۷۳۰۳۳۸
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

آموزش جنسی به کودکان؛ آری یا خیر؟

یک پژوهشگر مسائل اجتماعی در خصوص دلایل آموزش جنسی به کودکان و نوجوانان و ضرورت‌ها و تهدیدات آن توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: حسین مروتی پژوهشگر مسائل اجتماعی در خصوص آموزش جنسی اظهار کرد: غرب برای خانواده قداستی قائل نیست و آنچه که اخیرا باعث شده به خانواده توجه داشته باشد مشکلاتی چون فرزندآوری است که آنها را با بحران جمعیت مواجه کردو این مسئله در مباحث اقتصادی آنها را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: این مسائل باعث شده است تا کشورهای غربی به فکر چاره‌ای باشند و در مرحله نخست هدف‌شان بازگشت به سبک زندگی خانواده محور بود که این کار برایشان امکان‌پذیر نبود چون ارزش‌های اخلاقی در این کشورها کمرنگ شده است و روش دیگر این بود که خانواده مستحکم را در سایر کشورها از میان ببرند، بنابراین بحث کنترل جمعیت جهانی آغاز شد.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: به منظور کنترل جمعیت جهانی از سازمان‌های بین‌المللی استفاده کردند و در سال‌هایی که این پروژه آغاز شد، کنترل جمعیت در ایران زیر نظر شورای جمعیتی آمریکا شروع و بحث تنظیم خانواده در کشور پیگیری شد.

مروتی بیان کرد: در سال ۱۹۴۶ کنفرانس بین‌المللی در تهران برگزار شد که در آن تنظیم خانواده جزو حقوق بشر شناخته شد، اما چون علما مخالف آن بودند قبل از انقلاب کنترل جمعیت چندان موفق نبود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام خمینی(ره) با آن مخالفت کردند و برای چندسالی این مسئله جمع شد.

وی ادامه داد: در سال ۶۵ نتایج سرشماری جمعیت حاکی از رشد بالای جمعیت کشور بود، بنابراین کارگزاران داخلی سازمان‌های بین‌المللی کنترل جمعیت را مطرح کردند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی در ادامه با اشاره به این که هم اکنون ۳ علت عمده برای آموزش جنسی مطرح است، افزود: بحث نخست موضوع ایدز است، که براساس آمار وزارت بهداشت ۶۰ هزار مبتلا به ایدز در کشور داریم که ۲۵ هزار نفر شناسایی شده‌اند. همچنین الگوی انتقال بیماری ایدز به این صورت هست که ۶۸ درصد از طریق اعتیاد تزریقی، ۱۹ درصد از طریق جنسی و مابقی از سایر روش‌ها مبتلا می‌شوند. همچنین آنگونه که وزارت بهداشت گفته است، عمده افرادی که از راه جنسی مبتلا می‌شوند همسران افراد معتاد هستند یا از طریق مادر به کودک منتقل می‌شود.

مروتی گفت: از هر ۱۰۰ هزار دانش‌آموز فقط ۴ نفر از طریق جنسی یا اعتیاد به ایدز مبتلا می‌شوند، اما هم اکنون به واسطه بحث ایدز می‌گویند آموزش جنسی را به کودکان ارائه دهیم. آیا صحیح است که برای تعداد اندکی که مبتلا به این بیماری می‌شوند تمام کودکان را تحت آموزش قرار دهیم؟ آیا بهتر نیست افرادی که پرخطر هستند تحت آموزش جنسی ببریم و چرا باید اصرار بر آموزش عمومی داشته باشیم.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت آموزش‌هایی را به معلمان و دانش‌آموزان در بحث ایدز ارائه می‌کرد اما به دلیل اعتراضاتی که شد هم اکنون این کار را به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار کرده‌اند که هیچ نهادی هم در برابر آن پاسخگو نیست.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با اشاره به این که محور دومی که برای ضرورت آموزش جنسی مطرح می‌کنند، کودک آزاری جنسی است، خاطر نشان کرد: این مسئله در کشور ما شیوع ندارد و اگر بخواهیم این مسائل را به کودک آموزش بدهیم حساسیت‌هایی را در او ایجاد خواهیم کرد و این مسئله باعث کنجکاوی او خواهد شد که ممکن است آسیب‌های بیشتری داشته باشد. بنابراین بهتر است که در این مورد نیز آموزش‌ها به افراد و مناطق پرخطر محدود شود. همچنین بهتر است که والدین تحت آموزش قرار بگیرند تا از طریق آنها کودکان مطلع شوند.

مروتی عنوان کرد: در بحث تجاوز به کودکان نیز این آموزش‌ها کارایی ندارد، چون در اغلب موارد شاهد ربوده شدن کودک و پس از آن آزار جنسی هستیم و در چنین شرایطی آموزش‌ها چگونه می‌تواند به کودک کمک کند. همچنین در بحث کودک‌آزاری جنسی نباید بزرگ‌نمایی رسانه‌ای شود چرا که این مسئله به اعتماد خانواده‌ها لطمه می‌زند و آن‌ها حتی دیگر اطمینان ندارند که فرزندانشان را به آشنایان نیز بسپارند.

وی بیان کرد: بحث سومی که درباره ضرورت آموزش‌های جنسی مطرح می‌شود، این است که عدم آموزش باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان اطلاعات جنسی را از منابع نامعتبر دریافت کنند که این مسئله باعث انحراف آنها خواهد شد. در این رابطه باید گفت علت مراجعه پسران برای کسب اطلاع در این رابطه با هدف پاسخ به نیازهای جنسی، در دختران به علت کنجکاوی است و تا زمانی که نیازهای جنسی و کنجکاوی وجود داشته باشد حتی اگر آموزش‌های لازم را ارائه دهیم افراد برای کسب اطلاعات بیشتر به منابع مراجعه می‌کنند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: بسیاری از مشکلات فعلی ناشی از این است که نیاز جنسی در نوجوانان و جوانان را نادیده می‌گیریم، در حالی که باید به این نیاز به صورت طبیعی پاسخ داده شود و اگر غریزه جنسی بیدار شود راهکار اول ازدواج و راهکار دوم عفاف است. اما یا هم اکنون برای پسر ۱۷ یا ۱۸ ساله امکان ازدواج پیش می‌آید؟ هم اکنون شرایط جامعه به گونه‌ای هست که نسخه ریاضتی را برای جوانان می‌پیچیم و همین مسئله باعث وقوع چنین حوادثی می‌شود.

مروتی تصریح کرد: اگر جوانان بتوانند در آغاز احساس نیاز جنسی با همراهی خانواده‌ها ازدواج کنند، می‌توانیم بحران را کنترل کرد، اما هم اکنون برنامه‌ای در این رابطه در کشور مشاهده نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیرررررررررررررررر

    • غلامحسین قائدی

      متنی غیر علمی غیر کارشناسی غیرروزامدوازنظر اماری کاملا غلط

    • ناشناس

      این پژوهشگر محترم بابت گفتن این اراجیف، حقوق هم میگیره؟ ...

    • بدون نام

      خدا رو شکریه فهمیده پیدا شد که حرف درست بزنه. عالی بود

    • بدون نام

      این ببو گلابیا باید بدونن که سند بیس سی واسه کشورهای غربی تعریف شده چون در شکل کلی اساس و بنیان خانواده از هم پاشیده شده و هرزگی و بی بند و باری در اون کشورها بیداد میکنه! هر کشوری مختص به شرایطو فرهنگ خودش بایسی راهکار مناسب ارائه بده نه اینکه ببینیم خارجیا برای ماها تصمیم گیری کنن ما چیکار کنیم! اونا اگه چیزی بلد بودن که اینقد هرزگی و روابط نامشروع جنسی تو کشورشون بیداد نمیکرد! بهترین مناسبترین راهکار در کشور ما اینه که به پدر و مادر خانواده آموزش درست داده بشه تا اونها به بچه هاشون یاد بدن

    • بدون نام

      خیر نمیخاد مسائل جنسی رو به کودکان اموزش بدن روشان باز کنن از یه طرف همه چیزو گران کردن از یه طرفم. میخان شبها هم برامون نگهبان بزارن اون نیازمونم نتونیم برطرف کنیم اصلا نمی خوایم به فکر کودکای ما باشین شما اونی که زاییدین بزرگ کنین (اینه خیر مسئولین )

    • حسن

      حقوق بچه ها است که در سطح خودشون از همه مسائل زندگی در سطح ودر شان ودر حد حفاظتشون ،اطلاع پیدا کنند

    • جعفر

      واقعا اموزش جنسی بران دانش اموزان بسار بسیا عالی است ولی باید کارشناسی دقیق شود باید از یک هیت اسفاده شود که در ان از کارشناسان اسلامی خبره کارشناسان روانشناسی خبره و کارشناسان اموزش بهداشت درمان پزشکی بنشینن کارشناسی بکنند ونتیجه کار شان رادر یک یا چند مدرسه ازمایشی انجام بدهند اگر جواب داد سراسری انجام بدهند . به نظرم بهترین بیشگیری روح و روان وسلامت فرزندان ما است البته ما از غربی ها خیلی خیلی بیشتر در روابط جنسی می داانستیم ولی عمل نکردیم در قران کریم امده مراجع در توصیح المسایل اوردن ولی باز کارشناسی وانجام شود بسیار عالی است

    • مهران

      خیر

    • افشار

      بزرگترها دونستن چی شدن که کوچیکترا بدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج