۷۲۳۶۶۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

کاهش ۵۰ درصدی احداث واحد مسکونی جدید

کارشناس بازار مسکن گفت: تولید مسکن در سال گذشته در سراسر کشور از ۸۰۰ هزارواحد مسکونی به کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کاهش یافت.

مهر: کارشناس بازار مسکن گفت: تولید مسکن در سال گذشته در سراسر کشور از ۸۰۰ هزارواحد مسکونی به کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کاهش یافت.

مهدی سلطان محمدی با اشاره به محدودیت اثرگذاری دولت در تغییرات بازار مسکن افزود: کاهش بازدهی فعالیت ساختمان سازی سبب خروج سرمایه مردم از این بخش و سپس کاهش تولید خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تولید مسکن از ۸۰۰ هزار واحد به کمتر از ۴۰۰ هزار واحد در سال گذشته در سراسر کشور گفت: این کاهش تولید در اثر انتقال سرمایه های مردم به بانک ها به دلیل کاهش بازدهی و سود دهی ساختمان اتفاق افتاده است.

این کارشناس بازار مسکن رونق بازار مسکن و افزایش قیمت آن را دو عامل به هم پیوسته اعلام کرد و ادامه داد: با سرازیر شدن سرمایه ها به بازار مسکن تولید افزایش یافته و این روند سبب افزایش قیمت خواهد شد بالارفتن قیمت، جذب سرمایه را بیشتر و تولید را افزایش می دهد که با ادامه این دوره، ‌ افزایش تولید و افزایش قیمت رکود را در بازار مسکن به همراه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به تلاش دولت برای به حرکت درآوردن بازار مسکن افزود: اختصاص وام به خانه اولی ها و بافت فرسوده با توجه به تبعات اجتماعی آن کار درست دولت در تحریک بازار مسکن است.

وی گفت: اختصاص وام های کم بهره با زمان بازپرداخت طولانی می تواند در رونق بازار مسکن تاثیرقابل توجهی داشته باشد.

این کارشناس بازار مسکن افزود: افزایش قیمت مسکن اتفاقی بدیهی بود که اگر دولت اقدام به پرداخت وام نمی کرد شرایط کنونی مسکن به حالت دشوارتری می رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسعولان مربوطه مسکن به فکر بالا بردن قیمت مسکن و امار دروغ تقلبی رونق مسکن نباشند بلکه به فکر رونق واقعی مسکن باشند که در شان و متناسب با جمعییت ۸۰ میلیونی باشد و مملکت را از بیکاری و فلج اقتصادی نجات دهند، مگر ‌‌‌نمی بینید که‌ روز به روز به مستاجران اضافه شده و توان خرید ضعیف است و امار طلاق زیاد و امار ازدواج کم گشته، که خود باعث افزایش جرم و فساد میگردد که گریبان خودتان را هم میگیرد.

    • بدون نام

      افزایش میزان وام هیچ تأثیری بر توان خرید وام گیرنده نخواهد گذاشت!!! از تجربیات گذشته درس بگیر!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج