۷۱۶۰۷۶
۹۰ نظر
۵۰۰۶
۹۰ نظر
۵۰۰۶
پ

جهانگیری: با خروج ترامپ از برجام، کمترین اتفاقی در اقتصاد ما نیفتاد

معاون اول رییس‌جمهوری تصریح کرد: در مقطع فعلی شکل‌گیری تفاهم، وحدت و انسجام درونی در مقابل آمریکا باطل‌السحری برای بر هم زدن تمام برنامه‌های آمریکا است.

خبرآنلاین: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری عصر شنبه در مراسم اختتامیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل دولت یازدهم مهمترین چالش پیش‌روی دولت، تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، فضای نااطمینان اقتصادی کشور و همچنین فضای ایران هراسی در سطح منطقه و بین‌الملل بود. در مذاکرات فشرده بسیار قوی ایران موفق شد برجام را نهایی کند. برجام یک توافق چندجانبه است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده است.

معاون اول رییس‌جمهوری همچنین با اشاره به استمرار بدعهدی‌های آمریکا در اجرای مفاد برجام، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از بعد از اجرای برجام هیچ اقدامی جدی برای عمل به تعهدات و اجرای مفاد برجام نکردند. همچنین پس از روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید آمریکا، ترامپ طی سال گذشته تلاش وسیعی کرد تا به نوعی سخن بگوید که فضای ناامنی بر اقتصاد و کشور ایران وارد کند تا کشور نتواند از برجام استفاده مطلوب کند. آنها در نهایت هفته گذشته رسما اعلام کردند که از برجام خارج شده‌اند.

اهم اظهارات جهانگیری به شرح زیر است:

* اولین نتیجه این کار وارد شدن لطمه به اعتبار بین‌المللی آمریکا بود. همچنین با توجه به برگزاری یک نظرسنجی داخلی در آمریکا و با وجود مخالفت بیش از ۶۰ درصد مردم آمریکا برای خروج از برجام، رییس‌جمهوری آمریکا به افکار عمومی کشور خود توجهی نکرد. آنها همچنین به هم‌پیمانان خود از جمله اتحادیه اروپا، کشورهای شرق آسیا و کشورهایی از جمله کانادا بی‌اعتنایی کردند و فقط با هماهنگی رژیم صهیونیستی و دولت سعودی این کار را انجام دادند.

* آمریکایی‌ها می‌خواهند آینده‌ای به زعم خود مخاطره‌آمیز پیش‌روی ملت ایران بگذارند و به اقتصاد ضربه وارد کنند. در مقطع فعلی باطل‌السحری که ملت ایران برای بر هم زدن تمام برنامه‌های آمریکا در اختیار دارند، این است که یک تفاهم، وحدت و انسجام درون کشور در مقابل آمریکایی‌ها شکل بگیرد.

* ما نیازمند انسجام در داخل کشور هستیم، چندی قبل آمریکایی‌ها موضع‌گیری تندی علیه یکی از کشورهای همسایه و بزرگ اسلامی ما اتخاذ کردند این در حالی است که ما می‌دانیم در آنجا درگیری‌های شیعه و سنی زیاد است اما آنچه که در آن کشور رخ داد، این بود که همه جناح‌های فعال در آن کشور زیر یک سقف جمع شدند و با یکدیگر گفتند که باید همه اختلافات را کنار بگذارند و توطئه‌ها علیه کشور خود را نقش بر آب کنند. پس از انسجام داخلی در مرحله دوم نیازمند استفاده از سرمایه‌های مهم نظام هستیم. یکی از این سرمایه‌ها، قدرت دیپلماسی است. در این زمینه دیدیم که اخیرا ترامپ نیز به قدرت دیپلمات‌های ما اعتراف کرد.

* اجماع جهانی علیه آمریکا در پی خروج این کشور از برجام، ایجاد شد. ما قطعا با قدرت دیپلماسی خود شرایطی را به وجود آورده‌ایم که امروز کشورهای دنیا همه علیه آمریکا هستند. در این شرایط ما باید با قدرت خود این فضا را در مجامع بین‌المللی حفظ کنیم. باید دیپلمات‌های کشور را تقویت کنیم تا بتوانند در این میدان حرکت کنند.

* آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با خروج خود از برجام، اقتصاد ایران بر هم می‌خورد، با رصد اقتصاد منطقه و اتخاذ سیاست‌های اقتصادی از سوی مجموعه مدیریت اقتصادی کشور مشاهده کردیم که با اعلام خروج ترامپ از برجام در شاخص‌های اقتصادی کشور برخلاف انتظار آنها کمترین اتفاقی نیفتاد. در این زمینه با اطمینان می‌گویم که کالا به اندازه کافی در کشور وجود دارد و اتخاذ سیاست‌های ارزی دقیق و به موقع اقتصاد کشور در آرامش قرار دارد.

* باید برای آینده اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کنیم، در مقطع فعلی تمام فعالان اقتصادی و دلسوزان ایران باید به میدان بیایند و مردانه عمل کنند. این هنر نیست که در چنین شرایطی عده‌ای فکر کنند به دلیل شرایط ایجاد شده ثروت‌هایی بیندوزند، ما چنین اجازه‌ای نخواهیم داد و حتما به خوبی موضوع را مدیریت خواهیم کرد.

* مقام معظم رهبری درباره ادامه برجام به صورت قاطع به رییس‌جمهوری گفته‌اند و دیپلماسی کشور در این زمینه فعال شده‌ است. ما امیدواریم چین، روسیه و اتحادیه اروپا به ویژه سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان بتوانند تضمین‌هایی دهند که ایران از حقوقی که در برجام به آن اشاره شده است، به طور کامل استفاده کند.

* امروز با شرایط جدیدی روبرو هستیم که دشمن با اهداف دیگری به صحنه آمده است، ایران فرصت‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارد. امروز زمان آن رسیده که نخبگان کشور بار دیگر خود را نشان دهند و از کیان و اقتدار کشور دفاع کنند و همچنین مدیران کشور مجددا خود را نشان دهند. مردم انتظار دارند که مدیران به صورت تمام وقت و با انگیزه کامل پای کار اداره کشور بایستند. با اطمینان می‌گویم که ایران حتما از فرصتی که از سوی دشمنان برای وارد کردن ضربه به او پیش‌بینی شده است، برای رشد، توسعه و بالندگی خود استفاده خواهد کرد.

* به فضل خدا سیاست‌های خوبی در بخش فرهنگ کشور ایجاد شده است، امیدواریم در هماهنگی میان اصحاب فرهنگ و دولت بتوانیم این سیاست‌ها را استمرار بخشیم و موارد نیازمند اصلاح را با نظر صاحب‌نظران اصلاح کنیم. باید به کتاب در مواجهه با کالاهای فرهنگی جدید از جمله شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و چالش‌های موجود در این زمینه توجه ویژه‌ای شود. همچنین باید نقش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه و مسئولیت آنها مورد توجه قرار بگیرد.

* کتاب مظهر اندیشه و رونق آن رونق اندیشه است؛ کتاب و نقد مکمل هم هستند و اندیشه‌ای ماندگار است که از آزمون نقد بیرون آمده باشد. به عنوان دولت در حوزه کتاب سیاستی گشوده در پیش گرفته‌ایم و حتی معتقدیم که باید به اندیشه رقیب امکان فعالیت بدهیم. نشر امری جمعی است و رونق آن مستلزم وجود فعال کارشناسان و اهالی حوزه نشر است.

* استمرار حرکت قانون‌مند حوزه نشر از دیگر ملزومات مورد تاکید امروز جامعه است، باید به طور جدی به این مساله واقف باشیم که با محدودیت نمی‌توانیم از اقداماتی که با سلیقه ما سازگار نیست، جلوگیری کنیم. محدودیت هیچ جا جوابگو نبوده و به محض آنکه در حوزه نشر محدودیتی ایجاد می‌کنیم، می‌بینیم که این آثار به بازارهای نشر کشورهای فارسی زبان همسایه یا فضای مجازی منتقل می‌شود. کتابی نیست که ما برای آن محدودیت ایجاد کرده باشیم اما در دسترس مردم نباشد.

* مقررات مزاحم و مجوزهای بی‌مورد و ممیزی‌های نامناسب باید در حوزه نشر به حداقل خود برسد و حذف شود تا ناشرین بتوانند با خیال راحت و اهمیت بیشتر به کار خود دهند. عقلانیت، مدارا، اعتدال و تدبیر که پایه‌های اصلی تداوم حکومت ایران هستند باید تقویت شود. در مقطع فعلی به عقلانیت، تدبیر و مدارا نیازمند هستیم و هنر ما به عنوان مدیران کشور این است که تلاش کنیم در مقطعی که در آن هستیم کشور را از حوادث و مشکلات پیش‌رو به خوبی عبور دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا اقتصاد بهتر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسن روحاني در مناظره ها:آنچنان رونق اقتصادي راه ميندازم كه كسي به 45 تومن نياز نداشته باشه
        ديديم رونق اقتصادي رو دلار 8000 تومن

      • برترین ها مسخرس

        اینجا فقط باید از دولت و دولتمردان تعریف کنی تا منتشر بشه با کوچکترین طعنه ای به دولت نظرت غیر قابل انتشار میشه، باشه جهانگیری خوبه راست میگه روحانی از اون بهتره راستگوتره همه چی خوبه گل و بلبله کشور هم داره به اوج قله های افتخار میره رونق اقتصادی کشور بی نظیره برجام به نفع ما شد ما هم نفهمیم ما بد، برترین ها هم بهترین اپ دنیاست خخخخ خوب بود حالا انتشار کنید

    • بدون نام

      اصلا اقتصاد بهتر شده

    • masood pakrah

      حوصله کن

    • بدون نام

      مثل این گفته که بگه زلزله هیچ آسیب و خسارتی نزده

    • بدون نام

      صبر داشته باشید صبر صبر . اتفاق میوفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم عمر نوح و صبر ایوب که ندارن میدونیم اتفاق میوفته ولی ....

    • بدون نام

      بیرون گود نشسته میگه لنگش کن ۰ ما مردم داریم مثل حیوان زندگی میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزودی برادر عزیزم جنگ جهانی میفهمن که شما انسانی و اونا حیوان وبا خود پرستی چه جوری داد مردم مستضعف به عرش کبریایی خداوند متعال راست .دوست رسیده است،،حالم خراب شد صبور باش عزیزم..خدا شاهد نیکوست

    • بدون نام

      سرتونو اززیربرف دربیارید دلارشده ۸هزارتومن تاچندماه دیگه اثرات عظیمش کل جامعه رافراگیرمیکنه شماکه ازاین تجربه ها زیاددارین .

    • بدون نام

      اگه تاثیر نداشته چرا دو ماه قبل از لغو برجام سکه از یک میلیون تومان به وضع کنونی که دومیلیون توملنه رسیده

    • بدون نام

      آقای جهنگیری حقوقش را به دلار دریافت میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جهان گیری صدتاصراف میخره ازادمیکنه حقوق کیلو چنده..حقوق بشر م میدن ملت ایران

    • بدون نام

      آخه چرا با مردم صادق نیستید ، مردم بخدا می‌بینند ، لمس می کنند، من یک پزشکم ، هیچ مواد اولیه ای حتی با هفتاد درصد بالاتر از قیمت قبل عید پیدا نمیشه ،

    • بدون نام

      آدم یاد محمود میفته که میگفت تحریم ها کاغذ پاره اند

      پاسخ ها

      • حسن

        ایشون اسحاقشونه قراره دوره بعد کاندید هم بشه

    • بدون نام

      راست میگه
      در اقتصاد مسئولین هیچ اتفاقی نیفتاد ولی ملت بدبخت شدند که این هم مورد مهمی نیست و ارزش اتلاف وقت مسئولین محترم رو نداره و با خیال راحت برید به کارهای گیرین کارت و تحصیلات آقا زاده ها در آمریکای جنایتکار برسید مصدع اوقات نباشیم .

    • بدون نام

      آقای جهانگیری زوده هنوز قضاوت کنی بقول قدیمی ها
      شب دراز و قلندر بیدار

    • بدون نام

      شب .... درازه اقای معاون

    • بدون نام

      هنوز تحریم ها شروع نشده.....باید با چاره اندیشی داخلی و تکیه بر دانش بومی و دیپلماسی بین الملل با تحریم ها مبارزه کرد اگر فقط سخنگوی دولت اظهار نظر کنه و حرف بزنه شاید به نفع داخل و خارج باشه.....جوانها تک تک حرفهای مسوولان و مقامات رو بررسی می کنند پس مقامات دقت بفرمایند.....

    • آسیب پذیر

      چرا حرف نادرست میزنی؛ ماشین، خونه، طلا و همه چی گرون شده ، انگار تو این جامعه زندگی نمیکنی، خدا این مملکت رو از دروغ و خشک سالی حفظ کن !

    • بدون نام

      برای اینکه با امضای برجام هم اتفاقی نیفتاده یود. رو که نیست ، سنگ پای قزوینه. هرکی دیگه جای شما بود آب می شد از خجالت

    • حسن

      سرتونا نکنید زیر برف ،اقتصاد ایران قبل از خبر خروج ترامپ از برجام مرد

    • بدون نام

      پس باش تا صبح دولتت بدمد
      خواهیم دید

    • بدون نام

      تو خوبی

    • بدون نام

      خدایا دل خوشی میخوام.خسته ام از این وعده های دروغین

    • بدون نام

      راس میگه بنده خدا اتفاقی ک نیفتاده ایشون جز خواص تشیف دارن البته ک ککشون هم نمیگزه...

    • بدون نام

      ...
      دیگه کسی بگه تورم ده درصده جوکه

    • جمشیدی یوزپلنگ

      نبایدم بیفته چون اصلا اقتصادی وجود نداره راستی از دلار 4200 چه خبر آقای رئیس جمهور آینده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه قرار بری بازم رای بدی؟

      • بدون نام

        مگه كسي ديگه به اصلاحات و نا اميدي و فريب و دروغ راي ميده

    • مهدی

      سر و ته یک کرباس هستید و ما گروگان شما

    • همت رجایی

      اقتصاد ما چی توش بود که حالا اتفاقی نیفتاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقایون جیب خود پرکردن جیب مردم مستضعف خالی خدائی هزار نفر را مسؤلان خلع سلاح مادی کنن یک خزانه پرمیشه

    • ناشناس

      باش تا صبح دولتت بدمد

    • بدون نام

      اقای جهانگیری لطفاً سری به بازار بزن تا بفهمی چه قیامتی است که چه قدر قیمت ها رفته بالا اقای دکتر فقیر فقیرتر ثروتمند ثروتمند تر می شود

    • بدون نام

      اخه شما چقدر رو دارین
      شما از اقتصاد چی میدونین
      چقدر پررویین
      فقط حرف حرف حرف
      ایا اقتصاد خودتونو ملاک اقتصاد کل مردم و ایران میدونین؟؟

    • فرامرز

      اقتصادی نمونده که بخواد با تحریم ازبین بره یاتاثیری رواقتصادبزاره دیگه فکرکن ازاین بدتر هم میشه این خداونده که حافظ جان ومال مردمه وروزی رسونه

    • بدون نام

      آقای جهانگیری از خواب غفلت بیدار بشید.
      ترامپ گفته تحریم ها بین سه الی شش ماه طول میکشه.

    • كارشناس

      راست ميگه اخه همه ي اتفاقا قبلش افتاده بود

    • سلیم

      بله مهندس خروج امریکا به اقتصاد شما هیچ خللی وارد نکرده مطمئنا شما نگران ابروی بین المللی امریکا بودید که این همه سر و صدا کردید

    • بدون نام

      ن آخه شما اقتصادی ندارین که بخوادچیزیش بشه.اقتصادشمادهستش که ازاین به بعدبهتروبیشترمیتونیین پیشرفت داشته باشین.

    • بدون نام

      چه خوش خیال مسئولین مارو ،عجله نکن عزیزم جوجه رو اخر پاییز میشمرن شش ماه طول میکشه تا تحریمها مجدد برقرار واجرایی بشه ،ببینم اون موقع هم این حرفهارو خواهی زد ،

    • بدون نام

      فقط زیر ساختهای هسته ای را شخم زدید با چه خسارتی به ملت بدون دستاورد .

    • بدون نام

      بله خوب بلدین سر مردم را شیره بمالین ولی خودتون هستین دلار هفت تومن ی پس چی هست؟؟؟

    • بدون نام

      هنوز داغین

    • بدون نام

      انشالله باهم به تماشا مينشينيم... شاهد بدبختي ما مردم فلك زده هرروز بدتر از ديروز باشيد جناب جهانگيري.

    • یاران

      آقای جهانگیری این حرف شما من یاد حرف احمدی نژاد که گفته بود، کاغذ پاره بیش نیست،، تحریم نمه نه دور

    • بدون نام

      جناب جهانگیری عزیز شما و مسئولان ارشد که مشکل اقتصادی ندارید مثل من کارمند که دغدغه وام و بدهی و شغل بچهاتون ندارید ای کاش یک ماه شما عزیزان با حقوق یک میلیونی و یک ونیم میلیونی زندگی کنید تا بفهمید به این مردم چه میگذره بعد اظهارنظر کنید

    • بدون نام

      واقعاکه تو یکی راست میگی

    • بدون نام

      ...شما که بلد بودین بازار رو کنترل کنین، واردات بی رویه و قاچاق رو کنترل کنین به حساب های مدیران برسین و دزدارو پیدا کنین دو تابعیتی ها رو شناسایی کنین چرا پس حالا ؟؟؟؟؟؟؟ جواب بدین چرا ؟ پس تا حالا حواستون کجا و گرم چی بود ؟چرا چندین ساله در کارخانه ها یکی یکی بسته شدن هیچ کس به یاد تولید ملی نمیوفتاد حالا به یادتون افتاده ؟ واقعا مغزم داره منفجر میشه وقتی جوابی نمیتونم پیدا کنم برای حماقت های این دولت و بالادستی ها . بس که فکرتون از مرحله پیشرفت و ساخت کشور و رشد دور بود اینجوری شد الان دیگه باورم شده که بسیاری از مسئولین واقعا اومدن ایران ما رو ویران کنند، عشق به وطن یعنی دنبال هر فرصت گشتن برای آبادانی ،عشق به وطن یعنی حفظ خاک با خون نه فروش اون برای به دست آوردن پول کثیف در ازای خاکمون ، سرتون به چی مشغول بود که این همه دزد در دامن نظام از تخم دراومدن و بزرگ شدن . خجالت هم نمیکشن دنبال وحدت میگردین عوضی ها توف به روی همتون حیف به جوونای پر پر شده که روی مین میخوابیدن و جون برای این خاک دادن غافل از اینکه این خاک یه زمانی قاچاقی به کشور امارات فروخته میشه ،....صبح همه مسئولین که از خواب اصحاب کهف بیدار شدن بخیر ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت دست مریزاددسته ازدورمی بوسم

    • بدون نام

      اینقد اقتصادمون داغونه که اگه جنگ جهانی سوم و چهارم و جنگ ستارگان هم بشه بازم همینجور داغونه
      دیگه اینکه خروج امریکاس خخخخ

    • بدون نام

      جریان اون سارقه که میگه ویلون میزنم ولی صداش فردا در میاد خوب یاد گرفتید که در چه وقت چی بگید مرحبا

    • امید

      اره جون خودت

    • ایمان

      آق جهانگیری هنو مهر خروج خشک نشده عجول نباش . اگه قرار ترکشش به کسی بگیره اون شماها نیستین عزیز ملت ایران هستن

    • بدون نام

      ...تو پرویی دست همه رو از پشت بستید،ولی جدا این همه حق الناس رو چه جوری در محضر خدا جواب میدید این فشارهای اقتصادی که این دولت رو مردم آورد ،حقیقتا خیانتی که این دولت به این مردم و مملکت کرد شاه نکرد...

    • بدون نام

      ...با این مملکت داریتون، دلار شده هشت هزارتومان بعد میگن هیچ تاثیری در اقتصاد نداشته

    • فری

      به نظرم حاج آقا حال خوبی نداره . صحبت نمیکنه ولی اگه بخواد صحبت کنه میترکونه

    • امیر

      الان زوده. بذار به موقعش اتفاق میوفته.....

    • بدون نام

      در اقتصاد شما نیفتاد ولی در اقتصاد ما افتاده

    • بدون نام

      بله چون اتفاقها خیلی زودتر افتاده بود

    • سید رضا

      سلام
      هنوز ک تحریما اعمال نشدند ک
      صبر کن

    • بدون نام

      پس این رکود عمیق علتش چیه آقای مثلأ دکتر؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      این جوک جدیده جناب جهانکیری؟؟؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      جوجه را آخر پاییز میشمارن ٌ

    • بدون نام

      این گفته شما اول خودتان را زیر سوال میبرد بفرمائید پس این همه مذاکرات طی این چند سال برای چه بود؟

    • بدون نام

      آره جون عمت
      پس این اقتصاد زوار دررفته چه معنی داره؟
      اسی جون دلار تو تو بازار جواب نمیده دلار واقعی 7200
      راست بگو چی زدی شیطون
      فازت خیلی بالاس

    • بدون نام

      البته از چند وقت قبلش اتفاق هایی افتاد و قیمت دلار به قیمت قبل از انقلاب رسید . اون موقع هفت تومن بود حالا هم شده کمی از هفت تومن بیشتر !!

    • پدرام

      مگه اقتصادی هم داشتیم که اتفاقی بیوفته

    • پیرمرد پرسپولیسی .

      اقتصادی نداشتیم که بخواد براش اتفاقی بیفته.

    • علی

      هنوز زوده اتفاقها پس از چند ماه معلوم میشه

    • بدون نام

      هیچ واقعا هیچ خودتان به خواب زدین

    • بدون نام

      ...۰بذارهنوز دورنیست البته شاید برای اقتصاد شما ژنهای خوب اتفاق خوبی نیافتاده باشه ولی ما مردم عادی هم احساسش کردیم هم مشاهدش

    • بدون نام

      وزیر محترم ،چندسال دیگر عوارض ان معلوم میشود. امپول که بزنی اولش درد ندارد.بعد دردان پیدامیشود. باهمین تصورات بچه گانه کشوررااداره میکنید.به به؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      شاید برای شما قابل لمس نیست به علت رفاه بودنتان.ولی کیسه برنج ده کیلویی از شصت تومن به صد وسی تومن رسیده جناب.

    • محمد زمانی

      فقط قیمت همه چیز رفت بالا ،اقای جهانگیری یک ماه ازمایشی خونه اجاره کن وببین با یک ملیون تومان حقوق بازم شعار میدی.

    • بدون نام

      هنوز خیلی زود است باید یکسال بگذره بعد مشخص می‌شود

    • بدون نام

      اقتصاد بیمار ایران خیلی وقته تو کما رفته وشما خبر نداری
      طبیعیه که هیچی روش تاثیر نداره
      خیالتون راحت تا شمادو دسته اصولگرا وفرصت طلب زنده اید این اقتصاد از کما درنمیاد

    • محمد

      راست میگه هر اتفاقی میخواست بیفته قبل از برجام افتاد
      دلار سه تومنی شد 7 تومن
      بعد پاره شد

    • محمدرضا

      آقای دکتر جهانگیری...
      پس اگر قرار براین بود که نبودنش آسیبی برای اقتصاد نداشته باشد چرا 5 سال کشور را معطل کردید؟ چرا نیروگاه هزار میلیاردی اراک را سیمان گرفتید؟ چرا کشور را بازیچه ی امریکا و همدستانش کردید؟
      اگر از همان اول نبودش خسارت نداشت با جلوگیری از وارادت بی رویه به صنعت داخل بها می دادید تا کار به اینجا نمی رسید.
      اما شما هزاران بار گفتید اگر برجام نباشد کشور فلج خواهد شد.

    • بدون نام

      شما از جنس مردم نيستيد كه اثارش و لمس كنيد ؟!
      ....

    • گنزق

      شب دراز است !

    • بدون نام

      حالا صبر کن پسر جون

    • بدون نام

      جالب اینه همین شماها دوباره میرید به جهانگیری رای میدین
      خیلی باحالید...

    • بدون نام

      ....خب اقای معاون تحریم ها تازه دو سه ماه دیگه شروع میشه

    • بدون نام

      باشه بابا ،همه اتفاقات این مملکت کار شماست،به تنهایی وبا تدبیر و امید

    • بدون نام

      مگه اقتصادی هم داشتیم که الان تغییری نکنه یا تغییری بکنه؟ ....

    • بدون نام

      عجب جمله ی حکیمانه ی . آره آقای جهانگیری چیز مهمی نیست شما راحت باشید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج