۷۱۶۳۷۲
۲۲ نظر
۵۰۰۸
۲۲ نظر
۵۰۰۸
پ

مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی‌روند

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین با بیان اینکه مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ نفر از پیام رسان سروش استفاده می کنند اما یوزر آن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی روند به دلیل اینکه اعتماد ندارند.

اعتمادآنلاین: غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین با بیان اینکه مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ نفر از پیام رسان سروش استفاده می کنند اما یوزر آن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی روند به دلیل اینکه اعتماد ندارند.

او گفت: مقام معظم رهبری فتوا دادند و بعد از آن خیال‌ها مقداری آرام شد اما برای اینکه این موضوع قطعیت پیدا کند ما باید بدانیم که مالک پیام رسان‌های داخلی چه کسانی هستند اما ما هیچ اطلاعاتی در این خصوص نداریم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم شفاف سازی شود و مالکین پیام رسان‌های داخلی تضمین‌هایی در راستای فرامین رهبری بدهند که این امر بسیاری از مسای را حل می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بعد از فیلتر تلگرام یک میلیون نفر از این پیام رسان بیرون رفته اند و ۴۴ میلیون نفر همچنان در تلگرام هستند. میزان بازدیدها در تلگرام کاهش پیدا کرده اما ۴۴ میلیون نفر بیرون نرفته و بیش از ۴ و نیم میلیون نفر هنوز از سروش استفاده نکرده اند و این موضوع به دلیل این است که اعتمادسازی کامل ایجاد نشده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: هرکسی در این مملکت ادعایی دارد و نمی توان گفت که همه ۱۰۰ درصد از فرامین رهبری اطاعت می‌کنند. هرکسی برای خودش فرامایشات رهبری را به نوعی تفسیر می کند.

او ادامه داد: زمانی اعتمادسازی ایجاد می‌شود که بگویند مالک پیام رسان‌های داخلی چه کسانی هستند و تضامین حقوقی و لازمه را بدهند. من به عنوان یک نماینده مجلس مالک پیام رسان‌های داخلی را نمی‌شناسم چه برسد به خود مردم. اگر پیام رسان‌های داخلی تضامین را بدهند به نظر می رسد که استقبال از آن زیاد خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: مالکین پیام رسان‌های داخلی باید مشخص شود و سپس تضمین بدهند که دخالت نمی‌کنند. آن‌ها باید تضمین بدهند که به مسایل شخصی مردم ورود نکرده و از اطلاعات استفاده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم نمی کنند.

علاوه بر این تضامین حقوقی لازم هم مشخص می شود و قوه قضاییه هم باید بگوید اگر جایی پیام رسان‌های داخلی از اطلاعاتتان حتی حاکمیت بر علیه شما استفاده کرد این برخوردها صورت می‌گیرد. مگر مسایل امنیتی که داستان خاص خود را دارد و با حکم قضایی امکان‌پذیر است در غیر اینصورت هیچ چیزی را بدون حکم قضایی نمی پذیریم.

جعفرزاده با انتقاد از استفاده انحصاری از پیام رسان‌های داخلی، گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم استفاده انحصاری از پیام رسان‌های داخلی است. برای مثال یک بانک و صدا و سیما تاکید به استفاده از یک پیام رسان داخلی خاص دارند. این در حالی است که ما انتظار داریم رانت ایجاد نشود. نباید از پیام رسان‌های داخلی به عنوان رانت استفاده شود. مورد دیگر اینکه نباید اجباری به استفاده از یک پیام رسان خاص باشد. هم انحصار و هم رانت در پیام رسان داخلی مشکل ایجاد می‌کند. این موارد مغایر با حقوق شهروندی است.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون عضو پیام رسان داخلی نشده‌ام، گفت: البته کانالی در پیام رسان سروش دارم اما به شدت هوادارانم از این پیام رسان ناراضی هستند و تاکید دارند که به تلگرام برگردم و تاکنون تنها ۵۰ نفر عضو شده اند. مردم از پیام رسان‌های داخلی به شدت گله‌مند هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای نماینده اگر پیام رسانان داخلی حامی شما وباند شما باشند راضی میشوی یا با تلگرام اسراییلی باشیم

      پاسخ ها

      • حسن روحانی

        من با کمک تلگرام در سال 96 رای آوردم
        در شورای عالی ایکس و ایگرگ که من رئیسش هستم فیلترینگ تلگرام تصویب شد
        تلگرام در راستای اهداف ماست قلبا دنبال فیلترینگ نیستم

    • بدون نام

      درحد پیام رسان هست سروش تصویر و فیلم اصلا نمی ره

      پاسخ ها

      • ..

        کی گفته
        خوبشم پیام ها ارسال میشه تازه با سرعت خوب و بالا

    • بدون نام

      به جان خودم این آمار 4ونیم ملیونی هم واسه بازارگرمیه ما که تاحالا یه نفرم ندیدیم بگه من سروش نصب کردم

    • بدون نام

      مردم نه تنها به پیام رسان بلکه به تک تک نمایندگان نیز اعتماد ندارن

    • بدون نام

      سروش خیلی مزخرفه من پاکش کردم

    • بدون نام

      به هیچ وجه...........

    • بدون نام

      فقط در ایران است که امور شخصی هم دستوری و اجبار است

      پاسخ ها

      • محمد

        شلوار چی بپوشیم رنگ پیراهن چه جوری باشه
        نمونه های مدل اصلاح سرمون کدوم ها هستن
        اصلا خونه فامیلامون اجازه هست بریم ؟

    • عاطفه

      کی گفته نمیریم؟؟؟چرا دروغ میبافین؟؟ما از درست نبودن زیرساخت ها گله داریم وگرنه هممون وطن پرستیم و حامی فرزندان خودمون...

      پاسخ ها

      • سید حسن

        وقتی به پیام رسان های ایرانی میری ،انگار از کره زمین به مریخ میری من که یکی نصب کردم ،دودقیقه بعدش حذفش کردم ،،واقعا افتضاح هستند ،،مثل این می مونه که آدم پورشه سوار را سوار پیکان دهه پنچاه کنند،

      • بدون نام

        تو اگه وطن پرستی تو تلگرام میموندی و به جریان ازاد اطلاعات که باعث میشه دست بد خواهان و خائنین ایران رو بشه به به سزای اعمالشون برسن احترام میزاشتی.

    • بدون نام

      نگران نباشید آماردانلودفیلترشکن نشانگراینه که مردم تلگرامو ترک نمیکنن

    • بدون نام

      اگر مردم توجه کنند که استفاده از نرم افزارهای داخلی باعث رشد و توسعه کسب و کار و در نتیجه کم شدن آمار بیکاری فرزندانمان می شود، حتما از توسعه کسب و کارهای نرم افزاری در داخل حمایت می کنند.
      به نظرم وظیفه ما است که از متخصصان داخلی برای رشد و توسعه و تعالی آنان حمایت کنیم.

    • امین غلامی

      پیام رسان سروش باید تمامی قابلیتهایی که یک پیام رسان خارجی مثلا واتساپ را دارد راداشته باشد ونفراتی که درگروه پیامی ارسال میکنند بتوانند پیامهای ارسالی خود رارصد کنندوببینند چندنفردرگروه پیامهاراخوانده اند وچه کسانی بوده اند، خواهشا امکانات پیام رسانهای داخلی به خصوص سروش را اضافه وبه روز کنید متشکرم.

    • بدون نام

      آقای به اصطلاح نماینده مردم با کلیت سیستم معیوب مشکل دارن پیام رسان تنها راه نشان دادن اونه اگه میخواین نظر مردم رو بدونید یه رفراندوم ساده برگزار کنید

    • حسن

      پیام رسان داخلی رو چشم ما
      ولی فیلم دانلود میکنیم باز نمیشه
      پیام میفرستیم نمیره
      گوشی هنگ.میکنه
      سرعتش خیلی پایینه

    • بدون نام

      اطمینان داشته باشید اگر دسترسی به هیچ پیام رسانی هم وجود نداشته باشد من به شخصه از پیام رسان داخلي استفاده نخواهم کرد چون با فیلتر تلگرام علنا اعلام کردید که (مجبورید) بروید سراغ این پیام رسان های داخلی. من اعتباری برای پیام رسان هایی که اعتمادی به آن نیست قائل نیستم.

    • رضا

      من همه پیام‌رسان ها را به سروش ترجیح میدهم ، چون تابحال اخبار بیطرفی از صدا و سیما ندیدم صبح یه چیزی رو تو جامعه با چشم خودمون میبینیم شب صدا و سیما بر عکسشو تحویل ما میده دیگه از پیام رسانش چه انتظاری میشه داشت

    • حمید

      اگر رییس جمههور دست از حمایت از تلگرام اسراییلی بردارد و یه کم هم به جوانهای خودمون اعتماد کنه ، مشکل حل میشه

      پاسخ ها

      • حسن روحانی

        برادر جان کمی دیر گفتین ما قبلا از تلگرام همه جوره حمایت کردیم و به کمک آن رای آوردیم الان دگه ازش حمایت چندانی نمی کنیم و در حال حاضر با 40 میلیون کاربر نیاز به حمایت ما ندارد ما فقط مخالف فیلترینگش هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج