۷۱۳۵۸۳
۱۶ نظر
۵۰۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۱
پ

احتمال تعویق ضرب‌الاجل ترامپ درباره برجام

شبکه بلومبرگ به نقل از یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: دونالد ترامپ ممکن است ضرب‌الاجل خود در خصوص توافق هسته‌ای را به تعویق بیندازد بنابراین اروپایی‌ها می‌توانند مذاکرات خود برای تقویت این توافق را دنبال کنند.

خبرگزاری ایسنا: شبکه بلومبرگ به نقل از یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: دونالد ترامپ ممکن است ضرب‌الاجل خود در خصوص توافق هسته‌ای را به تعویق بیندازد بنابراین اروپایی‌ها می‌توانند مذاکرات خود برای تقویت این توافق را دنبال کنند.

همزمان که به ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی نزدیک می‌شویم، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس به واشنگتن می‌رود تا با معاون رییس‌جمهور و مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات ارشد دولت و کنگره برای حفظ این توافق رایزنی کند.

احتمال تعویق ضرب‌الاجل ترامپ درباره برجام

ترامپ که همواره توافق هسته‌ای را به شدت مورد انتقاد قرار داده است، در ماه ژانویه گفت که اگر توافق تا روز 12 ماه مه آنگونه که وی می‌خواهد اصلاح نشود آمریکا دیگر به تعلیق تحریم‌های ایران ادامه نخواهد داد که این به منزله خروج از توافق هسته‌ای خواهد بود.

در این میان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که ایران حتی پس از اجرای توافق هسته‌ای نیز به پیگیری فعالیت‌های تسلیحاتی‌اش ادامه داده و توافق را نقض کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از این ادعاها بیانیه‌ای منتشر و در آن تاکید کرد که آژانس ارزیابی نهایی خود از مسائل باقیمانده در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را پیش از این به شورای حکام ارائه داده است که در آن تایید شده بود هیچ شواهدی دال بر وجود انحراف و جنبه‌های نظامی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد.

به گزارش بلومبرگ، انگلیس، فرانسه و آلمان با نزدیک شدن به این ضرب‌الاجل تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن رییس‌جمهور آمریکا به ماندن در توافق افزایش داده‌اند.

امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه که به تازگی به واشنگتن سفر کرده است، روز یکشنبه تاکید کرد که خواهان حفظ توافق هسته‌ای و در عین حال ادامه گفت‌وگوها درباره برنامه موشکی بالستیک ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور است.

این در حالی است که مقامات ایران بارها احتمال هرگونه مذاکرات جدید را رد و تاکید کردند که توافق هسته‌ای غیرقابل مذاکره مجدد است.

تورن بری رییس کمیته نیروهای مسلحانه مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز از احتمال به تعویق افتادن ضرب‌الاجل رییس‌جمهور آمریکا خبر داد.

وی گفت: ممکن است رییس‌جمهور ترامپ مهلت تعیین شده در خصوص توافق هسته‌ای را به تعویق بیندازد بنابراین انگلیس و فرانسه می‌توانند ایده مذاکرات جدید برای تقویت توافق را دنبال کنند.

این عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا، ادامه داد: واشنگتن با خروج از توافق هسته‌ای، نظارت خود در ایران را از دست خواهد داد. من هم فکر می‌کردم که این یک توافق بد است اما سوالی اصلی این است که اگر آمریکا از توافق خارج شود سپس چه اتفاقی خواهد افتاد.

یک عضو ارشد دیگر در مجلس نمایندگان آمریکا نظری متفاوت دارد و معتقد است که ترامپ رویکرد درستی اتخاذ کرده است.

کوین مک‌کارتی نماینده ایالت کالیفرنیا به فاکس نیوز، گفت: اکنون زمان آن است که یک نفر مقابل آنها بایستد، این یک توافق بد بود و تاریخ نشان خواهد داد که چقدر این توافق اشتباه بوده است. من از اینکه رییس‌جمهور به دنبال دیگر گزینه‌هاست، خرسندم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ ديگه كيه

    • بدون نام

      ترامپ همون کسیه که اقتصاد ایران رو فلج کرده و دلار 850 تومنی رو کرده 7200 تومن جناب حضرت کاربر 15:31!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آمريكا

      • v.p

        زمان احمدی نژاد که دلار از 920 شد 3500 تومن هم ترامپ نقش داشت؟حرفی بزن که بهت نخنده کسی.ترامپ کوچیک تر از اینه که بخاد تاثیری داشته باشه.

    • بدون نام

      ترامپ ریس جمهور امریکاست دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا با کیا 80 میلیون شدیم

    • بدون نام

      این توافق از طرف ترامپ لغو نخواهد شد فقط آمریکا زیاده خواه شده این ایران هست که باید فکری به حال خود بکند چون به این صورت فعلی برجامی نمانده که لغو شود و آمریکا یک جانبه برنده آن هست این دعواهای ساختگی اروپا و آمریکا هم سرپوشی برای عدم اجرای تعهدات آمریکا و زیاده خواهی بیشتر هست

    • بدون نام

      خارج شدن امریکا ازبرجام یک نوع بی احترامی به انگلیس و آلمان و فرانسه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپه ، به نظرت براش مهمه ؟؟

    • بدون نام

      این ترامپ زر زیاد میزنه ببر کاغذی

    • بدون نام

      وقتی آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید می کند که هیچ شواهدی دال بر وجود انحراف و جنبه های نظامی در فعالیت های هسته ایی ایران وجود ندارد،اسرایئل چکاره جهان است که نظری غیر از نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی می دهد؟!در ضمن اگر توافق هسته ایی بد بود چرا نمایندگان قبلی امریکا که منتخبین مردم امریکا بودند آنرا تأیید کردند؟ترامپ با دهن کچی به توافق هسته ایی، در اصل به مردم امریکا چه به نسل های گذشته آن، و حال ،و آینده آن بی احترامی کرده است و آبرویی برای امریکا در جهان نگذاشته است.مردم جهان مردم امریکا را مردمانی با فرهنگ و اهل منطق و باشعور و فهیم قلمداد می کنند که متأسفانه ترامپ با عمل غیر منطقی خود می خواهد تمام آن فضایل خوب را از مردم امریکا بگیرد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گردن كلفتى مگه شاخ و دم داره؟! يارو گردنش كلفته ميگه همون كه من ميگم همون بايد بشه، هيچ كس هم جرأت نميكنه رو حرفش حرف بزنه.

      • بدون نام

        متاسفانه توافق هسته رو اوباما یه تنه پیش برد و نماینده های مردم امریکا که همون اعضا کنگره باشن تایید نکردن. مردم امریکا مثل باقی مردمان جهان راحت گول میخورن زیاد روشون حساب نکن. اسراییل هم به دلیل احساس خطر حق داره واکنش نشون بده. و در نهایت همه اینا سیاست بازیه ما باید کلاه خودمونو سفت بچسبیم باد نبره

    • بدون نام

      حفظ آبرو،و آبروداری در جهان سخت است و از دست دادن آن آسان،مثل آب خوردن.

    • کاربرت

      این هم هیچ ...نیست!الکی قارت میزنه!خخخ

    • گنگ خواب دیده

      کاربر۱۷و۵۷
      اسرائیل ک میگی چیکارس..اسرائیل نور چشمی امریکا و ویهودیان جهانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج