید از تمام نیروهای جوان و شایسته در یک بانک اطلاعاتی رزومه و اطلاعات داشته باشیم تا در موقع نیاز از آن نیرو استفاده کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل ما نداشتن یک سیستم آموزش نیرو برای آینده مدیریتی کشور است. لذا وقتی یک مسئول می خواهد از یک جوان استفاده کند می بیند یک جوان تجربه و رزومه خاصی ندارد .

منتجب نیا خاطر نشان کرد: برای حل این مسائل ما باید در ابتدا رانت را از بین برده و شایسته سالاری را جایگزین آن کنیم.دوم سریعا تمام نیروهای جوان و ارزشمند در کشور شناسایی و یک بانک اطلاعاتی دقیق از آنها تشکیل شود و سوم با تشکیل کارگاه های آموزشی سعی به کادرسازی و نیروسازی کیفی برای آینده کشور کنیم و دیگر اینکه مسئولین را ملزم به جذب جوانان و آماده عهده داری مسئولیت کنند.

وی گفت: نقش وزارت جوانان و مخصوصا معاونت جوانان این وزارتخانه از بقیه دستگاه‌ها در انجام این امور پر رنگ تر است.خوشبختانه الان وزیر جوانان ما آقای سلطانی فر هستند و معاونت جوانان آقای تندگویان که باید اول با برنامه ریزی در حوزه جوانان مشکلات اقتصادی و بعد ازدواج و مشکلات فرهنگی را مدنظر قرار دهند. امروز در دولت آقای روحانی بعد از گذشت پنج سال از عمر دولت کمتر شاهد عمل به وعده جوانگرایی بوده ایم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان گفت: احزاب و تشکل ها که در همه دنیا به دولت در سایه معروف هستند باید به فکر کادرسازی باشند تا در آینده نیروهای آموزش دیده تحویل کشور دهند.نهادهای تبلیغاتی اعم از رسانه های عمومی مثل رسانه ملی در ارتباط با فرهنگ سازی نقش بسزایی دارد که کم کاری می کنند. رسانه های مکتوب و مجازی نقش زیادی در جوانگرایی دارند که اگر همه دست به دست هم بدهند ما به زودی از یک نظام اداری تنبل به سمت یک نظام جوان و چالاک می رویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حاج آقا همه اون جوونا تون که باید بیاورند سرکار خارج هستند! چه جوری بیارنشون سرکار؟!

    • عنقا

      عجب بعدا فامیل منم جوان باید دریابید دیگه خیلی سخته تازه به این نتیجه رسیدین

    • بدون نام

      ادمین جان این اپلیکشن برترینها ای کاش ذخیره میکرد اگر گزینه ذخیره هم داشته بود خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج