کاربران موبایلی، چه نوع محتوایی را می‌پسندند؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ریزخور_1
کلاسینو_1
لاله زار مال_1
دکتر نداف کرمانی 1
اپیلاسیون نانا 1
زمردی_داخلی1
زمردی_داخلی3
دکتر نداف کرمانی 3
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_3
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
دکتر نداف کرمانی 4
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
زمردی_داخلی4
زمردی_داخلی2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
دکتر نداف کرمانی 2
اپیلاسیون نانا 2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
۷۲۰۴۰۵
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴
۵۶۵۱
بهینه‌سازی موبایل چیزی فراتر از این است که فقط مطمئن شوید وب‌سایتتان به خوبی در دستگاه‌های موبایل به نمایش در می‌آید. شما همچنین باید برای مخاطبان موبایلی محتوا تولید کنید. واقعیت این است که مخاطبان موبایلی نسبت به مخاطبین دسکتاپ تمایلات متفاوت‌تری در زمینه محتوا دارند. انتظارات آن‌ها از محتوا متفاوت است و شما باید این انتظارات را برآورده کنید، وگرنه محتواهایتان تاثیرگذاری چندانی نخواهند داشت.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: در دسامبر سال 2017، 56.74 درصد از کل ترافیک اینترنت از دستگاه‌های موبایل ناشی شده است و سهم دسکتاپ‌ها فقط 43.26 درصد بوده است. انتظار می‌رود که سهم دستگاه‌های موبایل به رشد خود ادامه دهد. رشد سهم دستگاه‌های موبایل به این معناست که سایت و محتواهای آنلاین شما نیز باید برای مخاطبان موبایلی بهینه‌سازی شوند وگرنه کسب و کار، برند و فروش شما یک فرصت رشد را از دست خواهد داد.

بهینه‌سازی موبایل چیزی فراتر از این است که فقط مطمئن شوید وب‌سایتتان به خوبی در دستگاه‌های موبایل به نمایش در می‌آید. شما همچنین باید برای مخاطبان موبایلی محتوا تولید کنید.

واقعیت این است که مخاطبان موبایلی نسبت به مخاطبین دسکتاپ تمایلات متفاوت‌تری در زمینه محتوا دارند. انتظارات آن‌ها از محتوا متفاوت است و شما باید این انتظارات را برآورده کنید، وگرنه محتواهایتان تاثیرگذاری چندانی نخواهند داشت.

کاربران موبایلی و آینده بازاریابی

هفت ترفند آورده شده در زیر به شما کمک خواهند مرد تا محتواهایی متناسب با دستگاه‌های موبایل ایجاد کنید. با هم این ترفندها را مرور خواهیم کرد.

1- عنوان‌هایی مرتبط با جالب توجه بنویسید

هدلاین‌هایی که می‌نویسید باید احساسات کاربر را برانگیخته کند و چیزی مفید، معنادار و سرگرم‌کننده را به او وعده دهد. سعی کنید هدلاین‌های خود را به گونه‌ای بنویسید که افراد پس از دیدن آن در شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های ایمیلی یا هر جای دیگری، روی آن کلیک کرده و مطلب شما را بخوانند.

البته اجازه ندهید خلاقیت در مسیر مرتبط بودن قرار بگیرد. محتوای شما باید دقیقا آن چیزی که در هدلاین وعده داده شده را به مخاطب ارائه دهد، وگرنه آن‌ها اعتماد خود به برند شما را از دست خواهند داد. در نتیجه افراد کمتری در آینده به سایت شما مراجعه خواهند کرد و مطالب شما بازدید کمتری دارد.

2- مهم‌ترین اطلاعات را در ابتدا منتقل کنید

اگر همواره با مهم‌ترین پیام‌ها محتوای خود را آغاز کنید، کاربران موبایلی هرگز آن محتوا را از دست نخواهند داد. اسکرول کردن در دستگاه‌های موبایل ممکن است طاقت فرسا باشد، بنابراین هیچ فرصتی برای معرفی مقدماتی وجود ندارد. پس از انتقال نکات اصلی، می توانید جزئیات و داستان‌ها را با دقت توضیح دهید.

3- مختصر بنویسید

مخاطبین موبایل سریع حرکت می‌کنند، بنابراین مطالب شما باید کوتاه باشند. این بدان معنا نیست که شما باید 100 پست وبلاگ منتشر کنید. مختصر نوشتن همواره به معنی کوتاه نوشتن نیست. بلکه مختصر نوشتن به این معناست که پیام‌های شما نه تنها باید اطلاعات لازم را در همان ابتدا انتقال دهند، بلکه باید بدون حواس پرتی و گیج کردن کاربر، بلافاصله در ذهن او حک شوند.

4- از هدینگ‌ها به صورتی استراتژیک استفاده کنید

استفاده از هدینگ‌ها به صورتی استراتژیک باعث می‌شود که کاربران موبایلی بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن محتواهای شما را اسکن کنند. مهم‌ترین جزئیات باید در هدینگ یا ساب‌هدینگ‌ها آورده شود و کاربران بتوانند با اسکرول کردن، نکاتی که برای آن‌ها مهم است را به دست آورند و سپس جزئیات مربوط به هر نکته را بخوانند. خواندن محتواهای بلند در دستگاه‌های با نمایشگر کوچک بسیار دشوار است. بنابراین استفاده از هدینگ یک نقشه راه برای مخاطبان موبایلی محسوب می‌شود.

کاربران موبایلی و آینده بازاریابی

5- از لیست‌ها استفاده کنید

همانطور که استفاده از هدینگ، خواندن محتوا را برای کاربران موبایلی آسان می‌کند، لیست‌ها نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند. استفاده از نقطه یا شماره‌های لیستی به بازدیدکنندگان موبایلی اجازه می‌دهد تا از مکافات خواندن پاراگراف‌های بلند رهایی یابند. در صورت استفاده از نقاط یا شماره، این موارد را کوتاه بنویسید و اگر تعداد آیتم‌ها بالا رفت، برای هر آیتم از هدینگ استفاده کنید و با نوشتن پاراگراف هر مورد را توضیح دهید.

6- از تصاویر و ویدئو استفاده کنید

تصاویر و ویدئوها برای شکستن صفحات سنگین عالی هستند، اما در دستگاه‌های موبایل، آن‌ها حجم اضافه‌ای را به کاربرانی که می‌خواهند محتواهای شما را بخوانند تحمیل می‌کنند. بنابراین باید از تصاویر و ویدئوها به طرزی استراتژیک استفاده کنید. برای مثال، بجای استفاده از پاراگراف‌ها و متون طولانی برای انتقال پیام، از ویدئو یا تصاویر استفاده کنید. مخاطبان موبایلی حجم قابل توجهی از محتواهای ویدئویی را مشاهده می‌کنند، بنابراین عرضه کردن ویدئو به آن‌ها کاری عقلانی و حساب شده است.

7- موارد مزاحم را حذف کنید

موارد مزاحم نه تنها خواندن محتوا در دستگاه‌های موبایل را سخت می‌کنند، بلکه سرعت بارگذاری صفحه را نیز کاهش می‌دهند. کاربران موبایل قطعا منتظر لود شدن صفحه شما نخواهند ماند و اینقدر وقت ندارند که در بین انبوهی از تبلیغات، تصاویر نامرتبط و لینک‌ها به دنبال محتواهای اصلی بگردند. حذف موارد مزاحم باعث می‎‌شود که کاربران موبایل تمایل بیشتری برای خواندن، تعامل و به اشتراک‌گذاری محتواهای شما در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

قدم بعدی شما

اگر نمی‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن توجه کاربران موبایلی را جلب کنید، یک فرصت عالی برای اشتراک گذاری پیام برند و ارتباط با مخاطبان را از دست خواهید داد. شما فقط چند ثانیه برای این کار فرصت دارید، بنابراین باید نوشته‌ها و عرضه محتواهای خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که با مخاطبان موبایلی تعامل برقرار کنند. اگر نویسنده نیستید، از نویسنده‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. گوگل محتواهای کم کیفیت را دوست ندارد و استفاده از این محتواها ممکن است ترافیک جستجوی سایت شما را کاهش دهد.

انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
سوییچ ایران_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_1
خرید باکس 1
عارفی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_3
دکتر نائبی_3
عارفی_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
عارفی_4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
عارفی_2
دکتر نائبی_2
شیرآلات زمانی_2
دارو سازی عبیدی - فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
زمردی_فوتر موبایل اصلی
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
شفا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_تزریق چربی
زمردی_فوتر اصلی
پارسیس_فوتر ساختمان
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دارو سازی عبیدی - فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
شاخه نبات_ فوتر
رستوران پارسیان_فوتر