۷۱۱۶۶۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا‎؛ دومین تلاش کی‌روش

فردا در شهر دبی امارات قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود و تیم ملی ایران به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در سید اول قرار دارد. ایران در سال‌های اخیر در صدر جدول تیم‌های ملی آسیایی قرار داشته و با دو صعود متوالی به جام جهانی از نگاه کارشناسان بهترین تیم فعلی آسیاست، با این حال سال‌هاست که نتوانسته قهرمانی سال ۱۹۷۶ آسیا را تکرار کند و شاید این بار بهترین فرصت باشد که بتواند برای چهارمین بار قهرمان قاره شود.

ایران ورزشی: فردا در شهر دبی امارات قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود و تیم ملی ایران به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در سید اول قرار دارد. ایران در سال‌های اخیر در صدر جدول تیم‌های ملی آسیایی قرار داشته و با دو صعود متوالی به جام جهانی از نگاه کارشناسان بهترین تیم فعلی آسیاست، با این حال سال‌هاست که نتوانسته قهرمانی سال ۱۹۷۶ آسیا را تکرار کند و شاید این بار بهترین فرصت باشد که بتواند برای چهارمین بار قهرمان قاره شود. این دومین تلاش کی‌روش برای فتح قله فوتبال آسیا با تیم ملی ایران خواهد بود. در جام ملت‌های ۲۰۱۵ تیم ملی با قضاوت جنجالی بن ویلیامز استرالیایی در یک چهارم نهایی مقابل عراق در همان نیمه اول ده نفره شد، با این حال بازی در ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و تنها در ضربات پنالتی حذف شدیم.
دومین تلاش کی‌روش

مربی پرتغالی که بحث تمدید قراردادش در روزهای گذشته دوباره مطرح شده و به احتمال زیاد در امارات هم روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند، این بار نمی‌خواهد فرصت قهرمانی را از دست بدهد و انگیزه زیادی برای بالا بردن جام دارد. آخرین بار در سال 2004 بود که تیم ملی توانست به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برسد. تیم ملی با هدایت برانکو و یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران با عبور از کره جنوبی به نیمه نهایی رسید، ولی مقابل چین میزبان و با یک بازیکن کمتر باز هم طعم تلخ حذف در ضربات پنالتی را چشید. این نخستین باری بود که این مسابقات با 16 تیم برگزار می‌شد.

در دو دوره بعدی تیم ملی به ترتیب با هدایت قلعه‌نویی و قطبی به این مسابقات رفت، ولی با دو شکست مقابل کره جنوبی پای نیمه‌نهایی متوقف شد. هر دو شکست در آن زمان بازتاب زیادی داشت و فشار رسانه ها به قدری زیاد شد که دو مربی چاره ای جز ترک نیمکت تیم ملی نداشتند.
سخت‌ترین گروه

این نخستین دوره جام ملت‌هاست که با ۲۴ تیم برگزار می‌شود و امارات برای دومین بار میزبان مسابقات است. این تیم هم به خاطر میزبانی در قرعه‌کشی فردا سرگروه خواهد بود و چهار سروگروه دیگر را ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان تشکیل می‌دهند. تیم‌ها در شش گروه چهار تیمی قرار می‌گیرند و دو تیم برتر هر گروه به همراه چهار تیم برتر سوم به مرحله یک هشتم نهایی می‌رسند. مدافع عنوان قهرمانی مسابقات استرالیاست که امیدوار است برای سومین دوره متوالی به فینال برسد.

در میان تیم‌های سید دو سوریه، عراق و ازبکستان حریفان سرسخت‌تری هستند. سوریه با وجود جنگ داخلی اخیر نسل خیلی خوبی در اختیار دارد و در مقدماتی جام جهانی هم توانست به پلی‌آف برسد. عراق و ازبکستان هم معمولا در جام ملت‌ها نتایج خوبی می‌گیرند و حریفان آسانی نیستند. قطر، تایلند و چین سه تیم دیگر سید دو را تشکیل می‌دهند.

در سید سه عمان حریف شناخته‌شده‌تری است، ولی فلسطین هم در این سال‌ها پیشرفت خوبی داشته. لبنان، ویتنام، هند و قرقیزستان چهار تیم دیگر سید سوم هستند. سید چهارم شامل کره شمالی، بحرین، اردن، یمن، ترکمنستان و فیلیپین است. گروهی شامل عراق، سوریه یا ازبکستان در کنار عمان و کره شمالی می‌تواند گروه سخت‌تری برای تیم ملی باشد، هرچند بعید است شاگردان کی‌روش برای صعود به مرحله حذفی مشکل زیادی داشته باشند.

کی‌روش یکی از حاضران مراسم قرعه‌کشی است و انتظار می‌رود سرمربیان تیم‌های حاضر در مسابقات هم در مراسم حاضر باشند. در آستانه این مراسم مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال خبر داد که مذاکره برای تمدید قرارداد کی‌روش شروع شده و انتظار می‌رود به زودی قرارداد جدیدی بین طرفین امضا شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باکیروش بزرگ حتمی قهرمان جام ملتهای اسیا میشیم وجام جهانی جزو۸تا

    • بدون نام

      کیروش بزرگ نه کیروش بزدل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج