۷۱۷۸۸۵
۷ نظر
۵۳۵۹
۷ نظر
۵۳۵۹
پ

مرد بازو طلایی جان ۲.۴ میلیون نوزاد را نجات داد

هریسون پس از جراحی ریه فهمید که زندگیش را مدیون خون زیادی است که به او منتقل شده است و همان جا قسم خورد که خونش را اهدا کند و جان میلیون‌ها نفر را نجات داد.

برترین‌ها- ترجمه از الهام مظفری : در سال ۱۹۵۱ جیمز هریسون ۱۴ ساله از استرالیا بعد از عمل جراحی برداشتن ریه‌اش به هوش آمد و سه ماه در بیمارستان بستری بود. هریسون در این دوران سخت فهمید که زندگیش را مدیون خون زیادی است که به او منتقل شده و همان جا قسم خورد که خونش را اهدا کند. اما طبق قوانین استرالیا باید ۴ سال صبر می‌کرد تا به سن قانونی اهدای خون برسد. او سر قول خود ماند و ۶۰ سال به طور منظم خونش را اهدا می‌کرد و جان میلیون‌ها نفر را نجات داد.
مرد بازو طلایی جان ۲.۴ میلیون نوزاد را نجات داد
مدتی بعد از اهدای خون، پزشکان دریافتند خون او می‌تواند یک مشکل مرگبار را حل کند. تا سال ۱۹۶۷ در استرالیا هر سال هزاران نوزاد می‌مردند و پزشکان علت آن را نمی‌دانستند. بچه‌های زیادی سقط می‌شدند و نوزادان زیادی با آسیب مغزی به دنیا می‌آمدند. اکنون می‌دانیم که علت این چیز‌های وحشتناک بیماری ریسوس است که در آن خون زنان باردار به سلول‌های خون جنینشان حمله می‌کند.
مرد بازو طلایی جان ۲.۴ میلیون نوزاد را نجات داد
ریسوس (Rhesus) زمانی اتفاق می‌افتد که Rh خون مادر منفی، اما Rh خون جنین داخل رحمش مثبت باشد. اگر مادر به خون Rh مثبت حساس شده باشد، پادتن‌هایی تولید می‌کند که سلول‌های خون کودک را از بین می‌برد. پزشکان فهمیدند پادتن نادری در خون هریسون وجود دارد و در دهه ۱۹۶۰ از آن برای ایجاد آمپولی به نام روگام استفاده کردند که مانع ایجاد پادتن RhD در مادران Rh منفی می‌شود.
مرد بازو طلایی جان ۲.۴ میلیون نوزاد را نجات داد
حداکثر ۵۰ نفر در استرالیا این پادتن را دارند. هر کیسه خون ارزشمند است، اما خون هریسون فوق العاده است چون همه آمپول‌هایی که در استرالیا ساخته شده از خون او آمده است، بیش از ۱۷ درصد زنان استرالیا در خطر هستند و بنابراین جیمز به نجات جان افراد زیادی یا به طور دقیق‌تر ۲.۴ میلیون نفر کمک کرده است.
مرد بازو طلایی جان ۲.۴ میلیون نوزاد را نجات داد
جیمز هریسون که با لقب «مرد بازو طلا» شناخته می‌شود ۱۱۷۳ واحد پلاسمای خون اهدا کرده است. خود آقای هریسون می‌خواهد اهدای خون را ادامه دهد، اما سن او بیش از حد مجاز اهدای خون شده و برای حفظ سلامتش این اجازه را به او نمی‌دهند.
مرد بازو طلایی جان ۲.۴ میلیون نوزاد را نجات داد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمش گرم . مطمعنا با اینکارش جاش تو بهشته

    • بدون نام

      انوقت ما اگه بفهمیم خونمون نجات دهنده اس اهداش نمیکنیم میفروشیمش ما مسلمانیم و اونا نیستن کاش بفهمیم دین به نماز و روزه و زخم پیشانی نیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من حتی فروختن خون هم اهدا محسوب میشه، مگر به کسی که بفهمیم واقعاً توان خرید آن را ندارد. بهتره شما از خودتون شروع کنید به جای شعار دادن

      • مینا

        ما بالاترین آمار اهدای خون را داریم..اینقدر منفی نبافید..اینهمه آدم خیر وجود دارند،اینها را چرا نمی بینید؟

    • بدون نام

      عزيزم چه انسان ارزشمندي. واقعا جاش تو بهشته.

    • بدون نام

      احسنت انسان بودن کاری به دین نداره اینم از کشور نامسلمان و ما مسلمانان با ادعای شیعه بودن ........خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه آمین

    • بدون نام

      به نظرم خدا در برابر فکر خیرخواهانه ای که داشته خونش را ارزشمندتر کرده :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج