۷۲۸۰۰۶
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

کاهش هزینه درمانی؛ نتیجه طرح تحول سلامت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: یکی از نتایج مثبت طرح تحول سلامت، کاهش هزینه‌های درمانی بوده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: یکی از نتایج مثبت طرح تحول سلامت، کاهش هزینه‌های درمانی بوده است.

پرویز قزلباش در گفت‌وگویی، با اشاره به برخی از نتایج مثبت طرح تحول سلامت، گفت: پیش از طرح تحول سلامت هزینه درمان بسیار بالا بود و مردم بیش از نیمی از هزینه‌های درمانی خود را باید پرداخت می‌کردند و با اجرا شدن طرح تحول سلامت مردم در روستاها تنها ۵ درصد و در شهرها ۱۰ درصد هزینه‌های درمانی خود افراد پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه سلامت طی سال گذشته، تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی در حوزه سلامت غربالگری سرطان‌ها و فشارخون و قندخون در افراد بالای ۳۰ سال است که در دورترین نقاط، نیز این خدمات ارائه می‌شود. همچنین خطر سنجی نسبت به سکته قلبی و مغزی نیز صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به حضور مشاوران تغذیه در مراکز درمانی، گفت: غذای سالم و تغذیه مناسب موضوع پر اهمیت جهان امروز است و بیماری چاقی یکی از مسائلی است که جهان امروز را درگیر خود کرده است. همچنین پوکی استخوان یکی از دیگر مشکلات مزمن در زمینه است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی خدمات دندانپزشکی در ۲۲ مرکز مجری برنامه پزشک خانواده، گفت: این برنامه با حضور ۲۹ دندانپزشک و ۱۹ نفر دستیار دندان‌پزشکی در سال ۹۶ اجرایی شده است. همچنین در طی این سال خدمات رایگان سلامت دهان و دندان به گروه‌های هدف تحت پوشش برنامه بیمه روستایی ارائه شد.

وی ادامه داد: تعداد ۱۶۳ نفر مراقب سلامت، ۲۴ نفر روان‌شناس بالینی، ۱۵ نفر کارشناس تغذیه، ۱۶ نفر پزشک و ۲۵ نفر کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، ۷ نفر کارشناس آزمایشگاه و ۳۴ نفر سایر نیروها در طی پارسال جذب و در حوزه درمان به کار گرفته شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ دروغ ودروغ است بس است بابا

    • شهروند ایرانی

      برادر یا دکتر نرفتی یا تو جامعه نیستی یه سرماخوردگی ساده 50هزار تومن پات اب میخوره

    • مازیار

      آمار قشنگی دادید،ولی از کجا آوردید خدا عالمه،تشریف ببرید بیمارستانها ببینید چطور از مردم پول میگیرند،قیمت دارو که تقریبآ از اول طرح تحول تا کنون بیش از هفت برابر شده!!!

    • بدون نام

      همش دروغ ودروغ و بس

    • آرمین

      از این وزیر بهداشت هم نان به نرخ روز خورتر وجود ندارد. به جای طرح تحول سلامت جیب پزشکا رو پر کرد. صد نفر تو یه ساعت تو بیمارستان توسط یک پزشک ویزیت شدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج