۷۲۷۴۸۸
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

سلیمی نمین: ولایتی هیچ چرخشی نداشته است

عباسی سلیمی نمین؛ فعال سیاسی اصولگرا از واکنش اصلاح طلبان و تندروهای اصولگرا نسبت به مواضع اخیر ولایتی در مورد برجام انتقاد کرد.

نامه نیوز: عباسی سلیمی نمین؛ فعال سیاسی اصولگرا از واکنش اصلاح طلبان و تندروهای اصولگرا نسبت به مواضع اخیر ولایتی در مورد برجام انتقاد کرد.

بخشی از گفتگو با وی را در ادامه می خوانید:

*آقای ولایتی اخیرا نسبت به برجام انتقاداتی را مطرح کرده‌اند . انتقادی که برخی از رسانه ها با توجه به حمایت‌های قبلی ایشان از برجام ؛ طرح آن را نوعی چرخش در مواضع می‌دانند. به نظر شما دکتر ولایتی در مواضع برجامی خود چرخش داشته است؟

خیر، من تصور نمی کنم این چرخش باشد. توجه داشته باشید که دفاع از برجام به معني این نیست که برجام ایراد ندارد. نباید در این زمینه نگاه صفر و صدی داشته باشیم. همه کسانی که از برجام دفاع می کنند هم مید‌انند و در عین حال نکاتی را متذکر می‌شوند که اگر این نکات رعایت می‌شد هزینه دشمنان ما در نقض عهدهای خود افزایش پیدا می کرد.

*مساله ای که سبب شده از چرخش آقای ولایتی صحبت کنند ، این است که ایشان قبلا از برجام دفاع کرده بود. حتی در انتخابات 92 و به واسطه همین حمایت از مذاکرات و انتقاد به آقای جلیلی در پیروزی روحانی موثر بود.

به همین خاطر معتقد هستم که باید مقداری سعه صدر خود را افزایش دهیم. کسی که به قول خود شما تا دیروز دفاع می کرده و دفاع پررنگی هم داشته است، امروز انتقاداتی دارد. صرفا انتقاد هم نبوده است. طی سخنرانی ضن دفاع نکات منفی یا نکات ضعفی را متذکر شده است. چرا باید به لحاظ رسانه‌ای به او همجمه شود تا دیگر هیچ کارشناسی نتواند نظرات کارشناسی خود را بیان کند. این نوع برخورد ارزنده نیست، به ویژه از سوی کسانی که مدافع فضای باز و آزاد در کشور برای طرح دیدگاه های مختلف هستند.

*اتفاقا آقای صالحی از این انتقادات و پیشنهادات استقبال کردند و گفتند که ایراد درستی است و بهتر بود نسخه فارسی داشیتم.

بنابراین چرا مانع هم‌افزایی ذهنی در جامعه می‌شویم. با این روش دیگر کسی جرات نمی‌کند بگوید فلان مطلب اگر این طور می‌شد، بهتر بود. این انتقادات را در مقام دفاع گفته اند نه در مقام تخطئه. توجه داشته باشید که همین اظهارات آقای ولایتی مورد هجمه آقایان جبهه پایداری هم قرار گرفته است.

*سوال من هم همین است. چرا اظهارات آقای ولایتی از هر دو سو مورد نقد قرار گرفته است؟

به خاطر این که هر دو سو کم‌تحمل هستند. هم کسانی که به صورت مطلق از برجام دفاع می کنند تحمل ندارند و هم کسانی که مطلق به برجام حمله می‌کنند کم تحمل هستند. این به سعه صدر نداشتن دوستان ما در طیف های مختلف سیاسی برمی گردد.

*برخی از رسانه ها نیز اظهارات آقای ولایتی را نوعی دورخیر انتخاباتی تعبیر کرده اند. به نظر شما با توجه به شرایط فعلی کشور آیا جریان اصولگرا روی گزینه‌ای مثل آقای ولایتی برای انتخابات آتی سرمایه گذاری می کند؟

این هم به نظر من یک بحث درست نیست. این نگاه مساله را کاملا سیاسی کرده و به اظهار نظر اخیر آقای ولایتی انگیزه انتخاباتی و قدرت‌طلبی می دهد و من فکر می کنم که نباید این اظهارات را در این وادی‌ها تفسیر کرد. آقای ولایتی به عنوان یک کارشناس اظهار نظر کرده اند و اگر ما از این جنبه نگاه کنیم، اشتباه کرده ایم.

ولایتی کسی است که از کلیت برجام به عنوان یک اقدام لازم و موثر دفاع کرده است. از نیروهای عمل کنننده برجام نیز دفاع کرده و آن ها را افراد صالح می داند. در همین اظهارات اخیر نیز به این موضوع اشاره کرده است. اصلا کسانی که امروز برجام را مدیریت کردند همه قبلا با آقای ولایتی همکاری داشته و در دستگاه دیپلماسی هم‌صنف بوده اند. بنابراین نباید یک اظهار نظر کارشناسانه از یک فردی که کاملا همراه است، نپذیریم. ولایتی در مسائل کلان سیاست خارجی با دولت دیدگاه های مشترک دارد و ما نباید انتقادات او در ریز مسائل را این طور بررسی و تفسیر کنیم و مورد هجمه قرار دهیم.

من از این حجم هجمه دوستان اصلاح طلب به این موضوع در تعجب هستم و کم تحملی آن‌ها را عینا مثل دوستان جبهه پایداری می‌دانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهره های سوخته , سوخته اند.

    • بدون نام

      یک وقت در جهت آبادانی این مملکت چرخش نداشته باشید،تا میتونید ویران کنید.....

    • ارسلان

      توجیه نکن لطفا معلومه چرخشه مگر از گفته های ولایتی در قبل اطلاع نداشته باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اگر چرخشی باشه. هرگز به سود ایران و ایرانی نیست. ...

    • بدون نام

      تا هاشمی زنده بود جرات حرف زدن نداشت ...

    • علی

      سلام، آقای سلیمی نمین چرخش به چرخیدن آدم دور خودش نمیگن، شما یا حرفهای ایشان رو نشنیده اید یا معنی چرخش رو نمیدونید، ایشون عقب گرد کامل کرده اند... رکورد دار مشاغل جهان فکر کنم دنبال ریاست‌جمهوری هم هستن تا کلکسیونش کامل بشه ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج