۷۱۲۱۴
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

"بریکینگ بد" رکوردها شکست

قسمت آخر سریال «بریکینگ بد» رکورد بینندگان خودش در شبکه ای‌ام‌سی و همچنین رکورد دانلود غیرقانونی را شکست.

خبرآنلاین: قسمت آخر سریال «بریکینگ بد» رکورد بینندگان خودش در شبکه ای‌ام‌سی و همچنین رکورد دانلود غیرقانونی را شکست.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و قسمت آخر سریال «بریکینگ بد» روی آنتن رفت و ۱۰.۳ میلیون نفر به تماشای آن نشستند و بدین ترتیب سریال رکورد تعداد بینندگان خودش در شبکه ای‌ام‌سی را شکست، این درحالی است که در کمتر از ۱۲ ساعت، بیش از ۵۰۰ هزار بار این اپیزود به شکل غیرقانونی دانلود شده است.

سریال «بریکینگ بد» داستان والتر وایت، دبیر شیمی دبیرستانی است که متوجه می‌شود دچار سرطان ریه شده است. او برای تامین مخارج زندگی خانواده‌اش پس از مرگ خود به همراه یکی از شاگردان قدیمی‌اش به نام جسی پینک‌من دست به تولید شیشه می‌زند. قسمت آخر سریال روز یکشنبه روی آنتن رفت، درست یک هفته پس از اینکه سریال برنده جایز امی (اسکار تلویزیونی) بهترین سریال درام شد.

دو قسمت آخر سریال «بریکینگ بد» که اپیزودهای پانزدهم و شانزدهم فصل پنجم سریال بودند، هر کدام با در نظر گرفتن تبلیغات ۷۵ دقیقه زمان داشتند (اپیزودهای دیگر سریال ۴۵ دقیقه‌ای هستند).

اپیزود آخر با عنوان «فلینا» به نسبت اپیزود یکی مانده به آخر ۳.۷ میلیون نفر بیشتر بیننده داشت. این درحالی است که اپیزود قبلی سریال با ۶.۶ میلیون نفر بیننده، پربیننده‌ترین قسمت سریال بود.

"بریکینگ بد" رکوردها شکست

سریال «بریکینگ بد» بیننده‌اش را به دنیای مخوف تولید و عرضه ماده مخدر «شیشه» می‌برد، دنیایی که در آن والتر وایت در ظاهر بیگناه به یک سلطان بدل می‌شود.

این سریال به دلیل فیلمنامه‌های جذاب و خط داستانی غیرقابل پیش‌بینی‌اش، بازی‌های فوق‌العاده برایان کرنستن در نقس والتر وایت، آرون پال در نقش جسی پینک‌من و آنا گان در نقش اسکایلر، همسر والتر و فیلمبرداری چشم‌نوازش به شهرت رسید.

با این حال چیزی که بسیاری از بینندگان را با سریال همراه کرد، تبدیل شدن والتر وایت از یک مرد معمولی به هیولایی در اپیزودهای نهایی بود.

در اپیزودهای ابتدایی سریال والتر وایت فقط یک معلم شیمی ۵۰ ساله بی‌پول است که برای خانواده‌اش و درمان خود وارد دنیای تولید شیشه می‌شود. اما دنیای تولید مواد مخدر در نهایت او را جذب خود می‌کند و از او یک مجرم بزرگ می‌سازد.

والتر در طول سریال موفق می‌شود به پول، هدف اولیه خود برسد و در جایی از داستان به سرمایه‌ای ۸۰ میلیون دلاری می‌رسد، اما رسیدن به این پول به بهای از دست دادن تقریبی خانواده‌اش است و پایان سریال با رخ دادن چند تراژدی برای شخصیت‌های اصلی همراه است.

اپیزود نهایی «بریکینگ بد» برای شبکه ای‌ام‌سی یک رکورد است، اما همچنان پربیننده‌ترین سریال این شبکه، «مردگان متحرک» است که پربیننده‌ترین قسمت آن ۱۲.۴ میلیون نفر بیننده داشته. با این حال «بریکینگ بد» سه برابر سریال «Mad Men» که جوایز متعددی از امی و گلدن گلوب برده بیننده داشته است. پربیننده‌ترین اپیزود «Mad Men» حدود ۳.۵ میلیون نفر بیننده داشته.

با اینکه شبکه ای‌ام‌سی از آمار بینندگان قسمت آخر «بریکینگ بد» خیلی خوشحال است، اما مطمئنا با دیدن آمار دانلود غیرقانونی این سریال عصبانی هم شده.

قسمت آخر سریال حدود یکی دو ساعت پس از پخش روی سایت‌های غیرقانونی دانلود قرار گرفت و طبق آمار سایت «تورنت فریک» در کمتر از ۱۲ ساعت بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شد.

این سریال بیش از هر کشوری در استرالیا دانلود شده است (۱۸ درصد کل دانلودها از این کشور بوده است) و بعد از آن آمریکا با ۱۴.۵ درصد، بریتانیا با ۹.۳ درصد، هند با ۵.۷ درصد و کانادا با ۵.۱ درصد قرار دارند.

دیگر کشورهای فهرست ۱۰ کشور اصلی دانلود غیرقانونی اپیزود «فلینا» کشورهای هلند، لهستان، فیلیپین، فرانسه و آفریقای جنوبی هستند.

از طرفی سریال در شبکه‌های اجتماعی نیز به یک موضوع بسیار داغ بدل شد و از این نظر نیز رکوردشکن بود. پیش و پس از پخش این اپزود، در شبکه‌های مختلف اجتماعی، بسیاری از کاربران درباره این اپیزود صحبت کردند. این اپیزود سه برابر داغ‌ترین موضوع شبکه اجتماعی توئیتر یعنی بازی دو تیم فوتبال آمریکایی «نیو انگلند پاتریوتس» و «آتلانتا فالکنز» توئیت و نظر داشته است.

وینس گیلیگان، طراح سریال «بریکینگ بد» گفت: «اصلا باورم نمی‌شود که با هر اپیزود بیننده‌های سریال بیشتر شده است... باورکردنی نیست. برخی از من پرسیده‌اند با این آمار و ارقام دلت نمی‌خواهد چند اپیزود دیگر هم بنویسی؟ برعکس، به نظرم بخت همراهم بوده و بهترین زمان را برای پایان دادن سریال انتخاب کردیم.»

با پایان قسمت آخر «بریکینگ بد» آهنگ «بی‌بی بلو» (Baby Blue) کار گروه «بدفینگرز» روی تیتراژ پایانی شنیده می‌شود. از زمان پخش این قسمت، آمار دانلود قانونی این آهنگ در سایت آی‌تیونز ۹۰۰۰ درصد رشد داشته است و آهنگ وارد ۲۰ آهنگ داغ این سایت شده است.

این درحالی است که این آهنگ در سال ۱۹۷۲ اجرا شده و تا پیش از این در یک هفته ۱۰۰۰ بار هم دانلود نشده بود اما از زمان پخش اپیزود آخر «بریکینگ بد» در کمتر از یک هفته بیش از ۵۰۰۰ بار دانلود شده است.

به نظر می‌رسد سریال «بریکینگ بد» با موفقیت و شکستن رکوردهای مختلفی به کار خود پایان داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج