۷۲۰۵۵۱
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

عربستان به دنبال خرید سامانه موشکی اسرائیل

اندیشکده صهیونیستی با اشاره به دقت اصابت موشک‌های حوثی‌ها علیه اهداف آل سعود و توان موشکی ایران ،تقویت دفاعی عربستان را بهانه‌ای در بهبود روابط ریاض و تل آویو برشمرد.

خبرگزاری فارس: اندیشکده صهیونیستی «بگین- سادات» در تحلیلی پیرامون تقویت دفاع موشکی رژیم عربستان سعودی و لزوم ارسال سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی به این کشور نوشت: «تل آویو در برهه کنونی می‌تواند گزینه مناسبی برای تقویت توان دفاع موشکی ریاض باشد. توافق هسته‌ای ایران، توسعه برنامه موشکی این کشور و بحران کنونی یمن که در آن حوثی‌ها از موشک‌های بالستیک علیه اهداف سعودی استفاده می‌کنند میل ریاض را به حصول هوشمندترین دفاع موشکی نمایان می‌سازد. یک سامانه دفاع موشکی مستحکم ریاض را قادر می‌سازد به قابلیت دفاعی بدون چون و چرا برسد.»

تهدید جدی موشکی حوثی‌ها

این اندیشکده در ادامه با اشاره به وجود سامانه‌های دفاع موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکا در بدنه ارتش سعودی به موردی قابل توجه اشاره کرده و نوشت: «عربستان به تازگی با حمله‌های موشکی از جانب یمن مواجه شده که شبیه جنگ خلیج فارس در دهه نود میلادی بود منتهی با این تفاوت که این تهدید پیشرفته‌تر است و بیشتر موشک‌های حوثی‌ها به درستی به اهداف می‌خورند و پیشرفته‌تر از موشک‌های "اسکاد" عراق هستند که در دهه نود میلادی از آن ها استفاده شد.»

«علاوه بر این‌، توسعه برنامه موشکی ایران و سرمایه گذاری این کشور بر موشک‌های کروز باعث می‌شود تا ریاض در پی استحکام ساختار دفاع موشکی خود باشد.»

میل ریاض به خرید سلاح از تل آویو

اندیشکده بگین -سادات با اشاره به توافق رژیم سعودی با روسیه برای در اختیار گرفتن سامانه موشکی «اس-۴۰۰» به فروش سامانه دفاع موشکی «تاد» ساخت آمریکا به این کشور اشاره کرد. این سامانه اینک در اختیار امارات متحده عربی و قطر قرار دارد. با توجه به تحولات منطقه در یمن و سوریه و توافق هسته‌ای ایران، عربستان اینک مشتاق سرمایه گذاری با دوستان جدید است و از سال ۲۰۱۵ به این سو گزارش‌هایی درباره بهبود رابطه ریاض -تل آویو به گوش رسیده است. میل عربستان به خرید جنگ افزارهای اسرائیل نشانه‌ای واضح از این روابط مستحکم‌تر است. عربستان برای رهگیری موشک‌ها و راکت‌های برد کوتاه به خرید سامانه گنبد آهنین و نیز دیگر سامانه اسرائیلی به نام "سامانه تروفی" ابراز علاقه کرده است.»

حلقه ریاض -تل آویو علیه ایران

در خاتمه این تحلیل آمده است: انگیزه‌های پادشاهی آل‌سعود برای توسعه روابط با روسیه با تل‌آویو متفاوت است. همراهی عربستان با تل‌آویو و تحکیم روابط دوجانبه، سلاحی بازدارنده علیه نفوذ فزاینده ایران است. تحکیم رابطه ریاض با روس‌ها نیز شاید موجب میانجیگری آن‌ها در یمن شود. در مجموع، معامله‌های تسلیحاتی جزء جدایی ناپذیر بهبود روابط دوجانبه هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان تا ته معده مسلحه،اونوقت از ایران می خوان موشک رو کنار بزاره!خنده داره.

    • مهدی

      من نگران حجاز هستم و متوجه نمی شوم چرا حاکمان اینگونه بی مبالات هستند.توقع بود که حاکم جوان با درایت از سرزمین امن حراست کند.برای ما جنگ در حجاز قابل قبول نیست و حرمت مکه مکرمه و از همه مهم تر مرکز اسلام در بازی های سیاسی و حرمت شکنی آنجا از هم سبقت بگیرد.آخر این قضایا در دست دشمنان است و این بی مبالاتی باعث خشم الهی خواهد شد.جنگ و خون ریزی.و شرکت در فریب بشریت و فساد سازمان یافته در شان حجاز و در نتیجه مسلمین نیست.از ان زمانی بترسید که از فراز کعبه ندای الله اکبر تنین افکن جهانیان قرار گیرد. ان زمان از دست مسببین اینگونه بی حرمتی ها کاری بر نخواهد آمد. و نفی خواهند شد.

    • بدون نام

      اگه عربستان عقل داشت همین سلاحهارا از ایران میخرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج