جاباما
۷۱۶۶۹۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شیربیگی: دوست داریم دیده شویم

سارا شیربیگی، بدون‌تردید ستاره ایران در فینال مسابقات فوتسال آسیا بود.

روزنامه شرق: سارا شیربیگی، بدون‌تردید ستاره ایران در فینال مسابقات فوتسال آسیا بود. این فوتسالیست ۲۷‌ساله در یک روز رؤیایی با زدن سه گل ایران را برای دومین‌بار به قهرمانی آسیا رساند؛ موفقیتی تاریخی که باعث شد تا بانوان فوتسالیست دیروز تیتر و عکس اول حتی روزنامه‌های سیاسی باشند. درخشش سارا در فینال موجب شد تا دختران ایران این‌بار با اقتدار بر بام قاره قرار بگیرند. شیربیگی مزد بازی فوق‌العاده خود در فینال را با کسب جایزه ارزشمند «خانم گلی» گرفت. خانم گل آسیا درباره قهرمانی شیرین بانوان ایرانی در فوتسال آسیا گفته است.

‌ابتدا درباره قهرمانی صحبت کنید؟ ایران دو سال پیش با یک گل ژاپن را شکست داد. تصور می‌کردید که این‌بار با این اختلاف (برد 5 بر2) بتوانید در فینال ژاپن را ببرید؟

حقیقتش را بخواهید، ما واقعا فکر نمی‌کردیم بتوانیم در فینال ژاپن را با این اختلاف شکست بدهیم. ژاپن همیشه تیم خوبی بوده و امسال حتی از سال‌های قبل بهتر و قوی‌تر بود. چند بازیکن جدید اضافه کرده بودند که بازیکنان خوبی بودند و تیم قوی‌تری شده بودند. فینال هم بازی سختی بود.

‌درخشش شما در فینال فوق‌العاده بود و با زدن سه گل ستاره بازی بودید. درباره درخشش‌تان در فینال صحبت کنید.

تقریبا دو سال، دوسال‌ونیم برای این بازی‌ها تلاش کرده بودیم و فقط قهرمانی می‌خواستیم. توانسته بودیم خودمان را به فینال برسانیم و نمی‌خواستیم فرصت قهرمانی را از دست بدهیم. باید هرچه در توان داشتیم، می‌گذاشتیم تا قهرمان شویم. من هم تمام تلاشم را کردم، سعی کردم بهترین بازی را انجام بدهم و خدا خواست که توانستم این‌قدر خوب ظاهر شوم و سه گل بزنم.

‌ ایران در تایلند بازی‌های بسیار خوبی انجام داد و با اقتدار قهرمان شد. به نظر شما چه عواملی باعث شد تا ایران این‌گونه با اقتدار قهرمانی‌اش را تکرار کند؟

تیم ما این دوره کاملا با‌برنامه بود. من چند سالی است که عضو تیم ملی‌ هستم. باید بگویم نسبت به دوره‌های قبل خیلی با‌برنامه‌تر بودیم. همه‌چیز برای نتیجه‌گیری ما مهیا بود. کادر ما کامل بود، حمایت‌های فدراسیون خوب بود. واقعا ما هرچه می‌خواستیم، برایمان مهیا می‌کردند تا بتوانیم قهرمان شویم. از کادر فنی هم نباید غافل شد. کادر فنی خیلی خوبمان آقای صانعی و خانم مظفر خیلی تلاش کردند تا ما بتوانیم خوب بازی کنیم.

‌درباره خانم گل‌ شدن خود بگویید. فکر می‌کردید خانم گل بشوید؟ در پایان تورنمنت چند بازیکن 9‌گله شدند. چطور شما را به‌عنوان خانم گل انتخاب کردند؟

از همان ابتدای مسابقات جزء اهدافم بود که بتوانم خانم گل مسابقات بشوم. چند بار خانم گل ایران شده بودم و خانم گلی آسیا یکی از آرزوهایم بود؛ ولی چون در یکی، دو بازی اول از بهترین گلزن‌ها فاصله گرفته بودم، حقیقتا قبل از فینال دیگر به خانم گلی فکر نمی‌کردم. تصور نمی‌کردم بتوانم خانم گل بشوم. خیلی کم پیش آمده که کسی بتواند در فینال هت‌تریک بکند. من هم اصلا به این موضوع فکر نمی‌کردم. فقط فکر می‌کردم هرچه در توان دارم، بگذارم تا تیم موفق بشود. حالا خدا خواست و من توانستم سه گل بزنم. من و دو بازیکن دیگر هر سه ۹‌گله شدیم. طبق قوانین وقتی شمار گل‌های بازیکنان یکی باشد، پاس گل را هم لحاظ می‌کنند. پاس گل‌های من از دو بازیکن دیگر بیشتر بود و من خانم گل شدم.

‌ خانم گلی آسیا در ویترین شما خالی بود... .

من شش سال است عضو تیم ملی‌ هستم و در رده باشگاهی هم سه سال خانم گل بودم؛ اما خانم گلی آسیا احساس دیگری دارد.

‌خیلی از مردم گلایه دارند که چرا بازی فینال از تلویزیون پخش نشد و به موفقیت شما آن‌طور که باید در رسانه ملی توجه نشده. دراین‌باره حرفی دارید؟

بازی‌های بانوان که هیچ‌وقت پخش نمی‌شود. فکر نکنم گلایه‌های من هم تأثیری داشته باشد؛ چون هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. نهایت در حد اینکه یک گل را پخش کنند یا عکس‌مان را نشان دهند، به ما توجه می‌کنند. مطمئنا اگر بازی ما پخش می‌شد، انگیزه مضاعفی برای بازیکنان بود. اگر خانواده ما بتوانند بازی‌های ما را ببینند، خیلی روی روحیه ما تأثیر می‌گذارد و انگیزه بیشتری به بچه‌ها می‌دهد. دوست داریم خانواده‌هایمان بازی‌هایمان را از تلویزیون ببینند و دیده شویم.

‌تیم فوتسال بانوان هم‌اکنون در آسیا یک قدرت است؛ اما در عرصه جهانی هنوز با تیم‌های قوی فاصله داریم. برای اینکه این پیشرفت و موفقیت‌های فوتسال بانوان ادامه داشته باشد و از سطح آسیا به جهان برسد، چه باید کرد؟ از امکانات راضی هستید؟ از مسئولان چه توقعی دارید؟

حمایت‌هایی که قبل از این مسابقات از ما شد، مطلوب بود. من امیدوارم این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد و بیشتر هم بشود. بازیکنان ایرانی واقعا خوب هستند. هرچه در توان دارند، انجام می‌دهند؛ آن‌هم بدون هیچ چشمداشتی. امیدوارم مسئولان و فدراسیون قدر این بچه‌ها را بدانند. در باشگاه هم همین‌طور. به بچه‌ها از نظر مالی و امکانات توجه شود تا روی سکوی جهانی بروند. اگر به فوتسال بانوان توجه شود، توان کسب مدال جهانی را دارد.

‌خود شما چه سقفی برای خودت در نظر گرفتی؟

آرزوی من در فوتسال این است که روزی با ایران روی سکوی جهانی بروم. تلاش می‌کنم تا به این آرزو برسم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج