۷۱۳۲۲۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کتبی با عنوان مجعول «خلیج» در نمایشگاه کتاب

در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در غرفه‌های برخی انتشارات از نام مجعول خلیج به جای خلیج فارس استفاده شده است.

خبرگزاری ایلنا: به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه برداری، مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور و رئیس کمیته نام‌نگاری و یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی ایران در نامه‎ای به وزیر ارشاد خواستار صدور دستور مقتضی برای جلوگیری از توزیع این کتب در نمایشگاه مطبوعات شد.

در این نامه آمده است: «چنانچه استحضار دارید کمیته تخصصی «نام‌نگاری و یکسان‌سازی نام‌های جغرافیایی ایران» بنا به مصوبه شماره ۱۷۵۶۶/ت۲۲۵۴۴ه- مورخ ۳/۵/۱۳۷۹ هیئت محترم وزیران، با مسئولیت سازمان نقشه‌برداری کشور، عهده‌دار جلوگیری از تشتت در نام‌های جغرافیایی و همچنین ثبت صحیح و مستند نام‌های جغرافیایی است و بر همین اساس صحت استفاده از اسامی مکان‌های جغرافیایی از جمله «خلیج فارس» را در سطح ملی و بین‌المللی رصد می‌کند.

بنا به اطلاعات واصله درسی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در برخی از انتشارات از نام مجعول خلیج به جای خلیج فارس در غرفه‌هایی استفاده شده است،که موارد این نقض به پیوست تقدیم می‌گردد. لذا خواهشمند است دستور مقتضی برای جلوگیری از توزیع این کتب را صادر فرمایید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Raad

      باید درباره خلیج فارس خیلی مطالعات زیادی بشه و این پهنه ابی رو به دیگران از طریق مختلف بشناسونیم چون خلیج پارس هویت واقعی ما ایرانیاس .ما تو این قضیه خیلی کوتاهی کردیم ،عربا همیشه دنبال حاشیه بودن و ما هم تو این قضیه به نوعی کمکشون کردیم چون اتحاد و یکدل نیستیم،تو جنگ تحمیلی همه جوره متحد بودیم ولی تو این قصیه ساز خودمونو میزنیم.مثالی بزنم شادمهر چند وقت پیش رفته بود دبی سر همین قضیه طردش کردن و با کمال میل و قاطع رو حرفش موند چون ایرانی واقعیه و به وطنش تعصب داره ،چند سال پیش ابی رفته بود همین دبی اهنگ خلیج فارس نخوند با دلار خریدنش،من به شخصه ابی رو خیلی دوس داشتم ولی بخاطر این کارش بی ارزش کرد خودشو و یه عمر فعالیتشو تو زمینه خوانندگی زیر سوال برد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج