۷۱۳۵۲۸
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

ابتکار: چرا یک سوم مواد غذایی دورریز می‌شود؟

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اهمیت نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف آب گفت: به عنوان یک کشور اسلامی اتفاق خوبی نیست که یک سوم موادغذایی را دور می‌ریزیم.

مهر نوشت: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اهمیت نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف آب گفت: به عنوان یک کشور اسلامی اتفاق خوبی نیست که یک سوم موادغذایی را دور می‌ریزیم.

معصومه ابتکار در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و مسئولان اجرایی طرح «رد پای آب» با اشاره به شکل‌گیری ایده طرح رد پای آب که با هدف آموزش و اصلاح الگوی مصرف آب شکل گرفته، افزود: یکی از راهبردهای معاونت امور زنان و خانواده که در طرح رد پای آب هم پیگیری می‌شود، توجه به نقش زنان و خانواده‌ها در حفظ منابع آب و محیط زیست است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که بتوانیم با مبنا قرار دادن استان تهران، این طرح را در سطح ملی اجرا کنیم و به این منظور باید یک الگوی کشوری و ساز و کار ملی در جهت ارائه آموزش‌ها و شبکه سازی به منظور کاهش مصرف آب از سوی خانواده‌ها تدوین کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تغییر الگوی مصرف را کلیدی‌ترین هدف برای استفاده بهینه از آب دانست و تاکید کرد: باید از کلی گویی بپرهیزیم و روش‌های کاربردی را برای گروه‌های مختلف جامعه و با شبکه سازی آموزش دهیم. در این زمینه نقش گروه‌های شهری، حاشیه نشینان شهری و جوامع روستایی بسیار مهم است.

ابتکار با تاکید بر اهمیت شبکه سازی در ترویج الگوی مصرف گفت: ابزار شبکه سازی فقط تلگرام نیست، البته ممنوعیتی برای استفاده از تلگرام نیست اما می توانیم در کنار استفاده از این پیام رسان، از پیام رسانهای داخلی و متنوع استفاده کنیم. همچنین باید در این راستا یک شبکه خاص رسانه ای هم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید نشستها و برنامه های مشابه را در سطح استان‌ها برای ایجاد یک جریان فرهنگی، اجتماعی و حساس‌سازی جامعه با تمرکز بر زنان در خصوص مصرف بهینه آب و ارائه آموزشهای لازم برگزار کنیم. در این زمینه گروههای خاص همچون حوزه علمیه بانوان نقش مهمی دارند و با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان که یکی از آموزه های این ماه در کنار ابعاد معنوی، اصلاح الگوی مصرف است، در این جهت گام برداریم و آموزشها را شروع کنیم.

ابتکار با بیان اینکه بخش زیادی از آب به صورت آب مجازی در مواد غذایی هدر می رود گفت: به عنوان یک کشور اسلامی اتفاق خوبی نیست که یک سوم مواد غذایی را به صورت دور ریز هدر بدهیم. امیدواریم طرح ردپای آب در ادامه به رد پای انرژی برسد و در این زمینه هم اقدامات درخوری انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده استفاده از کاهنده های مصرف اب در منازل را یکی از راهکارهای کاهش آب مصرفی دانست و افزود: استفاده از تولیدات داخلی در این زمینه هم به کاهش مصرف آب کمک می کند و هم در جهت شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی اقدام مناسبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقرا توآشغالها دنبال غذان اونا روخودتون دورمیریزید

    • بدون نام

      این چی میگه بااین پرونده سیاهش هرروزیه چیزویدامیکنه همه میشناسنت الکی تلاش نکن

    • بدون نام

      خداشفا بدهپملت ندارن بخورن این میگه دورمیریزن جوک سال وگفتی ابتکار

    • عنقا

      خودتونرعایت میکنید اره رفتم دیم چند نفر ازبزرگان ازتلرگامن خارج نشدن بعدا مردم میگن تلگرام فیلرت میکنیم گرچه دیگه مهم نیست ولی بدانیدکه جیب ماهم براثر ندانم کاری شماکه نقشه میکشین دورریخته میشوند

    • بدون نام

      فکر کنم تو هم این باید بایدها رو از معاون اول جناب حضرت آقای جهانگیری یاد گرفته باشی نه سرکار خانوووم؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      چرا ابتكار تو همه چی نظر میده؟؟؟ واقعا چراااااا؟؟؟؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      خانم مبتکر رفتن سراغ سفره مردم امار خصوصی ترین بخش زندگی رو دارن دقیق ودرست حالا امار بقیه ی مشکلات نصبی دست وپا شکسته دروغ تا کی نون به نرخ روز خوردن

    • بدون نام

      نیلوفرجان بخاطراینکه مردم مثل امثال شما پول دزدی ورانت واختلاس وبنزین الوده وصرافی دارند دوست دارندمثل شما وفرزندانتان که در امریکاوانگلیس هات داگ و مک دونالد کوفت میکنند دوریز کنند بشما مربوطه خانوم خانومهای ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج