جاباما
۷۱۵۴۳۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

توصیه‌های طب سنتی برای روزه داری

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طب سنتی ایرانی توصیه‌های کلیدی برای حفظ و ارتقا تندرستی و اصلاح سبک زندگی در ماه مبارک رمضان دارد که عمل به آنها می‌تواند روزه داری را آسان‌تر کند.

خبرگزاری تسنیم: محمد خدادوست در سخنان قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهارکرد: طب سنتی ایرانی توصیه‌های کلیدی برای حفظ و ارتقا تندرستی و اصلاح سبک زندگی در ماه مبارک رمضان دارد که عمل به آنها می‌تواند روزه داری را آسان‌تر کند.

وی افزود: از آنجا که در سال‌های اخیر ماه مبارک رمضان با فصل گرم سال تقارن پیدا کرده و روزها طولانی هستند، به همین دلیل گرسنگی و تشنگی نیز زیاد بوده و حرارت معده بالا می‌رود از این رو توصیه می‌شود روزه داران افطار را با نوشیدنی های سرد باز نکنند.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طب سنتی توصیه شده افطار با یک فنجان آب ولرم و خرما یا شیر گرم و خرما یا سکنجبین باز شود تا حرارت بالای معده ناشی از گرسنگی در طول روز فروکش کند، گفت: مسئله دیگر اینکه افطار با آب ولرم و خرما موجب می‌شود قند خرما به سرعت جذب شده و از اشتهای کاذب کاسته شود که این موضوع به صحت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

خدادوست تصریح کرد: معمولا در ایام ماه مبارک رمضان انواع مواد غذایی اعم از حلیم، آش و شله زرد وجود دارد که این غذاها از آنجا که هضم آن در معده و در فصل گرم سال ضعیف است توصیه نمی‌شود و البته باید توجه داشت که در هنگام افطار انواع مواد غذایی خورده نشود زیرا فاصله افطار تا سحر کوتاه است و باید بعد از افطار و فاصله دو ساعته قبل از خواب، یک افطاری سبک و نوشیدنی‌های خنک میل شود.

وی با اشاره به اینکه باید در هنگام افطار از سبزی خوردن استفاده شود زیرا یبوست را از بین می برد، اظهار کرد: وعده سحری باید کامل میل شود تا بدن بتواند ۱۵ تا ۱۶ ساعت گرسنگی در طول روز را تحمل کند البته روزه داران توجه کنند که تا دو ساعت بعد از صرف وعده سحری نباید استراحت کنند.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برای رفع تشنگی و پرهیز از پرخوری در طب سنتی ایرانی توصیه شده که از ترکیب عرق کاسنی و شاه تره یا فالوده خیار و سکنجبین یا هندوانه و سکنجبین استفاده شود و در طول روز نیز روزه داران استراحت یکی دو ساعته البته تا قبل از اذان مغرب داشته باشند تا به تجدید قوا و بازگشت رطوبت بدن کمک شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سراغی از بچه ات بگیری بد نیست!

    • بدون نام

      نسبنی باخاش ناری؟!،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج