نحوه کنترل روابط گروه‌های دوستی جوانان
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر استرکی_1
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 1
استخدام_1
کتاب لند_3
دکتر استرکی_3
استخدام_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر استرکی_4
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 4
استخدام_4
اپیلاسیون نانا 2
کتاب لند_2
دکتر استرکی_2
استخدام_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۷۲۵۷۰۶
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
۳۱۱۷
یک کارشناس ارشد مشاوره خانواده، جای خالی آموزش "محافظت از خود" در نظام آموزشی، نبود رابطه صمیمانه بین والدین و فرزندان و بی‌توجهی مسئولان مدرسه به روابط غیر عادی بین دانش‌آموزان با یکدیگر و معلم مدرسه را مهم‌ترین عوامل حادثه تعرض به دانش‌آموزان مدرسه‌ غرب تهران عنوان کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس ارشد مشاوره خانواده، جای خالی آموزش "محافظت از خود" در نظام آموزشی، نبود رابطه صمیمانه بین والدین و فرزندان و بی‌توجهی مسئولان مدرسه به روابط غیر عادی بین دانش‌آموزان با یکدیگر و معلم مدرسه را مهم‌ترین عوامل حادثه تعرض به دانش‌آموزان مدرسه‌ غرب تهران عنوان کرد.

سارا گلستانی با اشاره به جای خالی صرف زمان از سوی اولیای مدرسه در کنار فرزندانشان، افزود: به نظر می‌رسد این زمان برای دیدن علائم رفتاری دانش‌آموزان وجود نداشته است. در واقع لازم نیست این افراد کار خاصی در ارتباط با دانش‌آموزان انجام دهند بلکه تنها کافی است در کنارشان حضور داشته باشند، آنها را ببینند و درکشان کنند.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده با اشاره به خلاء دیگری که در ارتباط با نظام آموزش و پرورش و فرایند آموزشی در مدارس وجود دارد، اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم، در نظام آموزش و پرورش هیچ درسی به بچه‌ها داده نمی‌شود که چطور از خودشان محافظت کنند و رفتار درست را از رفتار نادرست تشخیص دهند.

گلستانی در ادامه تصریح کرد: بنابراین وقتی آموزش به بچه‌ها داده نمی‌شود، آنها از طریق آزمون و خطا و یا ازطریق هم سن و سالان ، دوستان یا بزرگسالانی که راحت تر با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، اطللاعاتی کسب می‌کنند، اظهار کرد: مساله دیگر نبود گزینش درست سلامت روانی در افرادی است که جذب کادر آموزشی مدارس می‌شوند، بنابراین باید این پرسش را مطرح کرد که چطور ممکن است فردی که سلامت جنسی و روانی کافی ندارد، صمیمی‌تر از اولیای مدرسه یا اولیای دانش آموز با آنها ارتباط برقرار کند و بچه‌ها نیز ضمن همکاری با وی، گروه دوستانه‌ای تشکیل دهند؟.

وی با بیان این که به نظر می‌رسد موانع جدی ارتباطی بین بزرگترها و فرزندان وجود دارد، تصریح کرد: باید دید در کجای کار سهل انگاری و بی‌توجهی اتفاق افتاده است که از نیاز فرزندانمان عبور کردیم و فضا را برای افرادی با منافع شخصی ناسالم برای نزدیک تر شدن به فرزندانمان فراهم کرده‌ایم؟. افراد خاطی ممکن است معلم ، دوست و یا حتی اقوام درجه یک کودک و یا نوجوان باشد، بنابراین نوک پیکان مقصر یابی، به جز فرد متجاوز که دچار سلامت روانی و جنسی نبوده است، به سمت اولیای دیگر مدرسه و خانواده دانش آموز نیز نشانه می‌رود.

گلستانی با اشاره به این که بر اساس اخبار، این حادثه هم زمان با مشاهده رفتار پرخاشگرانه یکی از دانش آموزان از سوی والدینش مورد پیگیری قرار گرفته است، افزود: بنابراین ما از رابطه‌ای حرف می زنیم که به نظر می‌رسد تجاوز با خشونت و پرخاشگری نبوده است، بلکه با اغواگری اتفاق افتاده و این به آن معنا است که ارتباط این معلم با بچه ها از صمیمیت و نزدیکی برخوردار بوده است. در اثر این صمیمیت بوده است که دانش آموزان به این فرد اجازه دادند به آنها نزدیک شوند و حتی ممکن است تماشای فیلم را نشانی از صمیمیت دانسته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: باید به عنوان مسئولان مدرسه در متولیان آموزش بچه‌ها ببینیم که چطور مفهوم صمیمیت را به آنها آموزش داده‌ایم که آنها نتوانستند صمیمت سالم را از صمیمیت ناسالم تشخیص دهند و خودشان را به فردی بسپارند که به آنها رفتار ناسالم ارائه کرده است؟ این به آن معنا است که سواد و مهارت ارتباط موثر در دانش آموزان وجود ندارد. ما این آموزش‌ها را به ارائه نکرده‌ایم و شاید در ارتباطاتمان با فرزندانمان نیز صمیمیت سالم وجود ندارد تا آنها ببینند و یاد بگیرند.

گلستانی ضمن بررسی این حادثه از منظر فردی که تجاوز کرده است، نیز اظهار کرد: این فرد به شکل واضحی دچار انحراف جنسی است و در صورت بررسی، مشکلات روانی دارد، بنابراین باید علائم دیگری نیز وجود داشته باشد که نشان می‌دهد این فرد رفتار سالمی نداشته است. در صورتی که گزینش روانشناسی و سلامت روانی از این معلم انجام می‌شد وی را به عنوان مسئول بچه‌ها در نظر نمی‌گرفتند؛ به طوری که این شخص در جایگاه قدرت نسبت به بچه ها قرار بگیرد و بنابراین دانش آموزان نیز جذب او شوند. به ویژه در صورتی که این فرد از مهارت‌های ایجاد صمیمت ناسالم برخوردار باشد می‌تواند ارتباطی را شکل دهد که از طریق آن بتواند اهدافش را دنبال کند.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده با بیان این که از منظر سایر مسئولان مدرسه نیز قطعا علائمی از ارتباط صمیمانه بین بچه ها و این معلم دیده شده، اما مورد توجه قرار نگرفته است، ادامه داد: شکل‌گیری چنین رابطه‌ای بین بیش از دو نفر شامل صمیمت‌های خاص بین آنها، شوخی ها و یا حتی گذراندن زمان بیشتر بین‌ آنها می شود که به نظر می رسد سایر مسئولان مدرسه باید این نشانه ها را دیده باشند اما آنها را پیگیری نکرده‌ باشند.

گلستانی ضمن اشاره به خلاء موجود در آموزش و پرورش برای ارزشیابی سلامت روانی کادر مدرسه نیز تصریح کرد: ما شاهد انواع دیگری از اختلالات روانی در معلمان هستیم که دانش آموزان را تحت فشار و آسیب روانی قرار می دهند اما به دلیل آنکه این فشارها در جامعه تابو نیستند مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما لازم است آموزش و پرورش از این فرصت استفاده کند و قوانینی را وضع کند که کادر مدرسه از نظر سلامت روانی بررسی شوند.

وی با اشاره به مسولیت والدین در مورد صرف وقت کافی برای فرزندان و بررسی حالات روانی و رفتاری آنها، تاکید کرد: باید از این والدین پرسید که چرا این فرصت را در اختیار فرد دیگری قرار می‌دهند که رابطه صمیمانه‌تری از آنها با فرزندشان برقرار کند؟ در حال حاضر باید دید که چطور می توان این آسیب های روانی را جبران کرد و در همین راستا این خانواده ها و فرزندانشان باید به روانشناس و مشاور مراجعه کرده و روند درمانشان را پیگیری کنند.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
17:33 - 1397/03/11
لطفا فقط با نظرات غیر کارشناسی وسلیقه ای باعث دیوار کشیدن بین فرزندان ایران نشوید .ریشه وشاخ وبرگ فرزند در خانه قوی میشود .آموزش مردی ومردانگی و حیا برای پسرها و حجاب عفت و پاکدامنی و حیا برای دخترها دوباره رواج یابد .
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
بهمن پور_داخلی1
تاپ لپتاپ_1
شیرآلات زمانی_1
بهمن پور_داخلی3
تاپ لپتاپ_3
شیرآلات زمانی_3
تاپ لپتاپ_4
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی2
شیرآلات زمانی_2
تاپ لپتاپ_2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آف دکور _فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران باغ بهشت _فوتر
فنی آتل_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
تدبیرکالا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
کیان برنا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر بلفارو
آف دکور _فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
شفا_فوتر