۷۲۴۳۷۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
پ

بیرانوند و چشمی حرف کی‌روش را تایید کردند

تیم ملی فوتبال ایران در حالی مقابل ترکیه شکست خورد که دو بازیکن نقش پررنگتری در این باخت داشتند.

خبرگزاری مهر: نکته‌ای که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی‌های تدارکاتی با الجزایر به آن اشاره کرد، یک پیام واضح داشت. کی روش گفته بود که به هیچ عنوان بازیکنان داخلی ما برای حضور در جام جهانی آماده نیستند و برای همین آنها نیاز به برنامه‌ آماده‌سازی ویژه‌ای در چهل روز آینده نیاز دارند تا به سطح مطلوب برسند: «بازیکنان داخلی نیاز دارند برای دوئل‌های بهتر آماده شوند. آنها احتیاج دارند قوی‌تر و سریع‌تر باشند. آنها نیاز دارند تا فکر کردن و بازی کردن سریع را تمرین کنند و به همین خاطر آنها احتیاج دارند با من کار کنند.»

در واقع کی روش بعد از بازی با تونس و الجزایر پیامش را شفاف به مسئولان فوتبال ایران رساند و تاکید کرد که برای آماده سازی بازیکنان در راه جام جهانی نیاز به برنامه ویژه و در اختیار داشتن ملی پوشان دارد.

با این حال بعد از درخواست کی روش واکنش های مختلفی از سوی سرمربیان و کارشناسان رخ داد. مربیانی که ادعا می کردند سطح بازیکنان لیگ ایران چیزی کمتر از لیگ سایر کشورها ندارد و تیم ملی با نفرات داخلی هم می تواند موفق باشد.

شاید اولین و تندترین واکنش به صحبتهای کی روش، از سوی برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس مطرح شد. برانکو گفته بود: «کی‌روش از کجا می‌داند آنها آماده نیستند، از کجا می‌داند که بازیکنان داخلی ما ناتوان هستند و آماده نیستند چند بازی او بوده است که بازیکنان داخلی را دیده؟ اگر خوب متوجه شده باشم منظور این است که بازیکنان و مربیان ایرانی خوب نیستند یعنی اگر این گونه است پس علی دایی هم مربی خوبی نیست؟ اگر بازیکنان داخلی خوب نیستند چطور استقلال و پرسپولیس کاندیدای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا هستند؟»

وینفرد شفر سرمربی استقلال هم بعد از درخواست کی روش، موضعی همانند برانکو ایوانکوویچ اتخاذ کرد اما ملایم تر پاسخ سرمربی تیم ملی را داد: «من می‌توانم فقط در مورد تیم خودم صحبت کنم. من مربی سایر تیم‌ها مثل سایپا و پرسپولیس نیستم و فقط در مورد استقلال صحبت می‌کنم ... در شش هفته گذشته بازیکنان ما در استقلال، چیزهای زیادی یاد گرفتند و بازیکنان استقلال برای جام جهانی آماده هستند. آن‌ها برای تورنمنت‌های بزرگ آماده‌اند.»

با این حال ترکیب شب گذشته تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی با ترکیه حامل پیام ویژه ای برای سرمربیانی بود که درخواست کی روش را نادیده گرفتند. در ترکیب تیم ملی به جز علیرضا بیرانوند، تنها بازیکن لیگ داخلی روزبه چشمی مدافع تیم استقلال بود که وی در هر دو گل دریافتی، نقش پررنگ‌تری داشت. هرچند تعدادی از لژیونرها هم از سطح ایده آل دور بودند ولی شاید بتوان تغییر پست آنها را دلیل اصلی افت کیفیت آنها عنوان کرد.

باوجود تمام انتقاداتی که از روزبه چشمی بعد از باخت به ترکیه می شود، کی روش بازهم پشت این بازیکن را خالی نکرد و در نشست خبری گفت که اگر بخواهیم با یک اشتباه همه تقصیرها را گردن یک بازیکن بیندازیم نشان می دهد دیدگاهمان نسبت به فوتبال اشتباه است.

علیرضا بیرانوند هم نمایش دور از انتظاری داشت. او روی هر دو گل خورده نمایش یک گلر در حد جام جهانی را نداشت تا نشان دهد که کی روش باید به فکر تصمیم جدیدی در مورد مرد شماره یک تیم ملی باشد.

به هر حال شاید حالا وقت مناسبی برای منتقدان برنامه های آماده سازی کی روش باشد تا عمیق تر به سطح بازی های بین المللی و کیفیت بازیکنان داخلی بیاندیشند، برنامه ای که البته به خاطر بی درایتی کنفدراسیون فوتبال آسیا و عدم حمایت فدراسیون فوتبال عملیاتی نشد تا دل هواداران تیم ملی بابت عملکرد خوب در جام جهانی قرص نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بیرانوند 3 تا تک به تک گرفت، دوست دارم ببینم این نقد از چه آدمه فوتبال نفهمیه

    • بدون نام

      نویسنده آماتور بفهم و فکر کن و بعدا بنویس که باعث تمسخر مردم نشوی.کدام یک از ملی پوشان از لژیونر ها در بازی با ترکیه خوب بودند که بازیکنان داخلی خوب باشند؟اصلا سیستم بازی ایران که کیروش چیده بود خوب بود؟آیا جای روزبه چشمی دفاع آخره؟آیا اگه سید جلال بجای روزبه بود دوباره اینقد تو دفاع ضعیف بودیم؟ ما فقط به همین سیستم کیروش باختیم که شما رسانه ها الکی فقط گندش کردید وگرنه هیچی از فوتبال نمیفهمه.

    • سجاد حیدری

      سلام خسته نباشید من این برنامه خیلی دوست داشتم ولی این چند وقت میبینم داره با احساسات هوادار بازی میکنه چند نکته انتقادی۱ اگه قرار بوده که از لیگ فقط یک نفر بازی کنه پس دلیل این همه تعطیلی و بهونه ی کیروش چی بوده منظورم چشمی بود از اول تو ترکیب بود۲ به نظر شما روی دو گل چطور میگید بیرانوند مقصره وقتی که مدافع هنوز اصول اولیه دفاع رو نمیدونه و خیلی راحت دریبل میخوره و اجازه ی شوت زنی میده به حریف دروازه بان چکار باید میکرد با هفت متر دروازه اصلا تا حالا خودت تو دروازه وایسادی۳شما که میگید بیرانوند نمایش خوب نداشته بر چه اساسی میگید در حالی که بارها مانع فروپاشی دروازه شد نمونه ش دوتا تک به تک بود گرفت

    • بدون نام

      اتفاقا بيرانوند بازی نسبتا خوبی ارائه داد و در باخت تیم همه مقصر بودن

    • بدون نام

      اتفاقا بيرانوند بازی نسبتا خوبی ارائه داد و در باخت تیم همه مقصر بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکه بیرانوند تک به تک نکرده بود پنج گل میخوردیم

    • بدون نام

      بیرانوند دیشب حداقل جلوی دو سگل صدرصد حریف را گرفت ولی فرتهای گوزبه چشمی یکی دو تا نبود روزبه اگر جلوی بوفون و کاسیاس و نویر هم بازی که آنعا را به فنا میدهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف دهنتو بفهم بهدشم این بازی دوستانه بود ولی سید بلالت که اون اشتباهات جلو یه تیمی بود تو جام جهانی یادم رفته دقیقیا کدوم تیم بود ...اون باعث تیم ملی با اشتباه خودش تیم ببازه....گیر دادینه چمشی ...بعدم خدایش این بیراوند به چه درد تیم ملی میخوره این فقط با پارتی وپاچخواری داره بازی میکنه.....منقاروند

    • بدون نام

      کدام لژیونر ایرا خوب بازی کرد فقط یکی را اسم ببر

    • مسعود

      نویسنده عزیز!!!
      حاج صفی که توی اروپا بازی میکنه چرا تک به تک رو خراب کرد؟؟؟
      حاج صفی و انصاریفرد و شجاعی و ... که لژیونر هستن دیشب خیلی درخشیدن؟؟؟؟
      التماس تفکر...

    • بدون نام

      نوچه های کیروش در حال دفاع از افتضاح تیم ملی خصوصا نویسنده متن بالا چی را تایید کردند مردک هر روز ی قبرستانی برا خوش گذرانی میرفت قلم پاش شکسته بود یه روز بیاد آستادیوم بازیها ضعف و قوت با زیکنها را ببینه تذکر بده هرچند ایشون هیچی بارش نیست ار دسترنج مربی های خارجی استفاده میکنه که ی وقت مشغول زمه مربیای داخلی نباشه

    • بدون نام

      نویسنده بی سواد اگر دیشب سیدجلالی که توی لیگ ایران هست بازی میکرد اینجور میشد ـ

    • بدون نام

      عجیب ولی واقعی یک توپ اوندروی دروازه ایران امابیرانونددوگل خورد
      خخخخخخخخخخهخ
      ههههههههههعععععههعددسخورقحندط

    • بدون نام

      بیرانگند رو گل دوم چرا اومده بود بیرون؟الکی نگید سید جلال خیلی خوبه ولی بیرانوند به درد نمیخوره به قول اون آقا شبیه ... هست

    • بدون نام

      شما واقعا ندیدی یا نخواستی ببینی که دیشب چگونه روزبه تک وتنها مانده بود و به تنهایی بارها بازیکنان ترکیه را ناکام گذاشت.وقتی روزبه دریبل خورد کدام بازیکن او را پوشش داده بود.بیرانوند هم که ماشالله به هیچ توپی نه نمیگه.شما بگویید یکبار.فقط یکبار که بیرانوند یک شوت زاویه دار مهار کرده باشد.

    • حاجی وحید

      کی روش هوشمندانه هافبک دفاعی اصلا نگذاشت و نقطه قوت تیم ملی را برای حریفان پاشنه اشیل نشان داد در صورتی که تیم ملی قدرت دفاعیش همیشه به چشم میاید واگر بازیهای گذشته را دیدیه باشید نه سید جلال در ترکیب اصلی بوده نه ورویا بعد از بازی چهره خندان کی روش نشان داد انچه میخواسته رسیده بازی دوستانه در این سطح و زمان نتیجه ملاک نیست پرتغال هم مساوی کرد مربیان به دنبال اهداف تاکتیکیشون هستند با امدن ابراهیمی ترکیه محو شد مگه میشه انصاری فرد و شجاعی هافبک دفاعی باشند کی روش میخواست روی دفاع تیم ملی و دروازبان فشار باشد تا انها شرایط سخت را تجربه کنند...

    • بدون نام

      درسته که بیرانوند و چشمی( مخصوصا چشمی) آمادگی لژیونرامونو ندارن اما سید جلال راحت میتونست جای چشمی رو پر کنه اینجوری جلوی بیرانوندهم مطمئن تر میشد درضمن علی علیپور از نظر من خیلی آماده تر از طارمی لژیونر

    • بدون نام

      ابنم در نظر بگیر پست روزبه دفاع وسط نیست.بعدشم گل دوم مقصر روزبه بود ولی بیرو ازکجا گل خورد چ گلی هم خورد

    • مهران

      حالا باز بیرانوند چهارتا توپ صدرصد گل گرفت اگه اوناروهم نمیگرفت که نتیجه باخت سنگین ترمیشد,

    • علی

      آخه نفهم اولا درسته چشمی در حد لیگ یکم نیست ولی دفاع وسط سطح یالا لیگ ایران کم نداره
      دوما شجاعیان دژاگه آزمون خیلی خوب بودن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج