۷۲۳۳۱۷
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

افزایش قیمت و معاملات مسکن در تهران

بانک مرکزی از افزایش قیمت مسکن و معاملات آن در تهران در دو ماه ابتدایی امسال خبر داده است.

خبرگزاری ایسنا: بانک مرکزی از افزایش قیمت مسکن و معاملات آن در تهران در دو ماه ابتدایی امسال خبر داده است.

بر اساس آخرین آماری که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در شهر تهران مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری منتشر کرده است، متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی به حدود پنج میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسیده که در مقایسه با فروردین ۸.۲ و نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته تا ۳۴.۸ درصد افزایش قیمت دارد. بیشترین رشد متوسط قیمت مربوط به منطقه (۵) با ۵۳.۵ درصد و کمترین به منطقه (۱۶) با ۱۲.۳ درصد است. در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران نیز بیشترین متوسط قیمت برای معاملات مسکن حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ است که هر دو مورد با افزایش قیمت همراه بوده است.

در مجموع در دو ماهه ابتدایی امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده که نسبت به همین دو ماهه در سال قبل ۳۲.۲ درصد افزایش دارد.

تحولات قیمتی در بازار مسکن

افزایش قیمت و معاملات مسکن در تهران

اما آمارهای بانک مرکزی که از سامانه ثبت معاملات املاک و مستقلات مسکن استخراج شده، نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به حدود ۱۹ هزار و ۱۰۰ واحد رسیده است که نسبت به فروردین ۲۷۸.۷ و در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۱۶.۷ درصد افزایش دارد. رشد قابل توجه حجم معاملات در اردیبهشت ماه را بانک مرکزی ناشی از تعداد کم معاملات ثبت شده در فروردین که متاثر از تعطیلات نوروز بوده، اعلام کرده است.

بررسی جزئیات این آمار در رابطه با توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا نیز نشان از آن دارد که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۳.۹ درصد بیشترین را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۳.۷ درصد کاهش داشته و در مقابل سهم واحدهای شش تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزایش یافته است.

توزیع آپارتمان‌های معامله شده در تهران

افزایش قیمت و معاملات مسکن در تهران

همچنین توزیع تعداد معاملات بر حسب مناطق مختلف شهر تهران حاکی از آن است که در بین مناطق ۲۲ گانه، منطقه ۵ با ۱۲.۸ درصد از کل معاملات بیشترین سهم را در تعداد قراردادهای مبایعه نامه داراست همچنین منطقه ۴ با ۸.۹ و منطقه ۲ با ۷.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع ۷۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در تهران به ۱۰ منطقه و ۲۹ درصد دیگر در سایر مناطق اتفاق افتاده است.

توزیع مناطق شهری در معاملات مسکن

افزایش قیمت و معاملات مسکن در تهران

در مجموع در دو ماهه نخست امسال تعداد معاملات آپارتمان در تهران به دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد افزایش دارد.

بر اساس این گزارش در جریان تحولات بازار مسکن، شاخص کرایه مسکن اجاری نیز در تهران ۱۱ درصد و در کل مناطق شهری تا ۹.۶ درصد افزایش دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلالهای مسکن با بالابردن بی دلیل قیمت مسکن , خریداران را در مخمصه قرار دادند و هیچ فریادرسی نیست

    • آرش

      مصرف کننده که نمیتونه با این قیمت ها بخره . دلال میخره ( چون پول داره )

    • بدون نام

      این آمار برگرفته از آمارهای کذب اتحادیه املاک و وزارت راه که پر از تناقض بود است و قابل اعتنا نیست! این آمارها فقط جهت تحریک خریداران برای خرید ملک با قیمتهای نجومی است!!

    • بدون نام

      دومیلیون چهارصدهزار واحد معامله شد مگه تهران چقدرجمعیت داره معمولا خانوادهای ایرانی چهارنفره هستن اگه این دومیلیون چهارصد روضربدر۴بکنیم حدود ده میلیون نفرصاحب اپارتمان شدن .فکرکنم امار خریدوفروش رو اشتباه دادن

    • بدون نام

      باعث تاسفه

    • بدون نام

      آیتم گرونی درسته ولی آیتم افزایش معاملاک دروغه،خخخخخخ

    • بدون نام

      کاری کردن که مردم مجبورن برن واحدهایی قدیمی با سال ساخت بالا بگیرن. وگرنه بودجه شون به نوساز نمیخوره, باز هم نصیبشون بافت فرسوده هست.

    • بدون نام

      همیشه نباید گوشت را بدیم گربه نگه داره، و نباید هم خبر رسانی امار مسکن را به عهده بانک مرکزی گذاشت که در کنار بدهی فراوان، دارای املاک زیاد میباشد، خب معلومه هیچ موقع امار راستی که به ضررش است نخواهد گفت و در مقابل امار دروغی که به نفعش میباشد خواهد گفت.

    • بدون نام

      جوانان از بی خانگی نمیتوانند ازدواج کنند و مستاجری بیداد میکند، انوقت اینها دست از دروغ پردازی امار غلط بر نمیدارند و به بیکاری و فلج شدن اقتصاد مملکت دامن میزنند و دولت هم کاری به کار شان ندارد که باعث ایجاد توهم و تشنج در بازار مسکن میشوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج