۷۲۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

قوچان‌نژاد: یک ملت به کی‌روش اطمینان دارند

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید در تیم ملی انرژی مثبتی وجود دارد و طوری خودشان را برای جام جهانی آماده کرده‌اند تا پرچم ایران را بالا ببرند.

خبرگزاری تسنیم: حالا یکی از بازیکنان با تجربه تیم ملی است. با تجربه یک بار حضور در جام جهانی و گلزنی در این رقابت‌ها، می‌توان به رضا قوچان‌نژاد در جام جهانی روسیه هم امیدوار بود. مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که حالا شانس دوباره‌ای برای حضور در جام جهانی پیدا کرده، انگیزه زیادی برای بازی کردن دارد و البته با توجه به روند آماده‌سازی تیم ملی، شرایط تیم ملی را خوب و مثبت می‌بینید.

رضا قوچان‌نژاد در خصوص حضور ایران در جام جهانی، بازی‌های حساس پیش‌رو در روسیه، شناختش از تیم مراکش و بازیکنان آنها، ترافیک و رقابت در خط حمله و دلتنگی‌هایش برای فرزندش صحبت کرد.

دومین جام جهانی پیاپی ایران در پیش است و دومین جام جهانی پیاپی خودت هم هست. به نظر می‌رسد شرایط تیم ملی خوب است و بازیکنان روحیه بالایی دارند.

درست است. کمپ دو هفته‌ای در ترکیه برپا کرده‌ایم، یک کمپ خوب در اختیارمان قرار دارد و همه چیز فوق‌العاده است. امکانات، زمین و همه چیز حرفه‌ای است. با تیم ملی ترکیه بازی خیلی خوبی انجام دادیم و تمرین بسیار خوبی برای جام جهانی بود. شرایط خوب است و همه ما حس خوب و مثبتی داریم و به این جام جهانی خیلی امیدواریم. به این دلیل که تمام تلاش‌مان را می‌کنیم، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و به خودمان فشار می‌آوریم تا برای بازی اول با مراکش آماده باشیم.

هر سه بازی تیم ملی مهم و حساس است، اما به نظر بازی با مراکش برای شما و کادرفنی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار باشد. فکر می‌کنی کدام بازی اهمیت بیشتری دارد؟

قطعاً اولین بازی مهم‌ترین است و از حالا نمی‌توانیم به فکر بازی با اسپانیا و پرتغال باشیم. اولین فینال ما مقابل مراکش است و آنها نیز تیم خیلی خوب هستند و به لحاظ فوتبالی تیم بسیار قدرتمندی است.

خودت هم در لیگ هلند مقابل بیشتر بازیکنان مراکش بازی کرده‌ای. آنها را چقدر می‌شناسی؟

بازیکنان مراکش را خیلی خوب می‌شناسم، چون ۷۰، ۸۰ درصد بازیکنان مراکشی از لیگ هلند می‌آیند یا قبلاً در هلند بازی کرده‌اند. تیم خیلی خوب دارند. ما، هم کیفیت آنها را می‌دانیم و هم نقاط ضعف‌شان را می‌شناسیم. آنها را خیلی آنالیز کرده‌ایم و هر روز روی آنها کار می‌کنیم. همانطور که گفتم به نظرم بازی با مراکش مهم‌ترین بازی ما در جام جهانی است.

امیدی که در تیم ملی وجود دارد، دلگرمی به کارلوس کی‌روش است. روحیه‌تان در تیم چگونه است؟

بله، ما همیشه به کی‌روش اعتماد و دلگرمی داشتیم. نه فقط من و سایر بازیکنان، بلکه یک ملت به کی‌روش اطمینان دارند. همه می‌دانیم که ان‌شاالله در روسیه هم با یک تاکتیک خوب مقابل حریفان حاضر می‌شویم. تا جام جهانی فقط به دنبال پیشرفت هستیم، هر روز تلاش و تمرین می‌کنیم تا بتوانیم پله پله پیشرفت کنیم و خدا را شکر هر روز هم بهتر می‌شویم. امیدوارم بتوانیم این روند را در روسیه هم ادامه دهیم و نتایج خوب بگیریم.

در جام جهانی 2014 برزیل در خط حمله فقط رضا قوچان‌نژاد را داشتیم و در این پست تنها بودی. حالا پس از چهار سال که شرایط نسبتاً خوبی هم داشتی و فصل قبل تا آقای گلی لیگ هلند پیش رفتی، رقبای زیادی در خط حمله داری. در بین مهاجمان تیم ملی خودت جزو بازیکنانی بودی که نیم فصل دوم شرایط خوبی را سپری کردی، علیرضا جهانبخش آقای گل لیگ هلند شده، کریم انصاری‌فرد تا آستانه آقای گلی پیش رفت، سردار آزمون نیم فصل دوم آماده شد و حالا به نظر می‌رسد برعکس جام جهانی قبلی خط حمله شلوغی داریم و نقطه قوت ما خط حمله است. با این خط حمله فکر می‌کنی بازی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال چگونه رقم بخورد؟

مهم‌تر از همه این است که یک تیم باشیم. تیم خط دفاع، هافبک یا خط حمله نیست، مهم‌تر از هر چیز تیم ملی بودن ماست. چه بخواهید دفاعی فکر کنید، چه هجومی، نمی‌توانید خطوط مختلف یک تیم را تک تک مورد ارزیابی قرار داد. شما برای داشتن یک تیم خوب، باید یک تیم فشرده و خوب بسازید. ما در جام جهانی می‌خواهیم با قهرمان جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا بازی کنیم. ما هم قهرمان آسیا هستیم و می‌خواهیم با سه تیم قدرتمند رقابت کنیم. برای این رقابت باید تیمی فشرده داشته باشیم که همه فکرها و ذهن‌ها یکی باشد و مثبت فکر کنیم. اگر اینها را بتوانیم درست کنیم، می‌توان به موفقیت در جام جهانی امیدوارم بود. اگر قرار باشد فکرمان فقط به خط حمله یا فقط به خط دفاع باشد، کار به خوبی پیش نمی‌رود.

سؤال غیر فوتبالی هم داریم و آن هم مربوط به فرزند دار شدنت است. به نظر زندگی شخصی‌ات حسابی شیرین شده، درست است؟

بله، زندگی خیلی شیرین شده است. تا بچه نداشته باشید، نمی‌توانید این را بگویید، اما اکنون که به دنیا آمده خیلی حال‌مان خوب است.

پس حسابی دلتنگ او شده‌ای.

دلم خیلی برای او تنگ شده است. چند هفته‌ای است او را ندیده‌ام و دلتنگش هستم، اما خدا را شکر هر روز به صورت تصویری در تماس هستیم و او را می‌بینم.

یک مسئله دیگر اینکه ما جام ملت‌های آسیا را هم پس از جام جهانی پیش‌رو داریم و خیلی‌ها به قهرمانی در این مسابقات امیدوارند، اما اعتقاد آنها این است که کی‌روش باید تا آن موقع در تیم ملی بماند و قراردادش تمدید شود.

از حالا صحبت جام ملت‌ها را نکنید. اکنون فقط وقت جام جهانی است و در خصوص آن مسئله هم بهتر است بعداً صحبت کنیم. اکنون تمرکز ما فقط به جام جهانی است و نمی‌توانیم به آینده نگاه کنیم. الان فقط باید به جام جهانی فکر کنیم، اینکه مردم و پرچم‌مان را در جهان بالا ببریم و آنها را خوشحال کنیم. به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم، اما باید کاری کنیم که آن غرور و غیرت ایرانی را بالا ببریم و پرچم کشورمان همیشه بالا باشد. نتیجه دست خداست، ما باید تلاش کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم و قلب مردم را شاد کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      چاپلوس ها تو چکاره ای بجا ملت حرف میزنی بشین سر جات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانیال احسنت

      • بی نام

        همین آقا کمک کرد تیم ملی ما رو به اینجا رسوند حالا هرکسی هم باشه از مربيش حمایت میکنه یکم حرف ای فکر کنيد

    • بدون نام

      دمت گرم حف وگفتی همه بازیکنان وهم وطنان به کیروش بزرگ اعتماددارن ووتمدیدقردادحق کیروش بزرگ ومردم بزرگ

    • javad persian

      سلام مطمعن هستم دانیال که بالا این پیام رو نوشته یه پرسپولیسی هست البته فرقی هم نمیکنه ولی باید همه بدونن که هیچ تیمی در داخل کشور برتر از تیم ملی نیست و من نمیدونم چرا جوونهای امروز ما انقدر از تیم ملی دور شدن هیچ لذتی بالا تر از غرور ملی نیست من خودم استقلالی هستم خیلی هم اتیشی ولی تیم ملی برام یه چیز دیگه هست و از بازیهاش لذت میبرم.
      این موضوع رو حتی بازیکن های دورگه تیم ملی هم میدونن و از جونشون مایه میذارن شما هم باید همینطور باشید تیم ملی یه شخص نیست بلکه هویت یک ملت هست و از این طریق میتونیم تو دنیا شناخته بشیم.
      همه با هم برای تیم ملی هورا هورا...... ❤️

    • بدون نام

      بیخود کرده قوچانژاد ...ما ک به کیروش اعتمادی نداریم.

    • بدون نام

      حرف مفت نزن من استقلالیم دم دانیال گرم

    • بدون نام

      آقای قوچان نژاداول اینکه شماایرانی نیستی
      دوم اینکه اگه هلندشماروبه تیم ملی کشورش دعوت میکردبه ایران پشت میکردی شک نکن
      سوم اینکه شمایکنفرهستی ودرجایگاهی نیستی ازطرف هشتادمیلیون نفرنظربدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج