۷۱۵۳۰۸
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

تشدید خطرناک روند تخاصم آمریکا با ایران

خروج ترامپ از برجام یک ضربه سنگین به کلیت موضوع «عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای» در جهان است، زیرا که این توافق از بالاترین استانداردهای شفافیت و راستی‌آزمایی در برنامه هسته‌ای برخوردار است.

خبرگزاری ایسنا: خروج ترامپ از برجام یک ضربه سنگین به کلیت موضوع «عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای» در جهان است، زیرا که این توافق از بالاترین استانداردهای شفافیت و راستی‌آزمایی در برنامه هسته‌ای برخوردار است.

سیدحسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان در یادداشتی در بولتن دانشمندان اتمی آمریکایی، نوشت: ترامپ در سخنرانی ماجراجویانه خود در مورد خروج از برجام به ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل استناد کرده و مدعی نقض برجام توسط ایران شد. اما ترامپ این واقعیت را نادیده گرفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دبیرکل سازمان ملل متحد از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون مستمرا تأیید کرده‌اند که ایران به تمامی تعهدات برجامی خود به‌طور کامل عمل کرده است. در حقیقت ترامپ نهادهای بین‌المللی مسئول در مورد عدم اشاعه را خوار نمود ضمن این‌که به نصیحت‌های متحدان اروپایی خود هم وقعی نگذاشت.

ترامپ با خروج از برجام، به شانس عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای نیز ضربه زد. زیرا که با منطقه‌ای کردن اصول برجام و شکل دادن همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای بر اساس اصول برجام، جهان می‌توانست گام بلندی به‌سوی عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای بردارد.

ترامپ همچنین با این اقدام خود شانس بالقوه همکاری‌های بعدی بین ایران و آمریکا در مورد سایر موضوعات خلع سلاحی و نیز حل‌وفصل بحران‌های منطقه‌ای را از بین برد. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر عالی ایران قبلا اشاره کرده بود که با اجرای درست تعهدات برجام توسط آمریکا، شانس گفت‌وگو در مورد سایر مسائل به وجود خواهد آمد. بعد از توافق هسته‌ای، ایران به گفت‌وگوهای صلح سوریه دعوت شد که از آن زمان به بعد پیشرفت‌هایی در کاهش درگیری‌ها مشاهده شده است.

سخنرانی ترامپ در مورد اعلام خروج از برجام، در حقیقت یک اعلان آشکار در مورد سیاست «تغییر رژیم» در ایران بود. زیرا که او تصریح کرد، با تمام ظرفیت به تقابل آمریکا با ایران خواهد پرداخت. این رویه شانس هرگونه تعامل دو کشور را نابود کرده و باعث رادیکالیزه شدن سیاست‌های ایران علیه آمریکا خواهد شد. مسیری که ترامپ در پیش گرفته، موجب تشدید خطرناک تخاصمات با ایران است، روندی که می‌تواند به جنگ ختم شده، جنگی که هزینه آن بسیار گسترده‌تر از هزینه‌های آمریکا در جنگ عراق خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م.م

      خاورمیانه کی روی آرامش دیده که این دومین باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم من با تو کامل موافقم جانا سخن از زبان مامیگویی

    • بدون نام

      بالاخره مرگ بر آمریکا یه جایی باید معنای واقعی پیدا کنه و از قالب شعار در بیاد.
      مگه همینو نمیخواستیم. از بچگی توی مدرسه فریاد زدیم‌مرگ بر آمریکا تا دانشجویی و نمایندگی مجلس و کسوت امام جماعت و بالاترین رده های سنی و شغلی، حالا وقت عمله . باید بچه های خوش گذرونمونو از آمریکا و اروپا و استرالیا برگردونیم به خاک وطن و شعارو به مرحله ظهور برسونیم.

    • محمد

      این کهنه دیپلمات بهتر است سرش به کار خودش گرم باشد و اعلام نظر در مورد مخاصمات امریکا در آینده را کنار بگذارد . بلف های امریکا کاملا رنگ باخته است و ایران به آن وقعی نمی گذارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالات همیشه با من بمان تا تو بمان است جنگ جهانی است تدارک دیده شده توسط منطق ریاضی فیزیک صفحه اصلی از سه سال پیش که داد مردم مستضعف در امدورق خوردعاقل آن است که اندیشه کندفردارا از خواب بیدار بشویم

    • بدون نام

      بشه بالاترازسیاهی که رنگی نیست الان ذره ذره میمیریم اونموقع یباره

    • یعقوب اشرفی

      ترامپ مثل سگ خودت را زشت کرده ای که حتی همپیمانانت هم ولت کرده است حالا واق واق کن وتو خاورمیانه بگرد اسرائیل بایت میریند نامرد مرگ بر ضدولایت فقیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج