۷۲۰۷۹۱
۵۱۵۶
۵۱۵۶
پ

سودای پرواز

راهنمای پاراگلایدرسواری در مینودشت

رویای پرواز، حسی سبکبار و حالی شگفت انگیز دارد؛ تجربه پرواز در ایران، آرزوی دوری نیست. در سال های اخیر سایت های پروازی ایجاد شده تا دوستداران پرواز، هیجان خود را با پاراگلایدرسواری تخلیه کنند و لذت ببرند. استان گلستان از جمله مکان هایی است که چند سایت پروازی معروف و زیبا دارد تا به صورت آموزشی و تفریحی از امکانات پرواز و پاراگلایدر استفاده کنید.

ماهنامه همشهری سرزمین من - درسا صبور: رویای پرواز، حسی سبکبار و حالی شگفت انگیز دارد؛ تجربه پرواز در ایران، آرزوی دوری نیست. در سال های اخیر سایت های پروازی ایجاد شده تا دوستداران پرواز، هیجان خود را با پاراگلایدرسواری تخلیه کنند و لذت ببرند. استان گلستان از جمله مکان هایی است که چند سایت پروازی معروف و زیبا دارد تا به صورت آموزشی و تفریحی از امکانات پرواز و پاراگلایدر استفاده کنید.

چه می بینیم؟

راهنمای پاراگلایدرسواری در مینودشت

بر فراز گلستان

سایت پروازی ترسه: این سایت در نزدیکی روستای «ترسه» در شهرستان «مینودشت» در چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد قرار دارد و یکی از قوی ترین سایت های ترمیک و دیواره ای با قابلیت پروازهای مسافت است. بسیاری از مسابقات ملی پاراگلایدر در همین سایت برگزار می شود.

سایت چراغ تپه: این سایت در شرق شهر مینودشت قرار گرفته است و حدود سه کیلومتر تا این شهر فاصله دارد و مسیر دسترسی به آن آسفالته است. این سایت، اولین سایت پروازی مینودشت است که از سال ۱۳۸۲ برپا شده است.

سایت زنگلاب: این سایت یکی از زیباترین سایت های شهرستان مینودشت است که در حاشیه پارک جنگلی «چهل چای» قرار دارد. با پرواز در این سایت نه فقط چشم اندازهای زیبای جنگلی زیر پای تان است که این منطقه قابلیت پروازهای طولانی ترمیک و دیواره را هم مهیا کرده است. این سایت در فاصله هفت کیلومتری شهر مینودشت قرار گرفته و روستای «کلوکند» در نزدیکی این سایت قرار دارد. سایت «تنگراه» هم یکی دیگر از سایت های پروازی مینودشت است که به دلیل نزدیکی به پارک ملی گلستان یکی از سایت های بسیار تماشایی این منطقه است.

سایت ریگ چشمه: سایت ریگ چشمه در نزدیکی روستایی به همین نام در شهرستان «علی آباد کتول» یک سایت دیواره ای بسیار زیباست. این سایت با دیواره ای تقریبا دو کیلومتری، قابلیت پروازهای طولانی و تاپ لند را فراهم می کند.

سایت پروازی «رامیان»: این سایت که بعد از سایت مینودشت، نزدیکترین سایت به شماست، ۵۰۰ متر ارتفاع دارد و مناظر تماشایی بسیار زیبا و جریان های بالا برنده بسیار قوی از مزایایش است.

سایت درازنو: سایت پروازی «درازنو» در نزدیکی همین روستا با ارتفاع دو هزار و ۲۰۰ متر از سطح زمین بلندترین سایت پروازی ایران است و چشم اندازهای جنگل های شمال و دریای خزر را دارد.

نکته

مرکز هوانوردی «آسمان مینودشت» از مراکز تخصصی آموزش پاراگلایدر در مینودشت است. برای گرفتن اطلاعات می توانید به نشانی www.pilots.ir مراجعه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج