جاباما
۷۱۸۶۲۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هلند: اولین کشوری بودیم که آمریکا را به رسمیت شناختیم

وزیر خارجه هلند می گوید که کشورش اولین کشوری بوده که آمریکا را به رسمیت شناخته و از سرمایه‌گذاران اصلی در این کشور بوده و حالا انتظار دارد که از تحریم‌های ایران معاف شود.

خبرگزاری فارس: «استف بوک» وزیر خارجه هلند که برای شرکت در یکی از نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک آمده، از تلاش برای «معاف» کردن شرکت های هلندی از تحریم‌های آمریکا خبر داد.

بوک پیش از ورود به نشست شورای امنیت، به خبرنگاران گفت که برای دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا به واشنگتن خواهد رفت و در خصوص معاف شدن شرکت‌های هلندی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، رایزنی خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که کشورش از برجام خارج می‌شود؛ وی همان شب فرمان اجرایی بازگرداندن تحریم‌های پیش از برجام ایران را امضا کرد.

تحریم‌های ثانویه آمریکا، علاوه بر شرکت‌ها و افراد آمریکایی، شرکت‌ها و افراد تحت تابعیت دیگر کشورها را هم در صورت معامله با ایرانیان، تحریم می‌کند. دوره اجرای این تحریم‌ها هنوز آغاز نشده ولی در همین ابتدای کار، شرکت‌های توتال، زیمنس و مائرسک از ادامه فعالیت در ایران صرف‌نظر کرده‌اند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که در کنار دیگر متحدان اروپایی‌اش، طرفدار حفظ برجام به شرط متعهد ماندن ایران به تمام تعهدات برجامی‌اش است، امروز گفت «من رئیس توتال نیستم؛ مدیر اجرایی توتال از منافع خودشان دفاع می‌کند و این وظیفه آنهاست که خطر ماندن در ایران را با خطرهایی که در عربستان و آمریکا متوجه آنها می‌شود، مقایسه کند.»

وزیر خارجه هلند اما برای معاف کردن شرکت‌های کشورش از تحریم‌های آمریکایی، اقدامی عملی کرده و به آمریکا رفته است. وی به خبرنگاران گفته که «بهترین گزینه برای شرکت‌های اروپایی و هلندی، معافیت خواهد بود.»

استف بوک در اظهارنظری جالب همچنین یادآور شد که هلند اولین کشورش بوده که ایالات‌متحده را به عنوان کشوری مستقل از مستعمرات بریتانیا به رسمیت شناخته و به عنوان یکی از اولین سرمایه‌گذاران در آمریکا که هزاران شغل برای مردم این کشور ایجاد کرده، انتظار معافیت از تحریم‌های ترامپ علیه ایران را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی جباری

      خیلی هم بیخود کردید.الان چوب کار شما رو دنیا داره میخوره .پر رو چه با افتخارم میگه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج